![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Microsoft Imagine Cup 2011, Njujork
Microsoft devet godina zaredom organizuje prestižno studentsko takmičenje u programiranju koje se kotira kao nezvanično prvenstvo sveta za programere. Kako je bilo u Njujorku?
Viši ciljevi Odgovor je dosta jednostavan – da se ukaže lepa prilika kao što je jedno dobro IT takmičenje. Microsoft devet godina zaredom organizuje Imagine Cup, prestižno studentsko takmičenje u programiranju koje se kotira kao nezvanično prvenstvo sveta za programere. Za tu „visoku kotu” kriva je masovnost ovog takmičenja jer je ove godine, na primer, na njemu učestvovalo više od 380 hiljada studenata iz 183 zemlje sveta (interesantan podatak: procenjuje se da IT studenata u svetu ima oko 1,4 miliona), sa više hiljada projekata. Teme na koje treba da odgovore takmičari kroz svoje IT projekte zapravo su Milenijumski ciljevi koje su propisale Ujedinjene nacije, i njih je tačno osam: renjivanje ekstremnog siromaštva i gladi, postizanje univerzalnog osnovnog obrazovanja za sve, promovisanje jednakosti polova, smanjenje smrtnosti dece, unapređenje zdravlja trudnica, borba protiv opakih bolesti, osiguranje čovekove okoline i unapređenje globalnog partnerstva radi razvoja. Reč je, dakle, o vrlo širokim ciljevima, koji dodiruju svaku poru društva, pa opšte pitanje postavljeno takmičarima glasi – da li ste kadri da svojim idejama poboljšate svet? Stiv Bolmer prvi put na takmičenju
Dobitna kombinacija, upravo to što je na kraju Bolmer rekao, jeste suština celog takmičenja. Svi studenti koji su stigli do Njujorka nisu došli da drugima dokažu da znaju da programiraju. Sam pogled na projekte koje su napravili govori upravo to, ma koji stepen pomoći da su dobili u toku izrade. Oni su došli da bi to što su napravili „prodali” žiriju kao pravi menadžeri i dokazali da njihov projekat ima budućnost. Nije dovoljno pri prezentaciji projekta samo da se odgovara kao na ispitu. To je suština dobitne kombinacije – inovativna ideja koja će pomoći ljudima, ali koja će i samom inovatoru obezbediti egzistenciju. Na takmičenju se traži takozvani biznis plan – koliko je projekat isplativ, kakvo je istraživanje tržišta i koji su planovi da projekat bude plasiran na tržište. To je nešto što se na našim prostorima veoma slabo neguje, a Microsoft kroz ovo takmičenje insistira baš na tome, iz nekoliko razloga. Nije cilj ovog takmičenja da se regrutuju novi radnici u softverskim odeljenjima giganta iz Redmonda, već je cilj da projekat, napravljen na nekoj Microsoftovoj platformi, pomogne prvenstveno ljudima, ali i projektantu kroz novac za egzistenciju, a na kraju i samom Microsoftu. Ovde, ipak, nije reč samo o novcu, već o sistemu koji se vrednuje na Zapadu. Srbija u Njujorku
Sasvim je sigurno da će buduća IT rešenja za istu namenu biti nalik ovom projektu. Dakle, naši momci pokazali su kako ćemo kontrolisati struju u budućnosti, ali njihov projekat nije uspeo da se plasira u prvih 18. Razlog je jednostavan – baš kao i prošle godine, njihova prezentacija bila je nastup četvorice kvalitetnih inženjera, a ne četvorice mladih preduzetnika. Ipak, mi svakako možemo da budemo zadovoljni, jer je naše rešenje ipak zaintrigiralo brojne posetioce štandova, koji se tradicionalno postavljaju za sve učesnike finala. Kako smo i ranije pisali, stvari oko našeg učešća uopšte ne stoje loše, jer je tim Zveen Zveen (Zlatibor Veljković, Goran Nikolić, Aleksandar Rezač, Dario Manesku, mentor Ninoslava Tihi) osvojio treće mesto na svetu u kategoriji „Orchard Challenge”. Prva dvojica od ovih momaka već su drugi put na takmičenju jer su prošle godine bili članovi vicešampionske ekipe iz Varšave, i čini se da oni imaju recept u rukama. Ono što je mnogo bitnije jeste to da su naši momci iz tima 4K Join stekli iskustava i naučili mnogo toga na ovom takmičenju. Njihov mentor Aleksandar Erdeljan je u tom svetlu opisao takmičenje: „Izuzetan doživljaj, susret mladosti, prepuno inspirativnih ideja, razmena iskustava...” I zaista, ovoj programerskoj, a što ne reći – i naučnoj disciplini kod nas je posvećeno vrlo malo pažnje u poređenju s tim kako je u drugim zemljama. Timu iz Jordana, koji je ušao u prvih šest i na kraju bio treći, podršku je dala lično njihova princeza, došavši u Njujork. Primera podrške mladim naučnicima ima mnogo, ali ih je u našoj sredini malo. Neozbiljni radovi studentarije?
Drugo mesto na takmičenju zauzeli su domaćini finala, tim Note Taker sa Arizona Stejt univerziteta. Njihov projekat pokušao je da pomogne učenicima i studentima koji imaju problema sa vidom, čak i onima koji iz zadnje klupe kažu: „Profesorka, ja ništa ne vidim odavde!” Rešenje za njih je kamera sa zumom, uparena sa Windows tabletom i posebnom aplikacijom koja deli ekran na dva dela. U jednom delu ekrana prikazuje se slika, a u drugom student hvata beleške. Kamera sa zumom može i da uveličava slova iz udžbenika ili da zumira pisanje profesora na tabli, a učenik može i da snimi kompletno predavanje i ima na raspolaganju još dodatnih opcija.
Uspešni iz ex-YU Među prvih 18 plasirale su se ekipe iz Hrvatske i Slovenije. Tim Apptenders iz Hrvatske imao je veoma simpatičan projekat KiDnect, koji pokušava da podigne fizikalnu terapiju za decu na jedan viši nivo uz pomoć Kinecta. Program nadgleda kako je dete u kući uradilo vežbu, detektuje ako je nešto pogrešno uradilo, kao i progres koji je tokom meseci napravljen, a terapeut sve to može da nadgleda sa svog računara u ordinaciji. A što je najlepše, dete te vežbe vidi kao igru. Slovenački tim fokusirao se na problem slabovidih osoba koji su zbog toga sprečeni da koriste smartphonove. Njihov program 2ndSight kompletno menja korisnički interfejs na telefonu i prilagođava ga takvim osobama. Tu je i set aplikacija i funkcija koje ne možete sresti na običnom telefonu: slabovid čovek treba da pređe ulicu i jednostavno uslika semafor prekoputa, a telefon mu govori da li je svetlo crveno ili zeleno. Posle dužeg vremena, prvi put se na ovom takmičenju pojavio i tim iz Bosne i Hercegovine, koji je do Njujorka stigao kroz online kvalifikacije. Tim SPU napravio je projekat FloodSim, koji se sastoji od više aplikacija za predviđanje pravca kretanja vode u trenucima poplave. Koristeći paralelno procesiranje kroz GPGPU (General Purpose GPU), njihov projekat pravi simulaciju u realnom vremenu, što daje mogućnost da ljudi donesu pravu odluku i reaguju mnogo brže na ovu prirodnu nepogodu. Tajvanski maketari Od ostalih projekata pomenućemo tajvanski projekat iz kategorije „Embedded Development”, i to iz prostog razloga što je impresionirao ne samo nas, već i sudije i osvojio prvo mesto u ovoj kategoriji. Iz godine u godinu oni donose izuzetne maketice, a ove godine su imali projekat Right!! This Way koji pomaže u slučaju požara. Po detekciji požara, inteligentna zgrada će strelicama prikazivati bezbedan put za evakuaciju ljudi, koji je dobijen i proverava se tako što se koriste podaci sa više umreženih bežičnih senzora u zgradi. Njihova pozamašna maketa (za koju su se svi pitali kako je dopremljena do Njujorka) sve to je radila na delu – jedan sprat zgrade sa senzorima, strelicama za bezbedan put, ali i foteljama, krevetima i ostalim nameštajem. Međ’ kengurima Mnogobrojne prirodne katastrofe koje su se desile tokom prošle godine navele su takmičare da se većina projekata bavi tim temama – pokušajem predviđanja, problemom rane uzbune i samoj pomoći u takvim slučajevima. S druge strane, interesantno je to što su studenti, s tehničke strane, dosta koristili Azure, Microsoftovu Cloud platformu, ali je skoro polovina njih koristila Windows 7 Phone. Kao i na svakom drugom takmičenju, postignuti uspeh ne garantuje da ćete uspeti u životu. Setimo se prošlogodišnjeg projekta, o kojem se i na ovom Imagine Cupu pričalo kao o nečemu vanserijskom, ali za tu ideju nisu bili zainteresovani ni naša država niti naše firme. Međutim, to nije kraj. Baš u tom svetlu, veoma zanimljiva je bila priča osnivača jedne mlade kompanije Foursquare na otvaranju ovogodišnjeg takmičenja. Denis Krouli je imao ideju, istu onu na kojoj je danas ustoličena njegova firma, čitavih deset godina ranije i nekoliko puta je pokušavao da je ostvari. To je uspeo to tek nedavno, a ispostavilo se da je danas, nakon dve godine, njegova firma narasla na 75 zaposlenih, a njegov servis koristi 10 miliona ljudi.
Dušan STOJIČEVIĆ |
![]() ![]()
![]()
![]()
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |