Humoristična priča o patuljcima u mračnim hodnicima ne bi bila potpuna bez kralja koji daje uputstva, navija u tučama i upozorava na opasnosti. Jedan takav kralj, u svojoj nezajažljivoj želji za bogatstvima koja skriva planina, poslao je timove rudara da kopaju sve dublje i dublje. Igrač preuzima ulogu vođe jedne od tih istraživačkih skupina. Njegov zadatak je da vodi pet patuljaka kroz improvizovane tunele koje sam gradi, da iskopa više blaga od suparnika i preživi susrete sa mračnim silama koje vrebaju u dubini hladnog kamendoma.Reč je, dakle, o igri koja u grafičkom i zvučnom pogledu podseća na neka prohujala vremena. Ipak, kao i mnogi klasici, Delve Deeper krije u sebi nešto više od skupa svih sastavnih delova. Igra je potezna, a u okviru jednog poteza svaki igrač radi dve stvari. Prvo se postavlja nov segment tunela, a zatim se pomeraju dostupne jedinice. Mapa je predstavljena saćastim (heksagonalnim) poljima. U blizini početnog kampa ova polja popunjena su predefinisanim tunelima, a ostatak planine je neistražen i zamračen. Igrač prvo bira vrstu terena na kome će kopati, a zatim i oblik u kom će se tunel prostirati. Postoje tri sloja terena i razlikuju se u zavisnosti od dubine na kojoj se kopa. To su zemlja, stene i „duboki sloj”. Pored visinske, razlika je i u količini i vrsti blaga koje je moguće pronaći, te jačini protivnika koje je moguće otkopati. Oblika za nove segmente tunela ima zaista mnogo, pa je moguće izgraditi beskrajan broj uvrnutih hodnika koji se pružaju u svim pravcima. Patuljci imaju ograničen domet, a mesto do kog mogu da stignu u jednom potezu grafički je predstavljeno svetlijom bojom tunela. Ima ih više vrsta, pa se tako rudari, ratnici i izviđači razlikuju po broju mesta za blago, izdržljivosti, naoružanju i broju koraka koje mogu da naprave. Potrebno je odvesti ih do mesta na kojima se nalaze zlato, dijamanti ili sanduci koji kriju nasumične predmete. Međutim, uvek treba biti na oprezu jer planina krije brojne opasnosti. Pored članova protivničkih timova, koji nisu nimalo miroljubivi, tu su i dosadni gnomi, smrtonosne želatinske kocke, ali i zmajevi i mnogo strašnija čuda. Čudovišta se stvaraju u mraku, pa je zato potrebno osvetljavati tunele bakljama. Patuljci će samostalno postaviti baklje na kraju svakog poteza ukoliko se u tom potezu nisu borili. Naime, na kraju svakog poteza patuljci će obaviti zadatu radnju na mestu gde se nalaze. Ukoliko su smešteni blizu sirovina, kopaće. Ako je pored njih neprijatelj, uslediće borba do smrti, na koju nemate uticaja. Pobednik odnosi sve zalihe blaga, a poraženi će propustiti jedan potez pa će oživeti sa minimumom životne energije. U tom slučaju, neophodno je poslati ranjenika do kampa na vrhu planine, gde će se zalečiti. Čak i ako patuljci nisu povređeni, povremeno ih je neophodno poslati u kamp da istovare prikupljene predmete. Samo predmeti koji su predati na skladištenje u kampu računaju se u ukupni rezultat. Tim sa najvišim rezultatom po isteku poslednjeg poteza pobeđuje. Gubitnik mora da pere sudove. Nikola BULJ | | |