Ova jednostavna priča dovoljan je razlog da se igraču omogući da, osim dobro poznatog Neverovatnog Spajdermena, vodi još tri verzije ovog junaka. Ultimativni Spajdermen predstavlja osveženu i podmlađenu verziju lika, čija je priča dosta nalik izvorniku, ali sa dovoljno razlika da bude prijemčiva savremenoj publici. U igri on nosi crni simbiotski kostim, zahvaljujući telepatskim moćima Madam Web koja ga štiti od negativnog uticaja vanzemaljskog organizma. Zatim je tu Spajdermen 2099, futuristička inkarnacija superheroja koji se obreo u totalitarnom društvu kojim upravljaju megakorporacije. U igri ima sposobnost brzog reagovanja, zahvaljujući kojoj može da izbegava prateće projektile i napade neprijatelja. Na koncu, tu je i Mračni Spajdermen. Njegova priča odvija se u alternativnom toku tridesetih godina prošlog veka, u svetu koji mnogo više liči na onaj iz stripova o detektivu Diku Trejsiju ili na okruženje iz filma „Sin City”. Mračni Spajdermen kreće se kroz senke, nosi neprobojni prsluk i neprijatelje napada iz prikrajka, dok je na otvorenom u smrtnoj opasnosti. Ono što će privući ljubitelje stripa jeste mogućnost da vide poznate protivnike u novom svetlu, različito prikazane u različitim univerzumima. Tako je moguće savladati mračnog Hammerheada ili Oktopusa 2099, koji se u ovoj igri pojavljuju prvi put, te čak dve različite verzije Goblina i Vulturea. Početak svakog nivoa upoznaje igrača sa lokalnim zlikovcem kroz niz stripskih scena, koje zatim prate potera i najmanje dva obračuna. Usput je potrebno savladati brojne obične protivnike i rešiti pokoju zagonetku ili spasti nekog nedužnog građanina. Nažalost, pomagači superzlikovaca nisu ni do kolena svojim vođama, pa je većinu okršaja moguće rešiti uz nekoliko klikova mišem, bez potrebe za različitim komboima i specijalnim potezima, koje je moguće otključati u toku igre. Slično tome, zagonetke se svode na pritiskanje prekidača i sakupljanje skrivenih predmeta u obliku zlatnih paukova. Iako je svaki boss drugačiji i zahteva kraće prilagođavanje dok mu se ne pronađe „caka”, većina prati istovetnu skriptu okršaja. Prvi put će pobeći, drugi put će iskoristiti svoj deo tablice da dobiju jače moći, što će zahtevati da ih Spajdermen prvo savlada, a onda da se s njima bori u prvom licu, uz naporno izbegavanje i zadavanje udaraca. Srećom, čak i ovakve scene donekle spasava zdrav humor, koji se najviše ogleda u komentarima četiri čoveka-pauka. Sakupljanjem simbola u obliku pauka i ispunjavanjem usputnih zadataka stiču se bodovi, čijim je trošenjem moguće otključati nove poteze, kostime i druga unapređenja za jednog ili više Spajdija. Za ispunjavanje većine ovakvih zadataka nije potrebno napraviti dodatni napor, jer od igrača traže da uradi nešto što bi i tako morao da ispuni tokom uobičajenog igranja. Prelazak deonica na različitim nivoima težine takođe donosi pogodnosti, jer se tako otključavaju nove stavke u bonus galeriji, uključujući tu i originalne autorske crteže, trodimenzionalne figure likova i slično. Nažalost, meniji u svakom trenutku pokazuju konzolaško nasleđe, pa je mnogo brže i jednostavnije navigaciju vršiti pomoću tastature ili gamepada nego upotrebom miša. Teško je izvući konačan zaključak o ovom ostvarenju. Priča praktično i ne postoji, većina okršaja svodi se na jednolično kliktanje mišem uz povremeno pritiskanje određenih tastera u pravom trenutku, a i borba sa glavonjama više podseća na listanje stripa nego na interaktvan sukob sa iskonskim zlikovcima. Ipak, ima nečeg u posvećenosti autora da stvore četiri grafički i mehanički različite igre u jednom ostvarenju, da obezbede dovoljan broj raznovrsnih šala koje će čitati čak četiri glumca, omoguće promenu kostima, ponavljanje deonica i obavezan osmeh na licu, koji je tako karakterističan za praćenje dogodovština čoveka-pauka. Nikola BULJ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |