Nova Lara predstavlja dobro nauljen, visokooktanski miks tečnog smenjivanja dobro doziranih pucačkih, istraživačkih i deonica sa rešavanjem zagonetki. Zaplet igre je, čini se, namerno pojednostavljen kako bi predstavljao puki okvir za koktel arkadne akcije i problem solvinga koji će vas pratiti do samog kraja. Zaboravite na posete drevnim & zakopanim civilizacijama i kriptične artefakte koje ćete juriti uzduž i popreko globusa. Avantura rastrčane aristrokratkinje ovog puta ograničena je na jedan jedini lokalitet (Centralna Amerika) i započinje oslobađanjem drevnog božanstva Ksolotla od strane nekakvog lokalnog krimosa i njegovih goonsa. Pošto su dotični glupani promptno eliminisani, zli Ksolotl se povlači dublje u prašumu u nameri da se domogne svoje stare citadele i dočeka prve jutarnje zrake kako bi svoju zlu vladavinu anlišovao na ceo svet. Lari i njenom novom kompanjonu Toteku (oživljenom čuvaru Svetlosti) predstoji grozničava trka s vremenom i izazovima rasutim na 14 nivoa u nameri da se Ksolotl zaustavi i vrati u svoj milenijumski zatvor dok ne bude prekasno. Bez obzira na izbor, ono gde nova igra sija kao dijamant jesu besprekoran dizajn i arhitektura pomenutih nivoa, kao i način na koji su autori uspeli da nešto što je moglo da postane repetitivno ponavljanje previše sličnog sadržaja transformišu u suštu suprotnost. Svaka mapa donosi nešto novo i interesantno, svaka od njih prosto mami na istraživanje i zavirivanje iza svakog ćoška, a po većini njih rasuta je čitava plejada odlično osmišljenih zagonetki i mehanizama (čije se varijacije retko kad ponavljaju) i čije rešenje uvek počiva na primeni zdrave logike, upotrebi malobrojnih Larinih assetsa koji su joj pri ruci i neretko preciznom vremenskom tempiranju akcija. Dizajn nekih od njih naprosto oduzima dah, u isto vreme efektno evocirajući najbolje momente iz Spilbergovih „Gunisa” i sage „Indijana Džons” (zapravo, cela igra i deluje kao jedna velika i prolongirana sekvenca s početka „Otimača”, u kojoj Indi izbegava zamke nakon mažnjavanja zlatnog idola). Drugi veliki kvalitet igre je odlično implementirani sistem in game achievementa. Pre nego što većina čitalaca počne da se mršti i odmahuje rukom komentarišući: „Pih, te gluposti trpaju u svaku igru sad, mo’š misliti, obuci Laru u pet različitih kostima ili se zakači na dvesta litica u igri, mogu da se kladim da je tako nešto!”, treba istaći to da je u ovom slučaju to daleko od istine. Prvo, svaki od ovih izazova donosi i konkretnu nagradu (u vidu novog oružja, apgrejda za zdravlje i municiju ili tri vrste artefakt bonusa) i velika većina njih zahteva od vas dodatne istraživačko-vratolomno-logičke napore da biste ih ispunili (čak je i puko trkanje s vremenom ili osvajanje određenog score limita zarazno i zanimljivo). Adrenalinsko puškaranje sa različitim Ksolotlovim slugama, životinjkama, čuvarima i drugim akrepima slasno je i brutalno, a dodatni začin ovako ukusnoj čorbi predstavlja fajt sa nekoliko impresivnih pripadnika boss faune. Kada budete uspeli da uhvatite predah od ovako kvalitetno skockanog gameplaya, počećete da primećujete i odličnu i funkcionalnu grafiku, izvrsne svetlosne i druge specijalne efekte i sjajno implementiranu fiziku svih nepričvršćenih elemenata na ekranu (favorit je način na koji se Larina sajla ponaša kad počne da se omotava oko stubova i ivica). Sve je ispolirano do visokog sjaja, što se ogleda i u perfektnoj preglednosti koja anulira nedostatak rotiranja kamere, kao i u automatizovanom (od)zumiranju kako biste u svakom trenutku imali dobar pregled situacije. Jedini objektivni nedostaci su ograničenost na svega jedan lokalitet i trenutna nedostupnost online co-opa (moguć je samo lokalno). Obe stvari će uskoro biti ispravljene kroz nekoliko najavljenih apdejta i DLC-ova, ali i pre toga možete sebi da učinite uslugu i počastite se svakako jednim od najprijatnijih igračkih iznenađenja godine. Aleksandar DINIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |