TEST PLAY<>
112010<><>

Lara Croft: and the Guardian of Light

Da kapitalne promene poznatih igračkih franšiza nisu i nužno dobrodošle ili dobro izvedene gotovo da je poslednjih nekoliko godina postalo pravilo a ne izuzetak. Sramno kanibalizovanje franšize Resident Evil petim nastavkom i još gore upokojavanje Fallout legende trećim delom kod većine igrača izazvali su sasvim opipljivi animozitet prema prekrajanjima igara koje su im prirasle za srce. Zato su gotovo svi sa izrazima gađenja ispratili najavu nove igre iz opusa razgibane Lare Kroft, koja je reklamirana van brenda Tomb Raider, sa akcentom na co-op multiplejer i nedopustivu tranziciju iz perspektive trećeg lica u tamo nekakvu fiksnu izometriju. Boy, were we wrong... Guardian of Light je sjajan primer eksperimentalnog spin-offa namenjenog širokoj igračkoj populaciji, u isto vreme zamišljen kao predah od klasičnih nastavaka i kao malokalibarski proizvod, koji je perfektno zbudžen u formu nižeg cenovnog razreda sa prolongiranim vekom trajanja kroz najavljene DLC mission pakete.

Nova Lara predstavlja dobro nauljen, visokooktanski miks tečnog smenjivanja dobro doziranih pucačkih, istraživačkih i deonica sa rešavanjem zagonetki. Zaplet igre je, čini se, namerno pojednostavljen kako bi predstavljao puki okvir za koktel arkadne akcije i problem solvinga koji će vas pratiti do samog kraja. Zaboravite na posete drevnim & zakopanim civilizacijama i kriptične artefakte koje ćete juriti uzduž i popreko globusa. Avantura rastrčane aristrokratkinje ovog puta ograničena je na jedan jedini lokalitet (Centralna Amerika) i započinje oslobađanjem drevnog božanstva Ksolotla od strane nekakvog lokalnog krimosa i njegovih goonsa. Pošto su dotični glupani promptno eliminisani, zli Ksolotl se povlači dublje u prašumu u nameri da se domogne svoje stare citadele i dočeka prve jutarnje zrake kako bi svoju zlu vladavinu anlišovao na ceo svet. Lari i njenom novom kompanjonu Toteku (oživljenom čuvaru Svetlosti) predstoji grozničava trka s vremenom i izazovima rasutim na 14 nivoa u nameri da se Ksolotl zaustavi i vrati u svoj milenijumski zatvor dok ne bude prekasno.

Od ove tačke pa nadalje na igraču je da odluči da li će avanturu kompletirati u solo varijanti (bez asistencije čak i kompjuterski vođenog lika) ili će zajedno sa još jednim igračem pokušati da zapečati Ksolotlovu sudbinu na vreme. Razlike postoje i tiču se činjenice da će samostalno Lara biti opremljena Totekovim regenerišućim kopljem koje može da koristi kao jednostavnu odskočnu platformu (ili više njih, ako ih pravilno nanižete), dok isto oružje u co-opu ostaje kod Toteka i uz pomoć njega drugi igrač pomaže Lari (u tom slučaju naša junakinja koristi svoju sajlu sa kukom da bi omogućila Toteku prelazak određenih deonica). Od drugih pomagala Lari je na raspolaganju još samo mina sa daljinskim aktiviranjem koju ćete koristiti manje kao oružje a više prilikom rešavanja pojedinih zagonetki (okidanje prekidača i lansiranje kamenih i drvenih kugli, npr.).

Bez obzira na izbor, ono gde nova igra sija kao dijamant jesu besprekoran dizajn i arhitektura pomenutih nivoa, kao i način na koji su autori uspeli da nešto što je moglo da postane repetitivno ponavljanje previše sličnog sadržaja transformišu u suštu suprotnost. Svaka mapa donosi nešto novo i interesantno, svaka od njih prosto mami na istraživanje i zavirivanje iza svakog ćoška, a po većini njih rasuta je čitava plejada odlično osmišljenih zagonetki i mehanizama (čije se varijacije retko kad ponavljaju) i čije rešenje uvek počiva na primeni zdrave logike, upotrebi malobrojnih Larinih assetsa koji su joj pri ruci i neretko preciznom vremenskom tempiranju akcija. Dizajn nekih od njih naprosto oduzima dah, u isto vreme efektno evocirajući najbolje momente iz Spilbergovih „Gunisa” i sage „Indijana Džons” (zapravo, cela igra i deluje kao jedna velika i prolongirana sekvenca s početka „Otimača”, u kojoj Indi izbegava zamke nakon mažnjavanja zlatnog idola).

Drugi veliki kvalitet igre je odlično implementirani sistem in game achievementa. Pre nego što većina čitalaca počne da se mršti i odmahuje rukom komentarišući: „Pih, te gluposti trpaju u svaku igru sad, mo’š misliti, obuci Laru u pet različitih kostima ili se zakači na dvesta litica u igri, mogu da se kladim da je tako nešto!”, treba istaći to da je u ovom slučaju to daleko od istine. Prvo, svaki od ovih izazova donosi i konkretnu nagradu (u vidu novog oružja, apgrejda za zdravlje i municiju ili tri vrste artefakt bonusa) i velika većina njih zahteva od vas dodatne istraživačko-vratolomno-logičke napore da biste ih ispunili (čak je i puko trkanje s vremenom ili osvajanje određenog score limita zarazno i zanimljivo). Adrenalinsko puškaranje sa različitim Ksolotlovim slugama, životinjkama, čuvarima i drugim akrepima slasno je i brutalno, a dodatni začin ovako ukusnoj čorbi predstavlja fajt sa nekoliko impresivnih pripadnika boss faune.

Kada budete uspeli da uhvatite predah od ovako kvalitetno skockanog gameplaya, počećete da primećujete i odličnu i funkcionalnu grafiku, izvrsne svetlosne i druge specijalne efekte i sjajno implementiranu fiziku svih nepričvršćenih elemenata na ekranu (favorit je način na koji se Larina sajla ponaša kad počne da se omotava oko stubova i ivica). Sve je ispolirano do visokog sjaja, što se ogleda i u perfektnoj preglednosti koja anulira nedostatak rotiranja kamere, kao i u automatizovanom (od)zumiranju kako biste u svakom trenutku imali dobar pregled situacije.

Jedini objektivni nedostaci su ograničenost na svega jedan lokalitet i trenutna nedostupnost online co-opa (moguć je samo lokalno). Obe stvari će uskoro biti ispravljene kroz nekoliko najavljenih apdejta i DLC-ova, ali i pre toga možete sebi da učinite uslugu i počastite se svakako jednim od najprijatnijih igračkih iznenađenja godine.

Aleksandar DINIĆ

 
Fallout: New Vegas
Darksiders
Lost Planet 2
Lost Horizon
Medal of Honor
Alien Breed 2: Assault
Blade Kitten
Arcania: Gothic 4
Front Mission: Evolved
Lara Croft: and the Guardian of Light
Šta mislite o ovom tekstu?
F1 2010
Dead Rising 2
NBA 2K11
Pro Evolution Soccer 2011
Guitar Hero: Warriors of Rock
FIFA 11
Enslaved: Odyssey to the West

Platforma:
PC, Xbox Live, PS Network
Potrebno:
Pentium 4 / 3 GHz ili AMD Athlon 64 3800+, 1 GB RAM-a, nVidia GeForce 6800 ili ATI Radeon X1600 128 MB
Poželjno:
Core 2 Duo E6600 2,4 GHz ili AMD Athlon 64 X2 DC 5200+, 2 GB RAM-a, GeForce 7950 GT ili ATI Radeon X1800 256 MB
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .laracroft and the guardian of light .com

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera