Robar III, kralj Mirtane i lik kog ste vodili u prethodna tri Gothica, nakon pune decenije prosperitetne vladavine polako je počeo da gubi razum i dodir sa realnošću, otpočinjajući ratove sa baronijama širom kraljevstva. Fešir je bilo ribarsko ostrvce na kom ste u ulozi novog, neimenovag vagabunda (i nesuđenog mladoženje) krali bogu dane maštajući o dalekim predelima i velikim avanturama. Očekivano, vetrovi rata ubrzo će odvesti našeg nevoljnog junaka na dugačak put prepun opasnosti, pod instrukcijama starog lisca Dijega i dobro poznate ekipe iz prethodnih delova koji u vama vide priliku da zaustave svog starog i sada pomahnitalog prijatelja na tronu Mirtane. Kastriranje Gothica 4 ovde se ne završava, jer su istom tretmanu podvrgnuti i drugi elementi gameplaya. Kao prvo, lokaliteti, iako često široki i prepuni karakterističnih landmarkova, zapravo su strogo ušančeni u manje ili veće deonice koje ne dozvoljavaju slobodno istraživanje jer ćete na svakom koraku nailaziti na nepremostive bedeme planinskih venaca ili kamenih prepreka. Opet, jedna od glavnih atrakcija dosadašnjih igara, potpuna sloboda kretanja koja je jednostavno terala na istraživanje, traženje prohodnih puteva i dosezanje tamo nečega dalekog na horizontu, sada su svedeni na više ili manje široke tunele koji vam jasno daju do znanja gde je dozvoljeno ići. U skladu s tim je i konstrukcija samih questova, jer vas njihovim rešavanjem igra progresivno i linearno vodi od jedne do druge celine na mapi, bez potrebe da se vraćate na stare lokacije (to jeste moguće, ali neće biti potrebno kada jednom ispucate sve sporedne teritorijalne zadatke). Sporednih misija ima sramno malo i listom se svode na manje ili više tupave kurirsko-deratizirajuće ture u kojima ćete više vremena provesti u dosadnom džogiranju nego u samom obavljanju poslova. Questovi koji odmotavaju glavnu priču su, s druge strane, relativno zanimljivi i raznovrsni, pa ceo koncept donekle ima i pozitivnu stranu jer su glavna priča i vaš involvement u svetu Arcanije daleko fokusiraniji i određeniji nego kod trojke, gde je preterana ogromnost i otvorenost sveta u velikoj meri gušila osećaj orijentacije u priči. Sledeći stepenik na spirali koja sumanuto hrli nadole jeste borbeni sistem. Iako su dosadašnje Gothic igre standardno kuburile s tim, ovde su dotični problem i sve ostalo navedeno maksimalno uprošćeni zarad generične udobnosti koja od vas ne zahteva previše taktiziranja i truda. Besomučno mišokliktanje odrađuje većinu posla (naročito kada izučite skill koji omogućava napadanje u neprekidnom nizu), borbe sa više protivnika su olakšane (bez lockovanja i sa nanošenjem splash štete), a sporadični fancy pokreti (kao što su kombinovane borbene piruete ili jači udarci) tu su više kao ukras kojim bi se opravdala skala u koju investirate svoje experience poene (sramno „drvo” veština je, takođe, ispod svakog kriterijuma). S tehničke strane, svet Arcanije je predivan i živopisan, a glavna atrakcija (na koju otpada i najveći deo finalne ocene) i dalje je realan način na koji su u jednu uverljivu celinu skockane livade, šume, planine, rečne i primorske oblasti i mnogobrojne, arhitektonski sjajno dizajnirane ljudske naseobine (gradovi, farme, napuštene kule, razne citadele i zamkovi i sl.). Kao i ranije, istraživanje ovako izdašnog gameworlda najveći je kvalitet igre (nažalost, u ovom slučaju i jedini), jer vas jednostavno vuče da idete dalje, otkrivate nešto novo ili jednostavno zastanete i divite se predivnom pejzažu koji se prostire pred vama. Šteta što gotovo sve ostalo nema veze sa starom, dobrom legendom zvanom Gothic. Aleksandar DINIĆ | ||||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |