KOMPJUTERI I FILM<>
062010<><>

Treća priča o igračkama

Pixar se vraća serijalu kojim je sve započeto

Prvi dugometražni potpuno kompjuterski animirani film, Pixarova „Priča o igračkama”, svojim pojavljivanjem pre skoro petnaest godina započeo je novu eru u svetu animiranih filmova koja i dalje traje. Ovaj film postavio je formulu „Iza vrhunca tehničkih inovacija stavljamo glasove slavnih glumaca”, koje se svi filmovi ovog tipa i dan-danas pridržavaju. Ipak, treći deo ovog slavnog serijala zamalo je izbegao neslavnu sudbinu da bude napravljen bez ijednog čoveka od mora talentovanih ljudi koji su radili na prva dva dela.

Zeleno svetlo za produkciju ovog filma dato je još pre šest godina, u periodu kada je izgledalo da će se decenija uspešne saradnje između Diznija i Pixara zauvek okončati. Originalni plan bio je da se film pravi po svaku cenu, a umesto Pixara, animaciju je trebalo da radi Diznijev studio za kompjutersku animaciju Circle 7 Animation. Srećom po sve nas, kada je pre četiri godine Dizni konačno kupio Pixar, ugovorom je predviđeno da osnivači slavnog animacionog studija, među kojima je i režiser originalne „Priče o igračkama” Džon Lesiter, budu vođe kompletnog Diznijevog odeljenja za animaciju. Film pravljen u Circle 7 je napušten, a u Pixaru su počeli da prave dostojan nastavak svog prvenca. Režija je poverena Liju Ankriču, korežiseru filmova „Priča o igračkama 2”, „Finding Nemo” i „Monsters, Inc”. Za scenario je odgovoran oskarovac Majkl Arnt, scenarista Male mis Sanšajn”, a Džon Lesiter, režiser i koscenarista prva dva filma, pratio je ceo projekat kao izvršni producent. U Pixaru na ovaj film gledaju kao na završnicu trilogije, koja će zaokružiti priču i pružiti serijalu ispraćaj kakav zaslužuje.

„Priča o igračkama 3” direktno se nadovezuje na Vudijevu repliku s kraja drugog filma, gde Bazu govori da je u redu da njihov vlasnik Endi jednog dana odraste i napusti svoje igračke. U ovom filmu Endi više nije mali dečak nego osamnaestogodišnjak koji se sprema da napusti kuću i ode na koledž, a njegove igračke zabrinute su za svoju sudbinu. Umesto da ih skloni na tavan, Endijeva majka baca igračke i one dospevaju u obdanište Sunnyside, čije igračke predvodi meda Lotso. Igrom slučaja, Vudi saznaje da Lotso nije tako dobronameran i da on i nekoliko velikih igračaka upravljaju Sunnysideom kao da je zatvor za igračke. Naši junaci odlučuju da ipak pokušaju da pronađu Endija, ali da bi to uradili moraće prvo da pomognu svojim novim prijateljima da se oslobode od Lotsoa i njegovih grubijana.

S obzirom na to da priča vodi naše stare znance na mesto koje je dom za mnoštvo igračaka, na trećoj „Priči o igračkama” radilo je više glumaca nego na oba pretnodna filma zajedno. Svi glavni likovi ponovo su tu – Tom Henks, Tim Alen, Džoan Kjuzak, Don Rikls, Džon Ratzenberger, Volas Šon, R. Li Ermi i Džef Pidžin. Novim likovima glasove daju Ned Biti, Majkl Kiton, Vupi Goldberg, Timoti Dalton, Boni Hant, Džef Garlin i Kristen Šal.

Ovo je do sada najduži film u serijalu. U trajanju od više od sto minuta, „Priča o igračkama 3” predstavlja nestandardno dugačak animirani film, bilo da je reč o kompjuterskoj ili konvencionalnoj animaciji. Kao i prethodni Pixarov film „Up!”, „Priča o igračkama 3” je od početka pravljena za prikazivanje u 3D i IMAX bioskopima. I pre ogromnog uspeha „Avatara”, iz Pixara su obradovali svoje fanove ponovnim izdavanjem prva dva filma u 3D tehnologiji. Konverzija za 3D prikazivanje obavljena je postavljanjem druge virtualne kamere u prethodno animirane sekvence i njihovo renderovanje kako bi se dobile odvojene komponente za levo i desno oko. Oba filma prebačena su u verzije za 3D prikazivanje za nešto više od deset meseci. Kako je drugi deo ove priče bio u bioskopima pre skoro jedananest godina, napredak u animacionoj tehnologiji bio je ogroman, što se najviše vidi na ljudskim likovima u filmu. Od minimalnog pojavljivanja ljudi u originalnom filmu i ograničenog u drugom, sada se likovi ljudi prikazuju bez ograničenja.

Još jedna od stvari po kojima se ovaj film izdvaja od prethodnih Pixarovih ostvarenja jeste način na koji je pravljena igra koja prati film. Diznijev studio za razvoj igara Avalanche Software, odakle su došle igre po filmovima „Meet the Robinsons”, „Bolt” i „Chicken Little”, više od dve i po godine sarađivao je sa Pixarom kako bi napravio Toy Story 3: The Video Game. Igra koristi originalne modele i okruženja iz filma, naravno sa teksturama smanjene rezolucije kako bi igrački sistemi mogli da podnesu teret. Svi dodatni likovi, objekti i lokacije za igru stvarani su zajedničkim radom umetničkih odeljenja Pixara i Avalanchea kako bi se obezbedila doslednost u odnosu na svet stvoren u filmovima. Sem moda igre koji prati priču filma, ovaj naslov obećava nepresušnu zabavu u takozvanom toybox modu. Mod predstavlja otvoreno igralište prepuno igračaka, sa obiljem misija čije rešavanje otključava nove sadržaje koji neprestano menjaju igračko okruženje.

Da li će omiljene nam igračke biti zabavnije u tri nego u dve dimenzije, ostaje da se vidi. „Priča o igračkama 3” dolazi u bioskope širom sveta, pa tako i kod nas, 18. juna.

Dragan KOSOVAC

 
 AKCIJE
Zaštita dece na Internetu: akcija „Klikni bezbedno” (3)

 AKTUELNOSTI
Piratska partija Srbije

 NOVE TEHNOLOGIJE
Pametne kuće

 NA LICU MESTA
Nokia istraživanje u Srbiji
eSys Days 2010, Biograd na Moru, Hrvatska
Subvencija Vlade Srbije za domaće računare
Nokia Mobile Developers Forum
Ostali događaji, ukratko

 KOMPJUTERI I FILM
„Priča o igračkama 3”
Šta mislite o ovom tekstu?

 SERVIS
Uradi sam: arkadni džojstik
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera