Ukoliko ste imali prilike da odigrate Tower Defence u bilo kojoj inkarnaciji (od originalne, preko Warcraft 3 moda, pa sve do „celih” igara poput Defence Grid) sigurno vam je jasno zbog čega je ovaj žanr toliko popularan. Jednostavan je, a ipak složen, ne zahteva posebnu brzinu već logiku i ispravno razmišljanje, ali na kraju – nije logička igra već svojevrsna strategija. Jedna od sjajnih verzija Tower Defencea nosi naziv FieldRunners i već se pojavila za iPhone i PSP. Konačno je došlo vreme da izađe i za „obične” mobilne telefone, kako na Java tako i na Symbian platformi.
Izvođenje je veoma jednostavno. Serija protivnika pokušava da pređe polje na ekranu koristeći za to jedan, dva ili tri ulaza. Polje na ekranu je isprva prazno, a kasnije će se na njemu naći i izvesne prepreke. Na vama je da na predviđenim lokacijama postavljate nepomične topove i drugo slično naoružanje i tako osigurate da protivnici ne stignu do cilja. I tako sto puta, koliko ukupno ima talasa, odnosno svojevrsnih nivoa u igri. Vama će na raspolaganju biti četiri topa – jeftini i slabi Gatling, Goo koji usporava protivnike, bacač raketa koji oštećuje u radijusu i najsnažnija – Teslina kula. Ni protivnici neće ostati bez odgovora – umesto osnovnih, sporih i slabih jedinica, na kasnijim nivoima pojavljivaće se znatno brže i otpornije, zatim jedinice koje lete, one koje su imune na usporavanje i slično. Nakon „klasičnog” moda, možete se oprobati i u „proširenom”. On će, pored novih protivnika i novih nivoa, doneti još dva nova oruđa – bacač plamena i minobacač. Svako od oruđa možete unaprediti dva puta, poboljšavajući tako njihove karakteristike. Pored uspeha koji FieldRunners ostvaruje zahvaljujući ideji kojom se vodi, dobar deo visokih ocena i igrača širom sveta pojavio se zbog izuzetno dobrih kontrola koje su u potpunosti prilagođene izvođenju na mobilnom telefonu, ne zamaraju igrača, jednostavne su za savladavanje i odličnog su odziva. Jedini problem koji je vredan pomena jeste to što se ekran u finalnim fazama nivoa toliko „prepuni” vašim jedinicama i protivnicima da se igra znatno usporava, i ne samo to – preglednost pada na minimum pa je, recimo, unapređenje kula ili jedinica skoro nemoguće. Na to ćete morati da se naviknete ako želite da budete dobri u FieldRunnersu. Možda bi trebalo pomenuti i to da ovaj naslov nije najpogodniji za „brzu zabavu za vreme pauze” jer svaki od talasa, tj. nivoa, ipak zahteva duže vreme da biste ga savladali i ne možete jednostavno prekinuti kada to želite. I pored toga, u pitanju je jedna od najboljih igara za mobilne platforme koju jednostavno morate imati u svojoj bazi. Milan ĐUKIĆ | | |