KOMPJUTERI I FILM<>
032010<><>

Alisa u zemlji čuda

Tim Barton u tri dimenzije

Nošen cunamijem oduševljenja 3D bioskopskim projekcijama koje je pre nekoliko meseci izazvao „Avatar” Džejmsa Kamerona stiže nam novi film Tima Bartona „Alisa u zemlji čuda”. Radnja filma kombinuje elemente obe knjige Luisa Kerola „Alise u zemlji čuda” i „Kroz ogledalo”, ali predstavlja potpuno novu priču koja može da se smatra nastavkom Diznijevog klasika iz 1951. godine, mada Barton insistira na tome da je ovo nova postavka iste priče. Nekoliko godina nakon što je već bila u zemlji čuda, malo starija Alisa će ponovo pratiti belog zeca i dospeti u isti fantastični svet, ali dok se bizarni stanovnici te zemlje sećaju Alise, ona se ne seća nikog od njih. Mlada glumica Mija Vašikovska (upamćena po ulozi tinejdžerke u američkoj verziji TV serije „Na terapiji”) tumači lik Alise. Uloga Ludog šeširdžije, mnogo veća u ovom filmu nego u izvornim knjigama, poverena je Bartonovom omiljenom glavnom glumcu Džoniju Depu. Druga Bartonova omiljena zvezda Helena Bonam Karter tumači ulogu Crvene kraljice, a njenu sestru Belu kraljicu glumi En Etavej. Pored slavnih lica, u „Alisi” su i slavni glasovi. Tako se iza cerećeg osmeha Mačka krije Stiven Fraj, a gusenici glas daje Alan Rikman. Zmaj Džabervok, koga nema u knjigama o Alisi već je centralni lik Kerolove poeme „Džabervoki”, poveren je nikom drugom do Kristoferu Liju.

Interesantno, dok je Džejms Kameron snimao svog „Avatara” direktno 3D kamerama, Tim Barton se odlučio za konvencionalno 2D snimanje koje je kasnije u postprodukciji konvertovano za 3D bioskopski prikaz (zbog čega ga je Kameron javno kritikovao). Navodno, takav izbor napravljen je zato što je više od 90 odsto filma činilo snimanje likova ispred zelene pozadine da bi kasnije bili uklopljeni u fantastično 3D okruženje. Sav rad na digitalnim specijalnim efektima obavljen je u Sony Pictures Imageworksu. Motion capture glumaca igrao je bitnu ulogu kako pri digitalnoj modifikaciji postojećih slika tako i pri stvaranju brojnih likova. Tako je, na primer, glava Helene Bonam Karter uvećana tri puta, ali njeno lice nije digitalna animacija. Drugi likovi kao Pub srce ili Tvidldam i Tvidldi mnogo su opsežnije modifikovani na osnovu kretanja glumaca Krispina Glavera i Meta Lukasa. Na kraju dolaze oni glumci kod kojih je Barton potpuno napustio ideju da koristi njihova lica za osnovu izgleda likova u filmu, već su njihova kretanja ili doslovno prenošena na digitalne likove ili korišćena kao osnova za animaciju.

Od trenutka kada je najavljeno da će izvorni materijal kao što je „Alisa u zemlji čuda” biti pretočen na filmsko platno kroz oči Tima Bartona, pa sve to još u tri dimenzije, legije fanova slavnog režisera ne mogu da dočekaju ovo zasigurno jedinstveno iskustvo. Čekanju dolazi kraj već početkom marta, kada ćemo konačno moći da zajedno sa Alisom odlutamo u zemlju čuda.

Dragan KOSOVAC

 
 AKCIJE
Zaštita dece na Internetu: akcija „Klikni bezbedno”

 AKTUELNOSTI
Tržište mobilnih operativnih sistema
„Šetnja sa dinosaurusima – spektakl u areni”

 PRIMENA
MapSoft 3DPhoto i PhotoSoft Viewer

 NA LICU MESTA
Kingston konferencija
Asus konferencija
Ostali događaji, ukratko

 KOMPJUTERI I FILM
„Alisa u zemlji čuda”
Šta mislite o ovom tekstu?

 SERVIS
Dijagnostika računara
Programiranje mobilnih telefona (3): Windows Mobile
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera