TEST FUN<>
012010<><>

Pong Project 1.2

Kada ste veliki ljubitelj nekog starog arkadnog hita, pri tom poznajete programiranje i imate na raspolaganju mnogo slobodnog vremena, onda nastaju ostvarenja kao što je Pong Project. Iz samog naziva vidite da je u pitanju još jedna varijacija na temu prve ikada izdate video igre, a da će ona dobiti takve dimenzije, ni sam autor nije sanjao.

Do sada smo videli na desetine različitih izvedbi Ponga i gotovo nijedna od njih nije uspela da na nas ostavi ozbiljniji utisak. Autori obično stavljaju akcenat na grafičko okruženje, budženje efekata i forsiranje izmena u samom gameplayu, pa se tako u celoj priči izgube. Programer Bruce McArthur nije jedan od takvih autora – dizajniranju svog čeda pristupio je na sasvim drugačiji način.

Pong Project grafički nije ništa posebno. Jednobojna pozadina, jednobojni batići i tek po koji specijalan efekat (eksplozija kada se izgubi život, na primer) ni izbliza ne nagoveštavaju o kakvom se igračkom biseru radi. Gameplay je ostao gotovo isti – cilj je „zavući” protivniku lopticu u nebranjeni deo polja i tako mu oduzeti život. Ovde dolazimo do najveće zanimljivosti. Pong Project mogu igrati do četiri igrača istovremeno, i to ne u klasičnom „timskom stilu” (dva s jedne strane „mreže”, dva s druge). Naime, svaki igrač dobija jednu ivicu ekrana koju treba da brani, tako da praktično imamo situaciju gde se svako bori za sebe. Pored toga, moguće su i timske borbe, ubacivanje kompjuterski vođenih igrača itd.

Podešavanje pravila do te mere je detaljno urađeno da to prelazi u perverziju. Svakom igraču ponaosob može se promeniti veličina reketa, naštelovati brzna, zatim odrediti maksimalna brzina loptice, podesiti frekvencija pojavljivanja power-upova (čak je dozvoljeno odrediti koja će se poboljšanja pojavljivati)... Power-upovi su važan segment igre i pojavljuju se u sredini ekrana u vidu kvadratića koji se povećava svaki put kada loptica ima kontakt sa reketom. Na kraju neko od igrača mora da ga pokupi, jer ovaj toliko naraste da ga je nemoguće promašiti. Pored poboljšanja koja donose dodatni život, uvećavaju reket ili mu ubrzavaju kretanje, postoje i oni sa suprotnim efektom (oduzimanje života, smanjivanje reketa, ubrzano kretanje loptice). Kada neko od igrača ostane bez života, njegov deo ekrana biva prekriven zidom, ali on i dalje može da utiče na kretanje loptice! Intenzitet uticaja takođe se može podešavati.

Protiv AI rutine Pong Project i nije toliko zanimljiv, ali u društvu prijatelja i poznanika pretvara se u celovečernju zabavu. Igra je portabilna, možete je nositi svuda sa sobom i prava je šteta što ne vodi statistiku i ne donosi neki vid rangiranja igrača. To bi bila prava stvar. Ne znamo da li je autor razmišljao o tome, ali bi bilo sjajno kada bi neka od narednih verzija dobila online multiplayer podršku. Za kraj da kažemo i to da Pong Project možete igrati i u online izvedbi, bez prethodnog downloada, ukoliko imate instaliran odgovarajući Macromedia Shockwave plejer.

Vladimir PISODOROV

 
Drawn: The Painted Tower
Osmos
Pong Project 1.2
Šta mislite o ovom tekstu?
Ziro

Potrebno:
Windows
Veličina:
5,1 MB, 7,8 MB na HD-u
Cena:
igra je besplatna
Adresa:
www.pongster.com
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera