STARO ZA NOVO<>
012010<><>

The Third Age: Total War

Da je fantastični svet Tolkinovih dela nepresušan izvor inspiracije u svetu igara i modifikcija za njih, ponovo nam pokazuje jedan nezavisni tim. Naime, ovog puta pred nama je ogromna mapa Srednje zemlje sa nepresušnim mogućnostima strateškog ratovanja i razvoja u engineu Medieval II: Total Wara. Ukratko, u pitanju je Total War, ali smešten u Treće razdoblje Tolkinove istorije, kada su se odigravali veliki ratovi i bitke.

Međutim, pre nego što pređemo na suštinu ovog opsežnog projekta, moramo napomenuti to da vas, pre nego što budete mogli da uživate u njemu, očekuje popriličan posao. Mod The Third Age: Total War pre svega zahteva Medieval II: Total War, zatim ekspanziju Kingdoms s najnovijim patchom (developeri preporučuju 1.05, mada možemo da potvrdimo da igra radi i sa prethodnim patchom). Nakog dugotrajne instalacije svih ovih preduslova sledi preuzimanje i primena samog moda (Part 1 i Part 2), a zatim i patcheva za njega (1.1, 1.2 i 1.3).

Kada završite sa svim ovim neophodnim koracima dobijate potpuno novu igru, totalnu konverziju Total Wara, u kojoj su svi, pa i najsitniji detalji prilagođeni novom setingu. Animirani intro, zatim uvodni ekrani, svi elementi interfejsa i sâm svet igre – sve je izmenjeno i odlično uklopljeno u priču o ratovima Trećeg doba. Mapa igre je u potpunosti preuzeta iz Tolkinovih dela i sadrži čak 114 različitih naselja i gradova (neka manja mesta su izmišljena, ali je većina verna predlošku). Naravno, tu su sve lokacije koje se mogu očekivati od ozbiljno urađene LOTR strategije: od Mordora, dve kule, Argonata, pa do Izengarda i Mirkvuda.

Ništa manje pažnje nije posvećeno ni armijama kojima možete upravljati. Tu su Gondor, Rohan, šumski vilenjaci, visokorodni vilenjaci, patuljci, Dejl, Erjador, Haradrimi, Izengard, orci, Run i, naravno, snage Mordora. Sve ove vojske imaju svoje prednosti i mane u potpunosti zasnovane na karakteristikama opisanim u Tolkinovim delima: vilenjaci će se više oslanjati na elitne jedinice, moćne strelce ili brze trupe, dok su Izengard i Mordor okrenuti masivnim armijama i teže da neprijatelja poraze pre svega svojom brojnošću, a Istočnjaci imaju najjaču konjicu. Većina jedinica detaljno je predstavljena, pre svega na osnovu prikaza i dizajna u filmovima inspirisanim Tolkinovom trilogijom: oklopi, zastave, pokliči, animacije, sve je u potpunosti prilagođeno okruženju Srednje zemlje. Posebna poslastica su specijalne jedinice poput olifanta ili enta koje, kao što im i priliči, seju pravu pustoš na bojnom polju.

Mod sadrži dugačku i opsežnu kampanju u kojoj možete učestvovati sa bilo kojom od igrivih armija i koja je labavo zasnovana na priči o kraju Trećeg doba. Kažemo labavo, jer se osnovni događaji iz romana/filmova pojavljuju ili postoje reference na njih, ali je akcenat stavljen na strateško širenje i bitke. Donekle vas usmeravaju mini-misije koje povremeno dobijate. Na primer, ako igrate na strani snaga mraka, s vremena na vreme dobijate naređenja od Saurona, tipa da osvojite neko utvrđenje, sprečite neprijatelja da stigne do važne luke, porazite neku armiju koja je zašla preduboko tamo gde ne treba i slično. Glavni cilj je dominacija celom Srednjom zemljom i eliminisanje svih onih koji vam stoje na tom putu. Sâm gameplay tipičan je za serijal Total War sa osnovnim širenjem po mapi, razvojem gradova, ali pretežnim akcentom na taktičkim bitkama. Jedinu razliku unose potpuno drugačije i redizajnirane jedinice čije jedinstvene sposobnosti, prednosti i mane treba proučiti. Pored kampanje, tu su i standardne pojedinačne bitke u kojima možete birati svoju i protivničku vojsku, okruženje, uslove pobede i pojedinačne jedinice koje će u njoj učestvovati, kao i režim brzih bitaka u kojima računar sve podešava za vas, a vi samo razrešavate ishod borbe.

Najveća snaga ovog moda, međutim, stoji u grafičkoj obradi novog sadržaja. Od prve cut scene pa do najsitnijih detalja interfejsa očigledan je ogroman trud uložen u prilagođavanje igre Tolkinovom svetu. Jedinice zaista izgledaju kao preslikane iz filmova, mapa je u potpunosti verna, a sve to dodatno upotpunjuju novi odzivi jedinica, kao i originalne melodije specifične za svaku kulturu koje su namenski komponovane upravo za ovaj mod.

Pored svega nabrojanog, u pripremi je i patch 1.4 koji će u mod doneti neke nove jedinice (najimpozantnija je svakako Balrog), nove heroje (Boromira, Faramira, Glorfindela, Eladana i Elrohira), novi dizajn svih gradova Gondora, kao i nekih drugih naselja, dosta cut scena za pojedine događaje koji ih do sada nisu imali, kao i mnoga druga sitna poboljšanja.

The Third Age: Total War jedan je od onih modova kakve retko imamo prilike da opisujemo: konverzija koja iz korena menja osnovnu igru i donosi nam potpuno nov naslov, takvog kvaliteta kakav retko imaju i komercijalne igre. Za sve ljubitelje Tolkinovog sveta i Total War serijala – ovo je nešto što se jednostavno ne propušta.

Jovana KUZMANOVIĆ

 
 STARO ZA NOVO
The Third Age: Total War
Šta mislite o ovom tekstu?

 JA, IGRAČ
sMRT

Veličina:
1.439 MB
Adresa:
www .moddb .com /mods /third -age -total -war
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera