Trodimenzionalno modelovanje glave Očigledno je da jedan ovakav program nije namenjen baš svima. Dobro, postoji mogućnost snimanja dobijenog oblika u neki od poznatijih grafičkih formata (JPEG, BMP, TIFF i TGA), što je zgodno za izradu avatara, ali prava svrha FaceGen Modellera jeste pomoć pri generisanju ljudskih lica u raznim 3D programima, pa stoga postoji korisna opcija eksportovanja u različite 3D formate, kao što su 3DS, Maya, Lightwave, ali i u web orijentisane 3D formate, kao recimo VRML (Virtual Reality Modelling Language), standardni format za reprezentovanje 3D vektorske grafike na WWW-u. Pomenućemo da u neregistrovanoj verziji nije dozvoljen eksport u pomenute 3D formate, već samo snimanje fotografija u nativni format programa. Generisanje i obrada modela obavlja se u realnom vremenu, i to isključivo korišćenjem miša preko kog se komande zadaju pomeranjem klizača. Komande su raspoređene u više grupa. U osnovnoj grupi komandi vrše se generalna podešavanja. Ovde možete odabrati rasu kojoj želite da model pripada, da odredite pol, starost, to da li želite da lice bude realistično ili ne, simetriju lica, pa čak i da izvršite mešanje dve ili više rasa u precizno definisanim odnosima. Sledeća grupa komandi odnosi se na podešavanje pozadine, način prikaza modela (u žičanom ili punom obliku, sa ili bez tekstura, sa ili bez „odsjaja”), kao i na definisanje izvora i pozicije osvetljenja. Komande koje se odnose na kameru služe za definisanje pozicije modela u prostoru, koja se, naravno, može u toku modelovanja menjati i podešavati prema trenutnim potrebama. Verovatno najinteresantnija grupa funkcija u programu odnosi se na definisanje facijalnih izraza. Praktično jednim ili eventualno sa nekoliko pokreta mišem (ako je potrebno promeniti nekoliko parametara) moguće je dobiti različite izraze lica, koji se kreću od sreće do besa, od zadovoljstva do začuđenosti itd. Slične stvari mogu se raditi i nad izgledom tekstura i na isti način licu možete dodati bradu (doduše staru tek jedan ili dva dana), istaknuti jagodične kosti, promeniti boju kože (tako da lice dobije izgled kao da ima žuticu ili da je preplanulo na suncu, na primer)... Funkcije Tween i Morph mogu da izazovu malu zabunu. U principu, pomoću funkcije Morph menjaju se već pominjani facijalni izrazi, dok je funkcija Tween u stvari ono na šta se obično misli kada se pomene morfing. Naravno, ovde se ne radi o animaciji, već o tome da se pomoću klizača može odabrati neki oblik koji će biti „na pola puta” između vašeg trenutnog modela i modela koji je učitan i postavljen kao cilj morfinga (tweenovanja). Konačno, poslednja opcija u programu omogućava da i svoje lice prebacite u virtuelni trodimenzionalni oblik. Za to će vam biti potrebna najmanje jedna fotografija (slikana kao za ličnu kartu), a ne bi bilo loše da imate i sliku levog i desnog profila (nije neophodno, ali pomaže da se bolje rekonstruiše oblik lica). Zatim se na slici moraju definisati karakteristične tačke koje program koristi za izračunavanje i nakon toga samo treba da sačekate da on izvrši sve potrebne kalkulacije. Nakon nekoliko desetina sekundi ili minuta (što već zavisi od brzine vašeg računara), na ekranu će se pojaviti vaša virtuelna kopija, doduše potpuno potpuno ćelava i verovatno bez nekih drugih detalja kao što su recimo obrve. Ali, to ne treba da vas brine. Ispod dela gde se nalazi model postoje dve opcije kojima se definiše prikaz modela. Prva opcija odnosi se na detaljnost tekstura. Ovde se vrši odabir preseta vezanih za pol i starost modela, a pomoću klizača se bira količina detalja koja će se prikazati na slici, pri čemu najdetaljniji nivo dovodi skoro do fotorealističnosti prikaza modela. Druga opcija služi za dodavanje objekata kao što su kosa ili naočare na model. U samom programu nema mnogo ovih dodatnih objekata, ali se na sajtu proizvođača nalazi mnogo šira baza objekata, koja se može zasebno preuzeti (važi samo za registrovane korisnike). Na kraju još da pomenemo i to da se skoro sve pomenute operacije mogu izvoditi i direktno na modelu, kombinacijom komandi koje se istovremeno zadaju mišem i tastaturom, ali smo detaljisanje o ovom delu svesno preskočili pošto ne donosi dovoljan stepen preciznosti u radu za iole ozbiljniju upotrebu. Branislav BUBANJA | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |