PRVI UTISCI<>
122008<><>

Tom Clancy’s: EndWar

U potrazi za svetim gralom funkcionalnog interfejsa za konzolne real-time strategije, šangajski ogranak Ubisofta uspeo je da ubode veoma blizu centra. Tom Clancy’s EndWar, interesantni RTS naslov koji je već izašao u Xbox 360 i PS3 verziji (za PC dolazi početkom 2009. godine), uspešno kombinuje glasovnu kontrolu i gamepad. Uobičajeno pravilo jeste da među novim multiplatformskim naslovima nema gotovo nikakve razlike u sferi izgleda i funkcionalnosti, osim kada se radi o portovanju „nativnog” PC RTS-a na konzolu, kada rezultat najčešće balansira između polovičnog i katastrofalnog (Xbox 360 verzija Red Alerta 3 je najsvežiji primer). EndWar, strateška igra projektovana da se njom upravlja glasom, elegantno prevazilazi limite upravljačkog interfejsa: stvar koja funkcioniše glatko na Xboxu 360 neće imati nikakvih problema na PC-u.

Nemajući preveliku želju za zaranjanjem u šangajsku transkripciju zamorne klensijevštine, koja barata nestašicom goriva u bliskoj budućnosti i ratom između Amerike, Rusije i Evrope, u kratkom susretu sa igrom koncentrisali smo se na tehničko-mehaničke aspekte. EndWar je baziran na onom što u zapadnim armijama nazivaju „small unit action”, a igra u velikoj meri podseća na Ground Control, sa nešto drugačijom kamerom, ravnim mapama i većom preglednošću. Igrom, naravno, možete u potpunosti upravljati gamepadom, makar u prvim kampanjskim misijama, u kojima vam se „force” pool svodi na dve-tri jedinice. Skirmish mape, sa masovnijim snagama na svakoj strani druga su priča...

Pritiskom na dugme (desni trigger u Xbox 360 verziji) otvarate komunikacioni kanal za izdavanje glasovnih naređenja po sistemu „ko, gde i šta”: unit one, take cover; unit two, retreat; unit three, attack hostile four... Glasom možete upravljati kretanjem, borbom, ubacivanjem svežih trupa, povlačenjem, upotrebom artiljerije i oružja za masovno uništavanje, ali je fino prostorno raspoređivanje lakše izvesti ukoliko vikanje u mikrofon dopunite i gamepadom (mišem i tastaturom). Sistem zaista radi bez greške: zezanja radi konstantno smo menjali akcenat, izdavajući naređenja sa teškim slovenskim otezanjem i južnjačkim prenemaganjem, a probali smo i neveštu simulaciju londonskog koknija. Tvrdo ili meko ć, problema nema, čak i ako mucate!

S obzirom na to da svaki Xbox 360 dolazi u paketu sa mikro-headsetom, i da pre početka igre morate proći proces glasovne kalibracije sistema, prirodno je da sistem funkcioniše savršeno. Videćemo kako će to izgledati na PC-u, pogotovo ukoliko Ubisoft uz igru ne bude prodavao slušalice sa mikrofonom: na tržištima poput našeg najmasovniji su jeftini kineski headsetovi, što potencijalno može da stvori probleme zbog odsustva hardverskog i standarda kvaliteta.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
BattleForge (alpha)
Tom Clancy’s: EndWar
Šta mislite o ovom tekstu?
Iron Grip: Warlord
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera