INTERNET<>
012008<><>

Internet fenomeni

Postanite poznati

Šta nas je „držalo” tokom prošle godine?

Mnogi od nas još uvek ne doživljavaju Internet kao medij, odnosno fenomen koji samostalno postiže ono što se do pre desetak godina moglo uraditi samo kolektivnim trudom velikog broja ljudi, uz mnogo sredstava i pomoć brojnih kolektiva. Iako to ne vidimo, svakodnevni život nam oblikuju stvari koje skoro svakodnevno saznajemo sa Mreže, citiramo podatke koje dobijamo putem Neta, prepričavamo doživljaje, nezgode i fotografije miliona ljudi. Naravno, ne zaboravljamo finansijsku stranu priče, pošto je činjenica da veliki broj ljudi na svetu živi isključivo od internet preduzetništva.

Mnoge od internet fenomena predstavljali smo u ovoj rubrici, ali nije loše obnoviti gradivo i prisetiti se o kome smo toliko pričali tokom cele protekle godine. Prvi na listi svakako je Čak Noris! Legendarni „teksaski rendžer” nekoliko godina unazad bio je predmet dosetki i šala mnogih korisnika Interneta. Krajem oktobra 2006. godine Noris je na svom oficijelnom sajtu čak izjavio kako je polaskan tolikom pažnjom, a početkom prošle godine snimio je reklamu za sok Mountain Dew, u kojoj nemilice „kažnjava” dva fiktivna web mastera zbog kreiranja video parodije na njegov lik i delo. Naravno, internet komune oduševile su se činjenicom da „Veliki Čak” ima smisla za Net humor, i reklama je preko YouTubea (www.youtube.com/watch?v=lu1wNxr9Sqg) i drugih sajtova popularizovana tokom sledećih nekoliko meseci.

Grupa OK Go doživela je sličan planetarni uspeh nakon plasiranja spota za pesmu „Here it goes again”, u kome izvode vrlo detaljnu koreografiju na pokretnim trakama. Više od milion ljudi je videlo ovaj spot na Internetu (www.youtube.com/watch?v=pv5zWaTEVkI) za samo šest dana! Do aprila 2007. godine spot je pogledalo više od 17 miliona ljudi, što ga je plasiralo na deveto mesto najgledanijih online video snimaka, odnosno na četvrto mesto kada su u pitanju najpopularniji spotovi sajta YouTube.

Flash animacija koju prati vrlo zarazna pesma poznata je pod imenom „Loituma Girl” (www.youtube.com/watch?v=WNDh_tFIHn4). Animacija je zapravo kraći loop, montaža nekoliko slika iz anime serijala „Bleach”, a pesma je tradicionalna finska narodna pesma „Ievan polka” koju izvodi a capella kvartet „Loituma”! Poreklo animacije je nepoznato, pojavila se tokom proleća 2006. godine i iznenadila čitav svet, a najviše samu grupu „Loituma”. Naravno, kao i sa drugim internet fenomenima, animacija je uskoro dobila svoje parodije, obrade i remikse, a u januaru 2007. godine spot „Holly Dolly – Dolly Song (Leva’s Polka)” plasirao se u 100 najboljih na sajtu Google Video (video.google.com/videoranking). Do oktobra prošle godine pesmu finskog kvarteta su u svojim reklamama koristile firme Eneco, Wrigley’s, Romtelecom, čak i McDonald’s! Grupa „Loituma” zaradila je veliku svotu novca od autorskih prava, a uz to dobila obožavaoce širom sveta...

Ne smemo da zaboravimo Nenada Mitića, koji je za diplomski rad pri Višoj elektronskoj školi napravio animirani film „Džet-set”, parodiju na „Grand šou” televizije Pink i u aprilu prošle godine čak šest puta dupke napunio bioskop Doma omladine. Naravno, film se našao na sajtu YouTube (www.youtube.com/watch?v=9QsEsKkz8Cg) i doneo Nenadu, ako ne međunarodnu popularnost, onda svakako ogromnu popularnost u regiji!

Kućni video snimci verovatno su najbrojnija kategorija internet fenomena. Nekada su jeftini snimci kamerom naših svakodnevnih događaja osvajali velike novčane nagrade u TV emisijama, sada svet osvajaju različite šale, simulacije i parodije snimljene web kamerom, kao i lične reakcije i komentari. Jedan od skorijih (i možda najpatetičnijih) jeste video snimak izvesnog Krisa Kokera u kojem, kroz suze, moli svet da ostavi Britni Spirs „na miru” (www.youtube.com/watch?v=1XE0dYZiJVs). Naravno, odmah su nastale obrade i parodije „na temu”, čak i u verzijama drugih medija i poznatih ličnosti. Sam Koker postao je megapopularna ličnost, pojavljivao se u TV emisijama i reklamama, a uskoro će potpisati ugovor za sopstvenu reality-show emisiju! Teško je poverovati u to, ali – slava se preko Interneta može steći vrlo brzo...

Ako svemu ovome pridružimo Facebook, MySpace, Wikipediju, mnoge blogove i komune, nije teško zaključiti koliko lako se neko (ili nešto) može proslaviti za vrlo kratko vreme, i to isključivo virtuelnom promocijom i onim čuvenim „rekla-kazala”. Znamo da se sada preko ličnog mejla i mesindžera lako prenosi vest o nečemu što se do pre deset godina moglo saznati jedino preko televizije ili štampanih medija, a tu je i YouTube, besplatna video promocija. A svako od tih virtuelnih „čuda” lako može i da nestane kako se i proslavilo, dok druga ostaju popularna ili makar prepoznatljiva sve do danas. Uverite se u to i sami: pcworld.co.nz/pcworld/pcw.nsf/web/NT0005B0C2, bestuff.com/category/internet-phenomenon.

Iris MILJKOVIĆ

 
.rs
Internet fenomeni
Šta mislite o ovom tekstu?
Plaćanje preko mreže
Gde Google smešta svoje servere
Fliiby
TinyURL
Shareware koncept prodaje softvera (3)
Ponuda ISP u inostranstvu
WWW vodič
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera