Priča ove igra vodi nas u svet Nelwë u kom je nekadašnja naklonost žitelja brojnim elementalnim silama zamenjena podelom na dva tabora, poklonike prirode i sledbenike tehnologije. Kada demonska sila, za koju je pogrešno smatrano da je zauvek uništena, ponovo pomoli svoju ružnu glavu i napadne Silverfall, jedan od poslednja dva velika grada u Nelwëu, njegovi stanovnici beže i nalaze utočište u obližnjim močvarama. Kako ste jedan od preživelih, na vama je da krenete u avanturu da pomognete ostalim izbeglim stanovnicima da prežive i organizujete sile dobra za protivnapad i oslobađanje Silverfalla. Fiksnih klasa u Silverfallu nema, već imate odličan slobodan sistem za razvoj lika. Sa svakim nivoom vaš lik dobija četiri poena za osnovne atribute (snaga, okretnost, konstitucija i intelekt), kao i četiri poena za veštine. Svaki lik, sa malim rasnim razlikama, ima borbene, magijske i opšte veštine, svaka sa još tri podgrupe. Kombinovanjem osnovnih atributa i veština možete da pretvorite svoj lik u tačno ono što poželite. Old-school warrior koji bez mnogo mozga uleće u masu i mačem i sekirom rešava stvari? Nema problema. Možda želite da dodate svom arsenalu neke ofanzivne ili defanzivne magije? Opet prosto k’o pasulj. Možete da se specijalizujete za borbu sa jednim ili više protivnika dok upijate ogromnu količinu ili pak izbegavate bilo kakvo oštećenje. Mag, strelac, nekromanser ili neka mešavina sve trojice, otvoren razvoj lika je definitivno najbolja stvar kod Silverfalla. Da stvari budu još lepše, tu je NPC koji će vam omogućiti da ponovo rasporedite poene za svoje veštine tako da možete slobodno da eksperimentišete u okviru ovog fleksibilnog sistema. Veoma brzo nakon početka igre dobićete prvog pratioca. Od ukupno osam NPC likova koji će vam ponuditi da vas prate u vašim avanturama vi možete da povedete sa sobom dvoje. Oni leveluju paralelno s vama i možete da ih opremate kako želite. Interesantno, ne leveluju samo vaši pratioci nego i čudovišta koja tamanite tako da ni u jednom trenutku ne postajete premoćni za određeni region. Što se pratilaca tiče, nemate direktnu kontrolu nad njima, već kroz dijalog možete da im objasnite šta se od njih očekuje u družini. Odličan dodatak igri je i to što većina kvestova koje radite pokazuje na mapi gde treba da idete da biste ispunili zadatak. Nakon svega navedenog čovek bi pomislio „pa šta ti ’oćeš, ovo je sjajna igra”. Ne, ovo je igra sa sjajnim delovima i momentima, ali nekoliko stvari kvari sjajan utisak. Začuđujuće, propusti su mahom tehničke prirode tj. kamera + pathfinding = glavobolja. Iako može potpuno slobodno da se rotira, ugao kamere nije slobodan, već se menja automatizovano sa zoomom. Razlog za ovo je evidentan – maksimalan zoom-out sa malo nižim uglom gledanja bi omogućio preglednost dok se likovi gube oko grupe objekata kroz koje ne mogu da prođu, ali bi sigurno ubio ovako neoptimizovanu igru. Dalje, ma kako impresivan bio kvazi cell shaded izgled likova, ljudi ne žele da im framerate oscilira kao da bira brojeve za loto. Ne žele da je loading screen i dalje tu kad se vrate iz prodavnice i ne žele da setuju sve grafičke opcije na minimum iako imaju kompjuter solidno iznad srednje vrednosti između minimalne i preporučene konfiguracije. Dragi francuski umetnici zalutali u vode kompjuterske zabave, koncept i izvođenje su najbitnija stvar u igri, a tehničke stvari nisu tu da impresioniraju igrače nego da im omoguće ugodnu i prijatnu igru. Ovde je zbog nekoliko „jao što ovo lepo izgleda” momenata žrtvovana lakoća igranja, apsurd. Što je najčudnije, Silverfall je igra zbog koje želite da se pomirite sa svim njenim nedostacima i uronite u svet hack’n’slash zabave. Mislim, kada ste ranije mogli da budete goblin tehnomanser sa svojim vernim abominationom uz sebe, motornom testerom u jednoj i lančanom munjom u drugoj ruci? Milina. Nažalost, da biste uživali u razvoju svog lika, morate da se mirite sa prevelikim odsustvom komfora za igru izdatu u 2007. godini. Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |