TEST PLAY<>
042007<><>

Silverfall

Bez obzira na to kako ih zvali, hack’n’slash igre, akcioni RPG-ovi, klonovi Diabla ili smrt za miš, spadaju u malu grupu najpotcenjivanijih i najomalovažavanijih žanrova kompjuterskih igara. Da li je to pravedno ili ne, diskusija je za drugu priliku, za ovu raspravu je bitno da ma koliko se činilo da je neka igra jednostavna, formulaička ili šablonizovana, pri njenoj izradi ne sme biti „’vatanja krivina”. Naravno da ljudi iz tima Monte Cristo nisu imali za stvaranje Silverfalla onolikovremena koliko je Edmond Dantes imao za kopanje svog tunela, ali njihov pristup ovoj igri graniči se sa neozbiljnim. Ko ozbiljan pravi igru u kojoj se posvećenost detaljima, inovacije i kvalitet prepliću sa zabušavanjem, otaljavanjem i nedovršenošću i onda se još nada da će dobri aspekti naslova prekriti one loše?

Priča ove igra vodi nas u svet Nelwë u kom je nekadašnja naklonost žitelja brojnim elementalnim silama zamenjena podelom na dva tabora, poklonike prirode i sledbenike tehnologije. Kada demonska sila, za koju je pogrešno smatrano da je zauvek uništena, ponovo pomoli svoju ružnu glavu i napadne Silverfall, jedan od poslednja dva velika grada u Nelwëu, njegovi stanovnici beže i nalaze utočište u obližnjim močvarama. Kako ste jedan od preživelih, na vama je da krenete u avanturu da pomognete ostalim izbeglim stanovnicima da prežive i organizujete sile dobra za protivnapad i oslobađanje Silverfalla.

Kao u svakoj igri ove vrste, najbitnija stvar je vaš lik i taj aspekt Silverfalla pokazuje ozbiljnost, brigu i trud. Na raspolaganju vam je četiri rase: ljudi, vilenjaci, trolovi i goblini. Rasa utiče na specijalne sposobnosti koje će vaš lik moći da bira. Sem rase, na odnos NPC-ova u igri prema vašem liku utiče i pol. Iako predstavlja jedan veliki kliše, priča Silverfalla ima jednu komponentu koja se veoma interesantno prenosi u gameplay. Cela priča „priroda protiv tehnologije” nije tu samo kao šarena kulisa nego ima bitnu ulogu u samom toku igre. Pojedini kvestovi i dijalozi sa NPC-ovima direktno definišu vašu naklonost prema prirodi ili prema tehnologiji tako da kako igra odmiče skala vašeg opredeljenja fluktuira između ove dve suprotstavljene sile. Naklonost ka jednoj od ove dve strane ima višestruku ulogu. Za početak, tu su veštine koje možete da naučite, kao što je sposobnost korišćenja implanata za tehno frikove nasuprot mogućnosti likantropije za prirodnjake. Onda su tu predmeti, kamen temeljac svakog zdravog akcionog RPG-a. Sem običnih predmeta koje možete da koristite bezuslovno, pojedine predmete možete da koristite samo sa dovoljno visokim procentom naklonosti prema tehnologiji odnosno prirodi. Moglo bi da se diskutuje o tome kako gotovo svaki predmet odnosno veština sa jedne strane spektra ima svoj pandan s druge strane tako da je razlika u igri minimalna, ali ipak nije tako. Stil igre je ipak drugačiji, da ne pominjemo atmosferu. Na kraju, tu je odnos NPC-ova sa vama, kao i raspoloživost kvestova i pratilaca koji mogu da se pridruže vašem liku.

Fiksnih klasa u Silverfallu nema, već imate odličan slobodan sistem za razvoj lika. Sa svakim nivoom vaš lik dobija četiri poena za osnovne atribute (snaga, okretnost, konstitucija i intelekt), kao i četiri poena za veštine. Svaki lik, sa malim rasnim razlikama, ima borbene, magijske i opšte veštine, svaka sa još tri podgrupe. Kombinovanjem osnovnih atributa i veština možete da pretvorite svoj lik u tačno ono što poželite. Old-school warrior koji bez mnogo mozga uleće u masu i mačem i sekirom rešava stvari? Nema problema. Možda želite da dodate svom arsenalu neke ofanzivne ili defanzivne magije? Opet prosto k’o pasulj. Možete da se specijalizujete za borbu sa jednim ili više protivnika dok upijate ogromnu količinu ili pak izbegavate bilo kakvo oštećenje. Mag, strelac, nekromanser ili neka mešavina sve trojice, otvoren razvoj lika je definitivno najbolja stvar kod Silverfalla. Da stvari budu još lepše, tu je NPC koji će vam omogućiti da ponovo rasporedite poene za svoje veštine tako da možete slobodno da eksperimentišete u okviru ovog fleksibilnog sistema.

Veoma brzo nakon početka igre dobićete prvog pratioca. Od ukupno osam NPC likova koji će vam ponuditi da vas prate u vašim avanturama vi možete da povedete sa sobom dvoje. Oni leveluju paralelno s vama i možete da ih opremate kako želite. Interesantno, ne leveluju samo vaši pratioci nego i čudovišta koja tamanite tako da ni u jednom trenutku ne postajete premoćni za određeni region. Što se pratilaca tiče, nemate direktnu kontrolu nad njima, već kroz dijalog možete da im objasnite šta se od njih očekuje u družini. Odličan dodatak igri je i to što većina kvestova koje radite pokazuje na mapi gde treba da idete da biste ispunili zadatak.

Nakon svega navedenog čovek bi pomislio „pa šta ti ’oćeš, ovo je sjajna igra”. Ne, ovo je igra sa sjajnim delovima i momentima, ali nekoliko stvari kvari sjajan utisak. Začuđujuće, propusti su mahom tehničke prirode tj. kamera + pathfinding = glavobolja. Iako može potpuno slobodno da se rotira, ugao kamere nije slobodan, već se menja automatizovano sa zoomom. Razlog za ovo je evidentan – maksimalan zoom-out sa malo nižim uglom gledanja bi omogućio preglednost dok se likovi gube oko grupe objekata kroz koje ne mogu da prođu, ali bi sigurno ubio ovako neoptimizovanu igru. Dalje, ma kako impresivan bio kvazi cell shaded izgled likova, ljudi ne žele da im framerate oscilira kao da bira brojeve za loto. Ne žele da je loading screen i dalje tu kad se vrate iz prodavnice i ne žele da setuju sve grafičke opcije na minimum iako imaju kompjuter solidno iznad srednje vrednosti između minimalne i preporučene konfiguracije. Dragi francuski umetnici zalutali u vode kompjuterske zabave, koncept i izvođenje su najbitnija stvar u igri, a tehničke stvari nisu tu da impresioniraju igrače nego da im omoguće ugodnu i prijatnu igru. Ovde je zbog nekoliko „jao što ovo lepo izgleda” momenata žrtvovana lakoća igranja, apsurd.

Što je najčudnije, Silverfall je igra zbog koje želite da se pomirite sa svim njenim nedostacima i uronite u svet hack’n’slash zabave. Mislim, kada ste ranije mogli da budete goblin tehnomanser sa svojim vernim abominationom uz sebe, motornom testerom u jednoj i lančanom munjom u drugoj ruci? Milina. Nažalost, da biste uživali u razvoju svog lika, morate da se mirite sa prevelikim odsustvom komfora za igru izdatu u 2007. godini.

Dragan KOSOVAC

 
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Test Drive Unlimited
Jade Empire Special Edition
Tortuga: Two Treasures
Titan Quest: Immortal Throne
Silverfall
Šta mislite o ovom tekstu?
Frontline: Fields of Thunder
Armed Assault
Sam & Max – Season 1, Episodes 2 & 3
Alien Shooter: Vengeance
Wii Sports
Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Genesis Rising

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / Athlon 2,8 GHz, 512 MB RAM, 128 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4 / Athlon 3,2 GHz, 1 GB RAM, 256 MB VRAM
Veličina:
2 DVD-a
Adresa:
www .silverfall -game .com

77
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera