TEST PLAY<>
022007<><>

The Secrets of Atlantis: The Sacred Legacy

Ovo sa Atlantisom počinje da liči na urnebesnu tragediju. Stavljajući tačku na opis četvrtog dela sage o izgubljenom kontinentu, sa rezignacijom smo konstatovali da se posle velikog debakla kojim je ona definitivno dotakla dno „...niko razuman neće osvrtati na eventualne najave o nekom novom nastavku...” koji bi jednoga dana mogao da usledi. I bili smo u pravu. Atlantis 5, vešto skriven pod nazivom koji može, ali i ne mora da asocira na njegove prethodnike, došao je stidljivo i tiho, nalik detetu koje, svesno krivice što je skupocena kineska vaza završila kao gomilica porculanskog loma, ipak traži utehu u naručju roditelja koji su ga pre toga pošteno isprašili po turu. Znajući da se blato koje su navukli na jednu od najboljih avantura druge polovine devedesetih veoma teško spira, autori su progutali svoj ponos i povukli jedini razuman potez koji je u datim okolnostima imao smisla. Trebalo je, dakle, početi iz početka, takoreći od nule, i zaboraviti na bruku i sramotu koja je tokom proteklih nekoliko godina pratila serijal. A to je tražilo rezove, oštre i bolne.

April 1937. Dok cepelin „Hindenburg”, ponos i dika tadašnje Nemačke, lenjo jezi nebom iznad Atlantika na putu za Njujork, jedan od njegovih tvoraca, vazduhoplovni inženjer Hauard Bruks, razmišlja o životu, univerzumu i svemu ostalom... sve dok ga jedan oštar udarac pesnicom u nos ne vrati u stvarnost. Pošto su servirali solidnu porciju batina, dvojica grubijana beže uz pomoć aviona trokrilca, ostavljajući vazdušnu lađu u kvaru, a njenog konstruktora sa znakom pitanja iznad glave. Objašnjenje, međutim, dolazi veoma brzo, i to ni manje ni više nego iz usta Čarlsa Randolfa Fostera, jednog od najbogatijih ljudi na svetu. On otkriva Hauardu da je njegov otac svojevremeno pronašao medaljon koji bi, u kombinaciji sa još dva slična, trebalo da bude ključ misterije Atlantide odnosno putokaz koji bi konačno trebalo da otkrije tačnu lokaciju nestale civilizacije koju je opisao Platon u svojim „Dijalozima”. Problem je samo u tome što u trci za premiju veka učestvuje više zainteresovanih strana, od kojih se neke neće libiti da upotrebe sva (ne)dozvoljena sredstva kako bi se otarasile nepoželjne konkurencije.

Da bi peti Atlantis ipak ličio na avanturu, a ne na pseudofilozofski traktat o putovanju kroz vreme ili gemišt primitivnih mini-igara, što je inače obeležilo treći i četvrti nastavak serijala, lopta je spuštena na zemlju i nebulozna priča o Novoj Atlantidi, koja je trebalo da bude okosnica druge trilogije, potpuno zaboravljena u korist mnogo puta viđene, ali uvek popularne ideje o pojedincu koji zbog novca i slave traga za nekom skrivenom lokacijom ili prastarom relikvijom neprocenjive vrednosti. Smeštanje radnje u vremenski period pred početak Drugog svetskog rata, uz glavnog junaka koji i stasom i glasom podseća na Indijanu Džonsa (sa sve šeširom, ali bez biča), svakako nije slučajno i može se tumačiti izrekom „bolje vrabac u ruci nego golub na grani”, to jest igranjem na proverenu kartu kojoj se jedino može zameriti nedostatak originalnosti. Atlantis 5 je, dakle, lagana P&C varijacija na temu Indijane Džonsa (odnosno Lare Kroft) koja funkcioniše na dobro poznat način: glavni junak, uz pomoć hronično antiprotivne plavuše zadužene da upada u nevolje i histerično vrišti čim joj se pokvari frizura, treba da proputuje pola sveta i na osnovu prikupljenih informacija pronađe ono što generacije pre njega nisu bile sposobne da nađu. U konkretnom slučaju, da bi pronašao put do Atlantide, Hauard će posetiti Kinu, Indiju i Mesopotamiju (današnji Irak), uz rutinsko spasavanje „Hindenburga” i neizbežno preganjanje sa lošim momcima unutar zgrade Empajer Stejt Bildinga.

U skladu sa vremenskim okvirom u koji je smeštena, igra sa sobom nosi jedinstveni look & feel tridesetih, predstavljen u formi stripa, u stilskom pogledu nalik na crtež Aleksa Rejmonda (Rip Kirbi, Flaš Gordon) i intenzivnoj raspodeli jarkih boja karakterističnoj za pop-art. Upravo zbog te vizuelne komponente ona ne samo što odskače od svojih prethodnika već se u dobroj meri razlikuje i od svega ostalog što se danas sreće u svetu igara, što je vrlina koja nesumnjivo zaslužuje poštovanje. Iako u tehničkom pogledu ne predstavlja nikakvo čudo, igra ima interesantnu osobinu koja se prvi put sreće kod jedne klasične avanture, a to je native podrška za wide screen rezolucije koje, kako vreme odmiče, a TFT monitori postaju sve zastupljeniji u narodu, polako postaju standard.

Pokušaj da se izađe u susret velikom broju igrača proizveo je čudan nusefekat koji se poznavaocima avanturističkog žanra nikako neće dopasti. Pored činjenice da su zagonetke većinom dovedene na granicu trivijalnosti, zapanjuje detalj da u igri figuriše veliki broj logičkih problema koji se u identičnom obliku nalaze u novom Safecrackeru koji smo nedavno opisali. To možda jeste splet slučajnih okolnosti, ali ako se zna da su Atlantis Interactive Entertainment i Kheops Studio nastali raspadom iste firme (Cryo), postavlja se pitanje da li smo ovde svedoci perfidne industrijske špijunaže, tj. intelektualne krađe u nečiju korist, a na štetu onog drugog. Nažalost, ko je koga pokrao u ovoj priči, verovatno nikada nećemo saznati.

The Secrets of Atlantis je tipičan primer mainstream avanture napravljene sa ciljem da se spase ono što se spasti može. Iako daleko slabija od prvog nastavka, ona ipak u svakom pogledu predstavlja značajan korak napred u odnosu na horor od pre tri godine koji je ubio u pojam i poslednje fanove serijala. Ako će njena pojava povratiti poverenje makar nekih od njih, može se smatrati da je ona ispunila svoj zadatak.

Slobodan MACEDONIĆ

 
Rayman Raving Rabbids
Evidence: The Last Ritual
Left Behind: Eternal Forces
Roboblitz
The Secrets of Atlantis: The Sacred Legacy
Šta mislite o ovom tekstu?
Blitzkrieg II: Fall of the Reich
SpongeBob SquarePants: Nighty Nightmare
Bionicle Heroes
The Mark
Lost Planet: Extreme Condition
World of Warcraft: The Burning Crusade

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / 1 GHz, 256 MB RAM, GeForce 4 / 32 MB ili ekvivalent
Poželjno:
Pentium 4 / 2 GHz, 512 MB RAM, GeForce FX 5900/64 MB ili ekvivalent
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .secrets -of -atlantis .com

73
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera