![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Šta je 183.000 posetilaca iz 38 zemalja moglo da vidi na štandovima 368 izlagača... Specijalno za „Svet kompjutera” iz Lajpciga
Activision U raznovrsnoj ponudi Activisionovih igara na Games Conventionu predstavljeni su između ostalih Call of Duty 3 (pravi se samo za konzole), Enemy Territory: Quake Wars i Marvel: Ultimate Alliance. Da podsetimo, MUA je zasnovan na principu X-Men Legends i okuplja kamarilu Marvelovih superheroja od kojih igrač formira četvoročlani tim. Na raspolaganju su Spajdermen, Kapetan Amerika, Vulverin, The Thing, Džoni „Baklja” Storm, Blejd, Elektra, Tor, Iceman, Ghost Rider i još likova čiji se identitet čuva u tajnosti do izlaska igre, tokom oktobra. Protivnici su podjednako nadmoćni superzlikovci – dr Doom, Galaktus itd. Štandom Activisiona na GC-u dominirala je džinovska skejterska rampa, konstruisana za promociju Tony Hawk igara. Prikazivani su Tony Hawk’s Downhill Jam i Tony Hawk’s Project 8, oba za konzole, ali ne i za PC. Međutim, glavnu pažnju posetilaca i pored toga je privlačio deo štanda posvećen LucasArtsovim igrama. Predstavljeni su novi Indiana Jones (za sada bez dobrog naslova i samo za konzole), LEGO Star Wars II: The Original Trilogy, serijal Star Wars Galaxies i ekspanzija Forces of Corruption za Star Wars: Empire at War. Ona se dešava u vremenu između Epizoda V i VI, a uvodi u igru i treću stranu, galaktičko kriminalno podzemlje koje predvodi novi junak po imenu Tyber Zann. Početak igre ga, doduše, zatiče u zatočeništvu gde ga je smestio svima dragi i simpatični dobričina, Džaba Hat. Tyber Zann će, naravno, pobeći i nastaviti stazom zločina, švercujući oružje i tehnologiju, angažujući plaćene ubice, baveći se tajanstvenim artefaktom Sita i flertujući sa Silri, pripadnicom reda Nightsisters sa Datomira. Da začine igru, pojaviće se i Joda, Dart Vejder, Skajvoker junior i drugi, jedino je Han Solo opravdano odsutan, ukrašava Džabinu pećinu. Forces of Corruption treba da se pojavi do kraja godine. Ascaron Firma Ascaron najpoznatija je po uspelom mornaričko-trgovačkom serijalu Port Royale. Igrom Tortuga: Two Treasures zadržali su se u morskom okruženju, ali su se ovog puta fokusirali isključivo na akciju, po ugledu na Pirates! Sida Mejera. Vodeći svoj gusarski jedrenjak od jednog do drugog priobalnog naselja, igrač se upušta u pomorske okršaje ispunjene salvama plotuna sa svih strana. Na osnovu onog što se moglo videti u Ascaronovom showroomu za novinare, pomorske bitke su dinamičnije od onih u Pirates! i zamišljene su manje simulaciono, a više akciono. Imaju i nekih simpatičnih inovativnih ideja, kao što je prizivanje morskog čudovišta Krakena da napadne protivnički brod svojim džinovskim pipcima. A kad izađe na kopno, igrač vodi svog junaka u trećem licu kroz uobičajeni i uzbudljivi hack & slash pohod gradom, ispunjavajući razne zadatke. Podjednako zanimljiv bio je i Sacred 2: Fallen Angel. Raskošna 3D grafika, detaljno iscrtani likovi, prostranstva prošarana bujnom vegetacijom, sve to čini Ankariju uverljivom zemljom koja se može prokrstariti uzduž i popreko. Igrački interfejs je jednostavan i rađen po uzoru na druge akcione rolplejeve, a borbe efektne. Može se birati između šest rasa, a u multiplayeru ima mesta za 32 igrača. Atari Atari je u Lajpcigu mahom prikazivao nove razvojne etape igara predstavljenih na E3 – najnoviji Alone in the Dark, Black Buccaneer, Arthur and the Minimoys, Earthworm Jim za PSP, Test Drive Unlimited i Neverwinter Nights 2. NWN2 je u showroomu predstavljao jedan od Obsidianovih dizajnera, ukazujući nam na jednostavnost s kojom se kreira i menja svet Sword Coasta. Igrač formira svoj lik prema uobičajenim pravilima Wizards of the Coasta, birajući među mnoštvom rasa i klasa među koje je sad ubačen i warlock. Značajna izmena u odnosu na prvu igru jeste izbacivanje radijalnog menija i uvođenje preglednijeg context-sensitive menija po ugledu na Fallout 2. Alone in the Dark, rodonačelnik „survival horror” žanra od pre ravno 15 godina, vraća na scenu Edvarda Karnbija i istraživanje paranormalnih aktivnosti. Igra je izdeljena na epizode, po ugledu na popularne TV serije, što je autorima omogućilo jedan novi pristup kod snimanja i učitavanja pozicija. Naime, kada igrač napušta igru, pušta mu se teaser sa najavama stvari koje ga očekuju kada se u igru vrati, a kada učitava poziciju, videće kratak trejler koji ga brzo podseća na to šta je sve do tada video i odigrao, kako bi mogao da se odmah vrati u priču. Buena Vista
Buka Entertainment Ruski Buka Entertainment već godinama plasira na tržište dobre i zanimljive igre koje razvijaju istočnoevropski timovi. Premda tu nema nijednog all-time hita koji bi napravio pometnju na igračkoj sceni, u pitanju su solidna ostvarenja koja pružaju dugotrajnu zabavu. Novinarima su igre u lajpciškom showroomu predstavljale zajedničkim snagama dve ljupke Ruskinje – Svetlana je na tečnom engleskom jeziku objašnjavala do tančina svaku igru, dok ih je gejmerka Kaća u drugom planu igrala i potkrepljivala njeno izlaganje. Pokazale su nam samostalni add-on Rise of Clans za Hard Truck Apocalypse koji donosi dugo traženi multiplayer mod, potom ekspanziju Red Veil za The Stalin Subway, Pacific Storm: Allies, Dusk-12, Collapse i Aggression: Europe 1914. Uzbudljivi Collapse sam izdavač opisuje kao mešavinu igara Tomb Raider, Devil May Cry i Prince of Persia. Glavni junak kreće se kroz igru noseći katanu kojom vešto prepolovljuje protivnike, koristeći pregršt kombo poteza. Uz to se prilično akrobatski vere po okolini – ruševinama neimenovanog evropskog grada 2096. godine. Vanzemaljci iz druge dimenzije osvojili su svet, a na malobrojnim pojedincima je da spasu čovečanstvo. Collapse razvija izvesni Creoteam, koji ne treba brkati sa hrvatskim Croteamom. Bez obzira na naslov, Aggression: Europe 1914 ne bazira se samo na Prvom svetskom ratu, već pokriva period od 1910. do 1950. godine tokom kojeg igrač treba da izabranu državu (Nemačka, Engleska, Rusija, Francuska) učini najmoćnijom evropskom silom. Na njemu je da izabere način na koji će to postići pa je ispravljanje toka istorije gotovo nezaobilazan činilac igre. Upravlja pojedinačnim gradovima i razvija veliki broj tehnologija različite namene. U bitkama na ekranu učestvuje istovremeno stotinak pešadijskih jedinica i vozila. Moguće je tražiti podršku artiljerije i avijacije tokom bitke, a ubedljivo najupečatljiviji efekat ostavlja eksplozija atomske bombe. U dočaravanju njenog razornog dejstva autori su očigledno detaljno analizirali sve one silne dokumentarne snimke gde se vidi uticaj silovitosti udarnog talasa na zgrade, predmete i prirodu. Izgleda jezivo. Deep Silver Izdavač Deep Silver pripremio je za Games Convention pozamašan niz dobrih i kvalitetnih igara, među kojima čuči nekoliko vrlo mogućih „sleeper” hitova: Anno 1701, ParaWorld, Secret Files: Tunguska, Gothic 3, Mage Knight: Apocalypse, TrackMania United, Kingdom Hearts 2, Warhammer: Mark of Chaos i, najzanimljiviji, Heroes of Annihilated Empires. Na prvi pogled, u pitanju je još jedan fantazijski RTS u čijoj uvodnoj sekvenci se bore vojske vilenjaka i undeada. „Idilu” prekida prelet mlaznih aviona i nailazak tenkova i postaje jasno da je u pitanju neka čudna zavrzlama. Pošto smo demo ove igre prikazali u junskom broju, tamo možete naći više detalja o njoj. Eidos Štandom Eidosa dominirala je, gle iznenađenja, Lara Kroft i Tomb Raider: Legend, izašao još u maju ove godine. Sem što je sve posetioce podsećao na svoj najpoznatiji proizvod, Eidos je predstavio i Justice League Heroes, Battlestations: Midway, Kane & Lynch: Dead Men itd. Nama je najzanimljivije delovao Justice League Heroes koji pravi Snoblind Studios, tvorci RPG-a Baldur’s Gate: Dark Alliance. U stripu „Liga pravde” okupljeni su najznačajniji superheroji DC Comicsa – Supermen, Betmen, Fleš, Wonder Woman, Green Lantern itd. Njihovo oživljavanje u formi video-igre je već samo po sebi sjajna ideja, ali ne treba zaboraviti ni da je JLH svojevrstan pandan Activisionovom Marvel Ultimate Alliance pa će nam očigledno ekranom ubrzo defilovati dva tuceta likova u šarenim i tesnim trikoima. Electronic Arts Ubedljivo najimpresivniji štand na GC-u imao je Electronic Arts, kako i dolikuje vodećem proizvođaču igara. Posetioci su mogli da sednu unutar džinovskog prstena (spolja gledano podseća na „zid smrti”) po čijoj su unutrašnjosti projektovani inserti iz igara, kontinuirano 360° duž platna. Kao IMAX, ali još luđe. Ove animacije pravljene su specijalno za ovakav vid projekcije tako da daju utisak celovite kružne slike i teško je razaznati spoj levog i desnog kraja. Čovek zaista u trenutku oseti da se našao usred sveta igara. Podršku sistemu daje i niz reflektora koji se obrću u svim smerovima, savršeno sinhronizovani sa slikom i zvukom tako da još više pojačavaju utisak.
Vil Rajt pojavio se na GC-u između ostalog i da bi lično promovisao svoje najnovije delo – Spore – koje praktično oponaša sâm život, započinjući od jednoćelijskog organizma i stremeći ka razvoju tehnologije svemirskih letova i osvajanju drugih planeta. Igrač u jednostavnom editoru dizajnira biće kojim će upravljati, birajući vrstu čeljusti, očiju, ušiju, njuške itd. iz liste na levoj strani ekrana. Gde će postaviti bilo koji od ovih organa, potpuno je proizvoljno. Oči na laktovima? Može. Nozdrve na kolenima? Čeljust na repu? Sve može. A da li će, i kako, to jadno na vrat – na nos sklepano Frankenštajnovo čudovište preživeti u spoljnom svetu, to je već drugo pitanje... Spore treba da se pojavi u drugoj polovini 2007. godine. A u rečenici sa tri kraja, proizvođač Crytek je nakon fenomenalne pucačine Far Cry prionuo na izradu nove igre po imenu Crysis. Teško je dočarati koliko spektakularno Crysis izgleda na delu. Čovek kao da je usred dobrog akcionog filma, rame uz rame sa Švarcenegerom. „Guvernator” nije ovde slučajno pomenut jer prvi nivo Crysisa – puškaranje sa severnokorejskim vojnicima u prašumi zabačenog pacifičkog ostrva na koje je pao asteroid sa vanzemaljskom letelicom – ima potpuni look & feel jednog „Predatora”. Igrač je u ulozi pripadnika Delta odreda i nosi specijalno nanoodelo koje mu pojačava snagu, oklop, brzinu kretanja i pruža razne druge pogodnosti. Vegetacija, čiji doslovno svaki listić reaguje na kretanje igrača, istovremeno i pomaže i odmaže – šuškanje lišća uzbuniće protivničkog vojnika pre vremena, ugažena trava ukazuje na skorašnji prolazak, a obaranje stabala rafalima načiniće od njih prepreku na putu koja će zaustaviti neprijateljska vozila. Uništavanje vozila je posebna priča jer se svaki od auto-delova ponaša zasebno, trpeći pogotke i leteći u vazduh. Posledica toga je to što se u igri nikada ne mogu videti dve iste eksplozije vozila. Valve je u okviru Electronic Artsa imao sopstveni odeljak u kom su, nažalost, prikazivani samo trejleri za Half-Life 2: Episode 2 i prateće igre koje idu u paketu s njim – Team Fortress 2 i Portal. No, iako se Episode 2 nije mogao videti uživo, trejler je sam po sebi dovoljno spektakularan jer sadrži samo konkretne scene iz igre. Ništa manje zanimljiv nije bio ni snimak Team Fortressa 2 čiji su karikaturalno renderovani likovi nenadmašno duhoviti i zabavni. Episode 2 i društvance pojaviće se na tržištu, prema poslednjim najavama, u februaru 2007. godine. Vredan pažnje bio je i štand posvećen MMORPG-u Warhammer Online: Age of Reckoning Mythic Entertainmenta koji je odnedavno u vlasništvu Electronic Artsa. Prostor je rustično uređen, sa gomilom kostura probodenih strelama i lobanjama rasutim unaokolo. Atmosfera Warhammer sveta bila je zaista autentično dočarana. |
![]()
![]()
![]()
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |