TEST PLAY<>
032006<><>

Alliance: Future Combat

Alliance je ono što je Will of Steel trebalo da bude. Prvenac beogradskog razvojnog tima Gameyus Interactive, uz vremensku distancu od nekih devet meseci, figurativno deluje kao testiranje temperature bazena. Will of Steel se nije slavno proveo po stranoj štampi, ali je njegova herojska žrtva poslužila domaćim autorima da sagledaju bilans, ocene toga šta je valjalo, a šta nije i da se bace na izradu savršenije verzije. Alliance je upravo to: real-time strategija konceptualno identična prethodniku, s tim što je svaki njen pojedinačni element prošao kroz završnu obradu koja je ovom proizvodu dala onaj preko potreban polish. Krajnji rezultat je daleko od savršenog, ali posle beta verzije koju smo testirali (dorađena i prepravljena verzija pojaviće se na tržištu) možemo reći da Alliance stoji rame uz rame s ostalim naslovima u svojoj klasi.

Poboljšana prezentacija je prva stvar koja upada u oči, indukujući opreznu pozitivnu reakciju. Klensijevski tehno-triler prolog neće biti od velike pomoći kod kapiranja zapleta, ali se zato uspostavlja adekvatna military atmosfera. Poprište zbivanja je fiktivni Džombistan u Aziji, što takođe predstavlja poboljšanje u odnosu na neukusnu iračku kampanju u WoS. Kao što uostalom sam podnaslov kaže, Alliance se bavi ratovanjem u bliskoj budućnosti, gde sateliti i bespilotne letelice vladaju bojnim poljem (barem kad su Amerikanci u pitanju; njihov neprijatelj, kao i uvek, poseduje tehnološki inferioran vojni hardver – tako im stoji u ugovoru). Opšti dojam pomalo asocira na C&C: Generals. Na strani demokratije naći će se marinci i specijalne A.E.G.I.S. jedinice, u čijem arsenalu se nalazi glavnina robotizovanih igračaka. U suprotnom uglu nalazi se G.D.A. koji, za razliku od svoje braće po ideologiji iz Generalsa, ima pristup daleko brutalnijim jedinicama.

Sličnosti ovde prestaju. Alliance, kao uostalom i Will of Steel, pripada podžanru strategija koje ne haju za izgradnju baza. Osim rušenja zgrada, drveća i zidova, vrhunac interakcije koju igrač ima u domenu urbanistike jeste postavljanje pešadinaca unutar strateški pogodnih građevina. Ponekad ćete u okviru misije dobiti gotovu bazu, ali su ovi objekti uglavnom deo scenografije. Akcija se fokusira isključivo na koškanja manjeg i srednjeg intenziteta. Igrač na početku svake operacije dobija određen broj jedinica koje moraju da mu potraju kroz celu misiju. Pojačanja su skriptovana; konjica pristiže na logičnim mestima da popuni redove, obično između dve bitke. Igrač ima nešto više kontrole nad džoker kartama koje dobija u nekim misijama. Sve je to već ranije viđeno, ali svejedno prija kada neprijatelju dobacite jedan dobro tajmirani EMP talas u krilo.

Interfejs je doživeo neke bitne prepravke koje umnogome olakšavaju snalaženje. Jedinice pored healtha sada imaju merač koji prati interval između dve paljbe. Ispod se nalazi pokazivač popunjenosti vozila koji takođe pokazuje da li je posada na broju pošto se vozila u Allianceu ne mogu pokrenuti sama od sebe. Najbolja izmena tiče se identifikacionih tačaka koje lebde iznad svake jedinice na bojnom polju. Veliki problem kod WoS bilo je otežano raspoznavanje pripadnosti – čim bi se kamera malo više odaljila, nije bilo moguće odrediti na čijoj su strani gomilice crnih piksela. Diskretne tačke različite boje koje Alliance uvodi rešavaju ovaj problem. Opseg švenkovanja i zumiranja kod kamere je povećan. Kamera je, uzgred, prilično osetljiva, što ponekad nepotrebno otežava selektovanje ionako sitnih jedinica (hotspot kod pešadije je mogao biti veći).

Kamen spoticanja u prethodnoj igri, sasvim bukvalno, bio je katastrofalan pathfinding jedinica. Njihova nesposobnost da izvrše bilo kakav manevar bila bi tragikomična da nije bila toliko frustrirajuća. Kao što pomenusmo u prošlomesečnoj najavi, stvar je sada popravljena. Vaše grupacije mnogo ređe ispoljavaju autizam kada ih suočite s više od dve okuke na putu. AI odlično reaguje na srednjim distancama, mada mu veće razdaljine i dalje predstavljaju problem, kao i sitno manevrisanje ako se nađe okružen drugim vozilima. Fin detalj jeste automatsko povlačenje jedinica kada pretrpe određen stepen oštećenja; ako još više zagusti, posada iskače iz vozila pre nego što eksplodira (vozilo, ne posada).

Alliance nije laka igra i ne prašta ležerno komandovanje. Ako ne pazite, protivničke snage vam mogu desetkovati trupe za desetak sekundi. Čak će vas i pojava grupice običnih prašinara unervoziti, pošto nikad ne znate koliko njih nosi raketne bacače. Obazrivo napredovanje je najbolji način da se do kraja misije stigne u jednom komadu. Ovaj spori tempo i potreba da se pozicija ponovo učitava posle bilo kakvog taktičkog previda mogu lako da odvrate igrače koji bi hteli malo više akcije nauštrb realizma (dugo učitavanje mapa takođe ne pomaže). Alliance deli ponešto od tvrdokorne suvoparnosti koja je krasila prethodnika, mada se u dizajnu misija i motivacijama učesnika ponekad oseti dašak one melodrame koju bogatije producirani naslovi često poseduju.

Alliance koristi unapređeni WoS engine. Oklopna vozila i helikopteri, ruku pod ruku sa odblescima na vodenim površinama, sačinjavaju glavnu vizuelnu atrakciju. Ekstremni zoom ovim mašinama ne oduzima ništa od njihove impresivnosti, zahvaljujući oštrim teksturama i dobrom modelovanju. Kôd jeste osetno zategnut, ali na urbanim mapama tokom većih okršaja framerate se redovno zaguši. Dva detalja narušavaju vizuelni dojam: mape imaju jasno odsečene ivice, dok se horizont gubi u gustoj magli čim se kamera nagne bliže zemlji. Muzička podloga i zvukovi u igri su sasvim adekvatni (opet je korišćen strani glasovni talenat), mada zvuk pri promeni zuma ponekad nije siguran da li treba da se čuje ili ne. I da, Alliance podržava glasovnu kontrolu, feature po kojem se Will of Steel izdvajao od konkurencije. Samo, kada se sabere ukupan napredak koji je Alliance ostvario, nije ga više potrebno toliko isticati.

Đorđe NAGULOV

 
Star Wars: Empire at War
Jacked
MX vs. ATV Unleashed
Winter Challenge
Torino 2006
1944: Battle of the Bulge
Tom Clancy’s Rainbow Six: Lockdown
25 to Life
Tigger’s Honey Hunt
The Lion King: Operation Pridelands
The Settlers: Heritage of Kings - Legends
Alliance: Future Combat
Šta mislite o ovom tekstu?

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4/1,6 GHz, 512 MB RAM, GeForce Ti4200 ili Radeon 8500, 64 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4/3 GHz, 1 GB RAM, GeForce 6800 ili Radeon X800, 256 MB VRAM
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .g2games .com /alliance /

72
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera