Poboljšana prezentacija je prva stvar koja upada u oči, indukujući opreznu pozitivnu reakciju. Klensijevski tehno-triler prolog neće biti od velike pomoći kod kapiranja zapleta, ali se zato uspostavlja adekvatna military atmosfera. Poprište zbivanja je fiktivni Džombistan u Aziji, što takođe predstavlja poboljšanje u odnosu na neukusnu iračku kampanju u WoS. Kao što uostalom sam podnaslov kaže, Alliance se bavi ratovanjem u bliskoj budućnosti, gde sateliti i bespilotne letelice vladaju bojnim poljem (barem kad su Amerikanci u pitanju; njihov neprijatelj, kao i uvek, poseduje tehnološki inferioran vojni hardver – tako im stoji u ugovoru). Opšti dojam pomalo asocira na C&C: Generals. Na strani demokratije naći će se marinci i specijalne A.E.G.I.S. jedinice, u čijem arsenalu se nalazi glavnina robotizovanih igračaka. U suprotnom uglu nalazi se G.D.A. koji, za razliku od svoje braće po ideologiji iz Generalsa, ima pristup daleko brutalnijim jedinicama. Interfejs je doživeo neke bitne prepravke koje umnogome olakšavaju snalaženje. Jedinice pored healtha sada imaju merač koji prati interval između dve paljbe. Ispod se nalazi pokazivač popunjenosti vozila koji takođe pokazuje da li je posada na broju pošto se vozila u Allianceu ne mogu pokrenuti sama od sebe. Najbolja izmena tiče se identifikacionih tačaka koje lebde iznad svake jedinice na bojnom polju. Veliki problem kod WoS bilo je otežano raspoznavanje pripadnosti – čim bi se kamera malo više odaljila, nije bilo moguće odrediti na čijoj su strani gomilice crnih piksela. Diskretne tačke različite boje koje Alliance uvodi rešavaju ovaj problem. Opseg švenkovanja i zumiranja kod kamere je povećan. Kamera je, uzgred, prilično osetljiva, što ponekad nepotrebno otežava selektovanje ionako sitnih jedinica (hotspot kod pešadije je mogao biti veći). Kamen spoticanja u prethodnoj igri, sasvim bukvalno, bio je katastrofalan pathfinding jedinica. Njihova nesposobnost da izvrše bilo kakav manevar bila bi tragikomična da nije bila toliko frustrirajuća. Kao što pomenusmo u prošlomesečnoj najavi, stvar je sada popravljena. Vaše grupacije mnogo ređe ispoljavaju autizam kada ih suočite s više od dve okuke na putu. AI odlično reaguje na srednjim distancama, mada mu veće razdaljine i dalje predstavljaju problem, kao i sitno manevrisanje ako se nađe okružen drugim vozilima. Fin detalj jeste automatsko povlačenje jedinica kada pretrpe određen stepen oštećenja; ako još više zagusti, posada iskače iz vozila pre nego što eksplodira (vozilo, ne posada). Alliance nije laka igra i ne prašta ležerno komandovanje. Ako ne pazite, protivničke snage vam mogu desetkovati trupe za desetak sekundi. Čak će vas i pojava grupice običnih prašinara unervoziti, pošto nikad ne znate koliko njih nosi raketne bacače. Obazrivo napredovanje je najbolji način da se do kraja misije stigne u jednom komadu. Ovaj spori tempo i potreba da se pozicija ponovo učitava posle bilo kakvog taktičkog previda mogu lako da odvrate igrače koji bi hteli malo više akcije nauštrb realizma (dugo učitavanje mapa takođe ne pomaže). Alliance deli ponešto od tvrdokorne suvoparnosti koja je krasila prethodnika, mada se u dizajnu misija i motivacijama učesnika ponekad oseti dašak one melodrame koju bogatije producirani naslovi često poseduju. Alliance koristi unapređeni WoS engine. Oklopna vozila i helikopteri, ruku pod ruku sa odblescima na vodenim površinama, sačinjavaju glavnu vizuelnu atrakciju. Ekstremni zoom ovim mašinama ne oduzima ništa od njihove impresivnosti, zahvaljujući oštrim teksturama i dobrom modelovanju. Kôd jeste osetno zategnut, ali na urbanim mapama tokom većih okršaja framerate se redovno zaguši. Dva detalja narušavaju vizuelni dojam: mape imaju jasno odsečene ivice, dok se horizont gubi u gustoj magli čim se kamera nagne bliže zemlji. Muzička podloga i zvukovi u igri su sasvim adekvatni (opet je korišćen strani glasovni talenat), mada zvuk pri promeni zuma ponekad nije siguran da li treba da se čuje ili ne. I da, Alliance podržava glasovnu kontrolu, feature po kojem se Will of Steel izdvajao od konkurencije. Samo, kada se sabere ukupan napredak koji je Alliance ostvario, nije ga više potrebno toliko isticati. Đorđe NAGULOV | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |