„OK, šta se ložiš, pajseru, u pitanju je 2349922. WWII first person shooter, žanr koji si u prethodnoj dekadi izigrao preko praga dosade”. „Da, odvratna savesti, ali nijedan, i slovima – nijedan – nije kao ovaj”. Ovo je svetski šampion. Ovo je igra posle koje ćete na virtuelnu upotrebu oružja zauvek gledati drugim očima, igra zbog koje ćete zaboraviti koliko mrzite da ubijate Nemce, igra koja izaziva klinički kritičnu dozu hiperanksioznosti. Ono što smo rekli za prethodni nastavak u mnogo većoj meri važi ovde: CoD 2 je crveni džin zabave koncentrisan/zipovan u belog patuljka čiste ekstaze. Igre kao pojam, bez obzira na žanr i platformu, teoretski i praktično teško da mogu da budu bolje od ovoga. Pa kakav je to ratni feeling, čemu ovakvo loženje? Najiskrenije rečeno, nema reči koje mogu opisati na šta zaista liči jedan prosečan nivo igre. Briljantni koktel savršenog skripta, genijalno odrađene akcije, efekta borbenih pokliča saboraca i oponenata (nemački „Komuniiiisteen!” prvo pada na pamet), pucanja i filmskih scena bolji je od bilo kojeg ratnog filma. Da, dobro ste čuli, najbolji ratni film u istoriji kinematografije nije film nego igra. Call of Duty 2. Po ovom pitanju nema diskusije! Call of Duty 2 podseća na asa latino plesa koji vas sigurnom rukom vodi u ekstazu pokreta, baca vas u vazduh i dočekuje u ruke, istovremeno vam pumpajući osećaj potpune kontrole. Učinite sebi uslugu i odigrajte ga na jednom od dva poslednja nivoa težine: iskustvo će vam biti kudikamo intenzivnije uz malo krvave pljuvačke i zujanja u glavi. Call of Duty 2 nema nikakve veze sa Quake 3 Arena engineom koji je iskorišćen za pogon originala i ekspanzije. Infinity Ward je ovoga puta razvio originalno parče koda koje po kvalitetu drastično odskače od jedinice, a u velikoj meri prestiže prvu najsličniju stvar, Medal of Honor: Pacific Assault. Izuzetan u svakom pogledu, ovaj engine, sem klasičnih poslastica poput sjajne fizike, skeletalne animacije, ogromnog broja poligona i sličnog, dozvoljava i drastično šire enterijere. Ovo igri omogućava da bude situaciono nelinearna (za razliku od keca). Sure, nivo morate preći borbom od tačke A do tačke B, ali pravac u najvećem broju slučajeva možete birati sami. Ovo se posebno odnosi na misije u gradovima i selima (pogotovo u britanskoj kampanji), gde splet ulica, trgova i putanja igru čini drastično otvorenijom u odnosu na, recimo, Brothers in Arms. Najlepši deo vizuelne komponente je dim koji sem pasivne ima i upotrebljivu taktičku ulogu prilikom juriša na mitraljeska gnezda (upotrebom dimnih bombi, naravno). Zašto samo 95, then? Pa, igra verovatno ima poneku manu koju u ovakvom stanju nisam sposoban da vidim. Ne dadoh joj 200 da za nekoliko nedelja, kad je trezvenije sagledam, ne bih ispao majmun. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |