TEST PLAY<>
112005<><>

Football Manager 2006

Ako se zaljubljenici u fudbal i igrači menadžerskih simulacija prisete zime 2001. i uporede je sa zimom koja je pred nama, lako mogu uvideti da je scena fudbalskih menadžera poprilično presušila. Danas na njoj imamo Premier Manager, čiji se stvarni razvojni put okončao 2000. godine, a svaka verzija od tada do danas je bila samo kozmetička prerada iste materije. Zatim, imamo Eidosov solo projekat Championship Manager 5 koji je doživeo potpuni sunovrat i izlazak njegovog nastavka deluje sve neizvesnije, kao i njegov kvalitet. Na sceni je još i LMA Manager, popularan kod igrača konzola, koji ozbiljni poznavaoci fudbala mahom zaobilaze jer predstavlja nekoliko tona šminke ispod čega ima jako malo kvaliteta. Čini se da jedina nada „fudbalskih menadžera” leži u serijalu Sports Interactivea Football Manager koji je svoj put otpočeo prošle godine u Seginom izdanju. Ovaj serijal predstavlja poslednju odbranu žanra koji i u našoj zemlji predstavlja jedan od najpopularnijih, a dokaz za to je sajt www.fm-serbia.net koji beleži sve veću posećenost i jedan je od retkih domaćih gaming sajtova koji je u direktnoj vezi sa kreatorima igre i aktivno učestvuje u njenoj izradi.

Football Manager 2006 se pojavio na tržištu tokom oktobra u PC/Mac varijanti, a uskoro se očekuju i verzije za PSP i Xbox. Prikaz ovogodišnjeg izdanja je najbolje početi popisom karakteristika iz FM2005 na koje su se igrači žalili i uporednim objašnjenjima toga u kom smeru su se kretale ispravke tih problema. Prva i najveća zamerka odnosila se na brzinu igre: mnogi ljudi su FM2005 smatrali presporim. Da bi se ovaj problem objasnio, najpre treba imati u vidu da se u Football Manageru može igrati 51 liga sa 116 ligaških takmičenja i bazom od oko 277.000 aktivnih igrača i trenera i 16.000 aktivnih klubova (od kojih je oko 5000 „igrivo”). Pored toga, igra sadrži veliki broj opcija i funkcija koje utiču na brzinu tj. sporost igre. Brojke pokazuju veličinu problema i možda bi rešenje trebalo očekivati od proizvođača procesora, a ne od Sports Interactivea. No, SI je igru ubrzao u odnosu na FM2005, dodajući istovremeno još nekoliko hiljada igrača i ne izbacujući nijedan segment igre. Simulacija deluje brže u odnosu na prethodnika, a postoje i nivoi detaljnosti koje igrač može sam da podesi i da na taj način odredi nivo brzine i preciznosti igre. Došlo je i do ubrzanja igre u modu za mrežu i Internet.

Još jedna zamerka igrača odnosila se na komplikovanost igre – neki ljudi jednostavno nisu mogli da se snađu u obilju funkcija, opcija i menija pa su zbog toga već na početku dizali ruke od FM-a. Ovaj problem je rešen na najelegantniji način – u igru je uveden sveobuhvatni Tutorial koji će i ljudima sa prosečnim znanjem engleskog jezika pokazati sve putanje u igri i dokazati da nije sve tako zamršeno kao što izgleda.

Nekim igračima se podešavanje treninga činilo kao najkomplikovanija komponenta igre. Stoga je u FM2006 trening sekcija poprilično uprošćena i olakšana, sa mnogo boljim vizuelnim pregledom progresa i regresa igračkih kapaciteta. Nakon uvođenja više nego korisnih „slider” opcija u meni za taktiku prošle godine, isto to je ove godine uvedeno i u meni za trening, što igračima dodatno olakšava posao.

I pored brojnih ispravki i znatnog napretka, FM2006 je nažalost zadržao neke od slabosti svog prethodnika. Te slabosti se mahom odnose na sferu finansija u raznim delovima igre. Prihodi i rashodi klubova često ne odgovaraju stvarnosti i kompletan protok novca ima prilično čudnu putanju. Cene karata i troškovi održavanja stadiona vas katkad, zahvaljujući svojoj neusklađenosti, mogu dovesti do prosjačkog štapa ili vas vinuti u zvezde. Ovakvi finansijski problemi dovode do veoma čudnih transfera igrača pa se i dalje može desiti da neki tim svog standardnog prvotimca proda za sitan novac ili da ga čak izbaci iz kluba. Na drugoj strani, mogu se desiti i transferi sa basnoslovnim ciframa i nerealnim akterima, što danas predstavlja kamen spoticanja svih fudbalskih menadžera.

Još jedna slabost jesu lažna imena UEFA i nekih ligaških takmičenja, što je rezultat nedostatka licenci. Međutim, ovaj problem je lako rešiti uz pomoć neoficijelnog patcha veličine svega 30 KB, koji se može naći na Internetu. Od sitnijih problema treba navesti čudan raspored sudija, pri čemu neki od njih sude mnogo više utakmica nego ostali, kao i niz problema vezanih za mlade igrače koje igra sama generiše posle nekoliko godina.

Posle mnogo čekanja u igru su napokon uvedeni ugovori za „žive” trenere, što igrača stavlja u isti koš s ostalim trenerima, pa će produžetak i uslovi vašeg ugovora, uključujući i platu, zavisiti upravo od vaših rezultata i načina rada. Još jedna važna novina je direktan razgovor između trenera i igrača pa ćete i u poluvremenu, a i na kraju utakmice biti u prilici da svom timu kažete šta mislite o njegovoj igri. Komunikacija je poboljšana i u pogledu konfliktnih situacija pa trener sada ima mogućnost da sa nezadovoljnim igračem izgladi odnos raznim dogovorima i obećanjima. Ostala važna poboljšanja su: prikazivanje visine i težine igrača, grafičko prikazivanje svih pozicija igrača, pregledno praćenje učinka igrača, više taktičkih opcija i uvođenje brze promene taktike bez pauziranja igre, više interakcije u slučaju povrede, profili sudija, poboljšan interfejs, bolja grafika dresova i unapređeni engine i AI koji povećava realističnost igre.

FM2006 svakako nije savršena igra i na njoj mora još dosta da se radi. Ona je samo jedan korak ka stvaranju realne računarske kopije trenerskog života kojoj se možemo nadati za nekoliko godina. Sports Interactive svakako zadržava prvo mesto u ovom žanru.

Dušan STAMENKOVIĆ

 
Quake 4
The Suffering: Ties that Bind
F.E.A.R.
Black & White 2
Warhammer 40.000: Dawn of War: Winter Assault
Rome: Total War: Barbarian Invasion
Age of Empires III
Worms 4: Mayhem
Total Overdose
Serious Sam 2
Brothers in Arms: Earned in Blood
Bet on Soldier: Blood Sport
Ultimate Spider-Man
X-Men Legends II: Rise of Apocalypse
FIFA 06
NBA Live 06
Football Manager 2006
Šta mislite o ovom tekstu?
Asterix & Obelix XXL 2: Mission Las Vegum
Rag Doll Kung Fu
Myst V: End of Ages
Fahrenheit
NiBiRu: Age of Secrets
Heroes of the Pacific

Platforma:
PC, Mac, Xbox, PSP
Potrebno:
Intel Pentium 3/1 GHz ili AMD ekvivalent, 128 MB RAM
Poželjno:
Intel Pentium 4/2 GHz ili AMD ekvivalent, 512 MB RAM
Veličina:
1 CD
Adrese:
www .sigames .com

91
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera