TEST PLAY<>
082005<><>

Jade Empire

Dolarske planine uvek predstavljaju veći izazov od pravih stenovitih masiva: ponudi za penjanje na Kilimandžaro, recimo, svako bez problema može odoleti, ali zovu Mount Microsofta – ne. Famozni Bioware, najčuveniji, najpriznatiji i najhvaljeniji PC FRP developer već treći put prvenac svoje ponude inicijalno izdaje u verziji za Xbox, uz razvojni proces koji je od početka bio prilagođen konzoli. O ovome se više ništa novo ne može reći, a situaciju možete prihvatiti zdravo za gotovo (i kupiti Xbox) ili kukati na prazan stomak zbog izdavačke politike koja poslednjih godina apsolutno favorizuje konzole (proces u poslednje vreme kači i svet FRP/RPG-a). Budućnost role playinga na računaru leži isključivo u formi MMORPG-a. Ovo će postati još vidljivije s izlaskom sledeće generacije konzola, očišćene od hardverskih ograničenja koja su do sada limitirala tehničke aspekte i formu ovih igara, forsirajući developere na suvu linearnost. Jade Empire je, kao i Knights of the Old Republic pre njega, vesnik proleća i stvari koje će jednom biti sasvim uobičajene.

Jade Empire je prvi Biowareov naslov smešten u unikatni, nelicencirani setting, što je autorima omogućilo nesputaniji rad, neopterećen prilagođavanjem striktnim „pravilima” AD&D-a i Star Warsa. Igra je zato podjednako slična i različita u odnosu na njihova ranija ostvarenja, sa kvalitetom i šminkom oko koje nije bilo kompromisa, ali drugačije koncipiranom mehanikom i evolucijom vašeg avatara. Na smišljanje i projektovanje uverljivog okruženja nije se žalilo para i vremena. Carstvo žada je fantazijska verzija drevne Kine u kojoj su ambicija imperatora i rat protiv pogrešnog protivnika doveli do krajnje neprijatnih posledica, stvarajući distopiju od sveta koji je poznavao harmoniju neba i zemlje. Duhovi se ne zadržavaju u svetu mrtvih, već u sve većoj meri opsedaju svet živih; pucanje finog tkanja barijere između stvarnog i magijskog, prožimanje dva suprotna sveta i sudbina jednog heroja koji sve to može da promeni po kvalitetu podsećaju i na momente nadmašuju scenario The Longest Journeya. Neko će reći da je ovakvo poređenje neumesno jer je ono avantura, a ovo čisti rolplej, ali Jade Empire bi bilo grehota silom ugurati u okvire jednog žanra. Mnogo više nego KotOR, ova igra naginje ka formi avanture i upućuje vas da cenite lepo ispričanu priču. Sati i sati uverljivo izgovaranih dijaloga, genijalno projektovan zaplet i profesionalno odglumljeni likovi plene u najvećoj mogućoj meri.

Na Jade Empire ćete, kao i u KotOR-u, gledati u trećem licu, krećući se u prelepom, mada pasivno koncipiranom 3D svetu. Interakcija s likovima i tranzicija iz zone u zonu je identično urađena, ali tu svaka sličnost naglo i glatko prestaje. U ovoj igri borba je u potpunosti akcionog karaktera, i to ne u smislu real-time akcije koja se odvija pred vašim očima, već prave, Mortal Combat joypad mlatilice. Borbeni stilovi zavise od lika koji ste izabrali na početku i grubo se mogu podeliti na one koji prave čisti damage (bez obzira na to da li su bazirani na oružju ili magiji) ili na one koji na protivnike projektuju neki status efekat ili AoE (zamrzavanje i slično). Na D-padu ih možete mapirati maksimalno četiri (radi brze promene u toku borbe), ali ćete brzo provaliti one koji vam najviše leže tako da ovo i ne predstavlja neko posebno ograničenje.

Bitke su izuzetno jednostavne i svode se na početni odabir stila u skladu s protivnikom, besomučno udaranje po tasteru za napad uz povremeno izbegavanje udaraca skokovima u stranu ili korišćenje bloka. Borbeni stilovi i račvanje priče zavise od načina na koji rešavate questove: kao i u KotOR-u, i ovde imate koncept svetle i tamne strane. The Way of the Open Palm i The Way of the Closed Fist, dobri i zli pristup rešavanju problema, u igri funkcionišu na način koji će svakom igraču prethodne dve Biowareove igre biti potpuno jasan.

Ono što vam se verovatno neće svideti jeste odsustvo inventara: sem posebnog amuleta koji dobijate u prvom poglavlju igre, a koji se može nadograđivati dijamantima koji podižu karakteristike, vaš lik nema slotove za oružje ili opremu. Čak i kad naučite neki borbeni stil koji koristi oružje (double axes, na primer), uz njega ćete automatski dobiti i odgovarajuće sekire. Ovo je jedina stvar za koju možemo stopostotno ustvrditi da predstavlja omrznuti trag konzolitis sindroma.

Grafički dometi Jade Empirea zaista nemaju premca među igrama za Xbox. Igra podržava 16:9 formu ekranskog prikaza i Dolby Digital zvuk, a u kombinaciji s kvalitetnim televizorom, Advanced scart kablom i digitalnim 5.1 zvučnicima predstavlja praznik za čula. Jedine ozbiljne mane tiču se dugog vremena učitavanja, pogotovo ako igru ne igrate sa HDD-a (što zahteva Xbox sa mod čipom i većim diskom od onoga koji dolazi po defaultu).

PC verzija se uveliko radi, a ako sve bude u redu, možemo je očekivati krajem ove ili početkom sledeće godine.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
The Bard’s Tale
Charlie and the Chocolate Factory
Fantastic Four
Psychotoxic
Army Ranger: Mogadishu
Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy
The Settlers: Heritage of Kings
Warhammer: Total War
Roller Coaster Tycoon 3: Soaked!
Live for Speed: S2
Falcon 4: Allied Force
Halo 2
Jade Empire
Šta mislite o ovom tekstu?
Tekken 5
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith
Katamari Damacy
Ico
God of War
Destroy All Humans!

Platforma:
Xbox
Veličina:
1 DVD
Adresa:
http://xbox .com /jadeempire

92
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera