Jade Empire je prvi Biowareov naslov smešten u unikatni, nelicencirani setting, što je autorima omogućilo nesputaniji rad, neopterećen prilagođavanjem striktnim „pravilima” AD&D-a i Star Warsa. Igra je zato podjednako slična i različita u odnosu na njihova ranija ostvarenja, sa kvalitetom i šminkom oko koje nije bilo kompromisa, ali drugačije koncipiranom mehanikom i evolucijom vašeg avatara. Na smišljanje i projektovanje uverljivog okruženja nije se žalilo para i vremena. Carstvo žada je fantazijska verzija drevne Kine u kojoj su ambicija imperatora i rat protiv pogrešnog protivnika doveli do krajnje neprijatnih posledica, stvarajući distopiju od sveta koji je poznavao harmoniju neba i zemlje. Duhovi se ne zadržavaju u svetu mrtvih, već u sve većoj meri opsedaju svet živih; pucanje finog tkanja barijere između stvarnog i magijskog, prožimanje dva suprotna sveta i sudbina jednog heroja koji sve to može da promeni po kvalitetu podsećaju i na momente nadmašuju scenario The Longest Journeya. Neko će reći da je ovakvo poređenje neumesno jer je ono avantura, a ovo čisti rolplej, ali Jade Empire bi bilo grehota silom ugurati u okvire jednog žanra. Mnogo više nego KotOR, ova igra naginje ka formi avanture i upućuje vas da cenite lepo ispričanu priču. Sati i sati uverljivo izgovaranih dijaloga, genijalno projektovan zaplet i profesionalno odglumljeni likovi plene u najvećoj mogućoj meri. Bitke su izuzetno jednostavne i svode se na početni odabir stila u skladu s protivnikom, besomučno udaranje po tasteru za napad uz povremeno izbegavanje udaraca skokovima u stranu ili korišćenje bloka. Borbeni stilovi i račvanje priče zavise od načina na koji rešavate questove: kao i u KotOR-u, i ovde imate koncept svetle i tamne strane. The Way of the Open Palm i The Way of the Closed Fist, dobri i zli pristup rešavanju problema, u igri funkcionišu na način koji će svakom igraču prethodne dve Biowareove igre biti potpuno jasan. Ono što vam se verovatno neće svideti jeste odsustvo inventara: sem posebnog amuleta koji dobijate u prvom poglavlju igre, a koji se može nadograđivati dijamantima koji podižu karakteristike, vaš lik nema slotove za oružje ili opremu. Čak i kad naučite neki borbeni stil koji koristi oružje (double axes, na primer), uz njega ćete automatski dobiti i odgovarajuće sekire. Ovo je jedina stvar za koju možemo stopostotno ustvrditi da predstavlja omrznuti trag konzolitis sindroma. Grafički dometi Jade Empirea zaista nemaju premca među igrama za Xbox. Igra podržava 16:9 formu ekranskog prikaza i Dolby Digital zvuk, a u kombinaciji s kvalitetnim televizorom, Advanced scart kablom i digitalnim 5.1 zvučnicima predstavlja praznik za čula. Jedine ozbiljne mane tiču se dugog vremena učitavanja, pogotovo ako igru ne igrate sa HDD-a (što zahteva Xbox sa mod čipom i većim diskom od onoga koji dolazi po defaultu). PC verzija se uveliko radi, a ako sve bude u redu, možemo je očekivati krajem ove ili početkom sledeće godine. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |