Battlefield 2 nije moderan samo po tehnologiji koja ga pokreće niti po glatkoj ispeglanosti celokupnog ugođaja. Za razliku od prethodnih nastavaka, ovaj je hronološki pomeren u sadašnjost. Borbe između USMC-a (United States Marine Corps) i OPFOR-a oličenog u blisko i dalekoistočnim armijama predstavljaju mutnu viziju moguće budućnosti. Organizovanje rascepkanih Arapa u vojnu koaliciju i kulminacija jačanja Kine oličena u zakuvavanju sukoba sa SAD deluju prilično plauzabilno kada se smeste u kontekst projekcije razvoja međunarodnih odnosa u bliskoj budućnosti. Naravno, prosečnog igrača Battlefielda 2 savršeno boli uvo za teorijsku podlogu cele stvari: njemu je stalo do beskompromisno dobre multiplayer akcije, čega ovde ima u izobilju. Multiplayer mape dolaze u tri veličine, u zavisnosti od broja igrača na svakoj strani (maksimalno 32), čime se obezbeđuje balansiranije iskustvo bez mnogo nepotrebne jurnjave od spawn pointa do mesta gde se dešava akcija. Vredi naglasiti i drastično poboljšan AI botova u single-player misijama (kao i ranije, nema kampanje u pravom smislu reči), koji ovoga puta znalački koriste granate i nekakvu formu timske taktike. Najvidljivija novina je, naravno, spektakularni 3D engine, za dve klase bolji od prethodnog. Pored podrške za apsolutno sve hot-shot funkcije najmodernijih 3D akceleratora, implementirana je i rag-doll fizika koja pored vojnika i vozila uključuje i delove njihove opreme (šlem ili oružje koji se otkotrljaju od sveže upokojenog protivnika). Izuzetno detaljne teksture i fantastično dorađeno senčenje na prvi pogled su najupečatljiviji, ali đavo i ovde leži u detaljima. Količina sitnica koju ćete sistematski zapažati upravo srazmerno vremenskoj investiciji u igranje je impozantna: meci koji prave superrealistične efekte u zavisnosti od podloge koju su pogodili (tlo, beton, metal...), antene na vozilima koje se klate i uvijaju u u zavisnosti od terena kojim se ono kreće (uz prašinu koju realistično podižu točkovi ili gusenice...), refleksija prirodne i veštačke svetlosti vezana za površine s kojih se odbija... Fenomenalnu podršku za najnoviji EAX standard zapazićete samo ako posedujete SB Audigy i kvalitetan 5.1 zvučni sistem: dinamički zvuk koji, na primer, proizvodi helikopter u niskom letu u zavisnosti od zgrada koje privremeno prigušuju zvuk podseća na uspeli technology demo Creative Labsa. Dodat je i sistem probojnosti materijala, što podrazumeva da limene ograde ili karton neće moći da vas zaštite od municije velikog kalibra. Pozadina, nažalost, ponovo nije podložna uništenju: artiljerijska vatra ili pucnjava iz tenka ili ručnog bacača samo podiže prašinu, bez efekta na (primera radi) konstrukciju zgrade koju ste odvalili iz blizine. Prijatno nas je iznenadila i optimizovanost grafike i odsustvo problema sa zvukom, što su faktori koji su kod originalnog Battlefielda 1942 dugo bili kamen spoticanja (što je ispravljeno tek posle nekoliko zakrpa). Battlefield 2 nema neudobnosti takve vrste, uz podjednake performanse na Intel i AMD platformama (1942 je, iz neobjašnjivih razloga, „glatkije” tekao na računaru sa AMD procesorom). Nažalost, vreme učitavanja mapa je još uvek tragično sporo, pogotovo ako ste bilo šta menjali u podešavanjima vizuelnog prikaza, što podrazumeva reoptimizaciju shadera koja zna da potraje nekoliko minuta. Miodrag KUZMANOVIĆ | ||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |