Kreiranje platformskih igara bez znanja programiranja Oduvek vas je zanimalo kreiranje igara, ali imate jedan problem – ne znate da programirate! U stvari, čak i ako dobro vladate programiranjem, da biste izradili iole ozbiljan naslov potrebno je uložiti mnogo slobodnog vremena i truda. Ali, ako ste uporni u svojoj nameri, a pri tome vaše ambicije nisu vezane za pravljenje visokobudžetnih igara, možda vam može pomoći program pod imenom Game Editor.Kako i samo njegovo ime sugeriše, Game Editor je neka vrsta vizuelnog editora za izradu platformskih igara. Ostvarenja koja se njime mogu izrađivati su u rangu igara s automata od pre dvadesetak (možda i malo više) godina. Maksimalna rezolucija može da bude 1024 x 768 piksela, a interesantno je što su na raspolaganju i rezolucije od 320 x 240 piksela (odnosno 240 x 320 piksela). Ako se pitate čemu ovako niske rezolucije mogu da služe, odgovor je jednostavan – za igre namenjene Pocket PC računarima ili mobilnim telefonima. Game Editor će vas osloboditi svih propratnih aktivnosti vezanih za izradu igre. Na vama je samo da smislite dobru ideju i način na koji igra treba da se odvija. Ne morate čak ni da razmišljate o sistemu za koji želite da generišete igru. Na raspolaganju su vam Windows, Pocket PC ili Linux platforme. Intuitivni interfejs će vam pomoći da već nekoliko minuta nakon startovanja programa počnete s dizajniranjem svoje prve igre, a kao dodatna pomoć prilikom upoznavanja sa funkcijama programa poslužiće i interaktivni tutorijal. Proces izrade igre se zasniva na postavljanju objekata na radnu površinu i definisanju njihovih akcija. Događaji koji su povezani s objektima mogu biti „izazvani” na tri načina: pritiskom na neki od definisanih tastera, klikom miša ili usled kolizije s drugim objektom. Svakom liku se definiše kakve akcije će da uradi u bilo kom od ovih slučajeva. Iako u svom imenu ima reč „editor”, Game Editor ne sadrži editor likova (sprajtova). Njih morate kreirati u nekoj drugoj grafičkoj aplikaciji i učitati u program. Isti slučaj je i sa animacijom samih likova. Dozvoljeno je definisanje likova u prostoru i njihovo kretanje kroz taj prostor, ali sam lik mora da bude animiran u nekom eksternom programu. Da bi atmosfera tokom igre bila još bolja, neophodna je muzička podloga pa stoga Game Editor omogućava da se u projekat učita i zvučni zapis. Interesantno je što su autori dozvolili da se igre kreirane u registrovanoj verziji ovog programa slobodno dele i prodaju bez licenciranja (ro-yalty free). To znači da ako napravite dovoljno dobru igru i uspete da je prodate, ne morate da plaćate procenat autorima Game Editora na ime korišćenja njihovog enginea. Štaviše, svoje igre možete prodavati i preko njihovog sajta. Branislav BUBANJA | | |