The Case of the Silver Earring događa se u britanskoj prestonici tokom pet oktobarskih dana 1897. Zaplet počinje misterioznim ubistvom uvaženog člana aristokratske elite, ser Melvina Bromsbija, koji biva pokošen revolverskim metkom usred pozdravnog govora na prijemu organizovanom u čast njegove kćerke jedinice. S obzirom na pravac iz kojeg je došao pucanj i svedočenja prisutnih, sumnja pada direktno na mlađanu gospođicu Bromsbi, koja, s druge strane, negira bilo kakvu umešanost u ubistvo rođenog oca. I dok policija smatra slučaj praktično rešenim, jedan gost nije siguran u verodostojnost zvanične verzije i započinje sopstvenu istragu. U pitanju je, naravno, Šerlok Holms, čije preliminarno ispitivanje svedoka ubrzo otkriva ozbiljne rupe u teoriji rekonstrukcije zločina. Međutim, već kada narednog jutra Bromsbijev advokat bude pronađen mrtav u podrumu svoje kuće, svima će postati jasno da se radi o pažljivo planiranoj zaveri. Kroz pet poglavlja igrač pretežno vodi lik Šerloka Holmsa, mada će s vremena na vreme reč preuzimati i dr Votson. Kao što se od jedne igre ove vrste i moglo očekivati, raspetljavanje zamršenog slučaja odvija se postepeno, kroz razgovore sa svedocima i ličnostima koje su na posredan način povezane s nemilim događajima, kroz temeljno pregledanje mesta zločina i drugih sumnjivih lokacija (u čemu nezamenljivu ulogu igra legendarna lupa) i kroz analizu prikupljenih dokaza na radnom stolu u Holmsovom stanu. Dijalozi s drugim likovima ponekad mogu da budu preopširni, nacifrani tipičnom britanskom frazeologijom (puno pričaj, a ne reci ništa), ali, bez obzira na to što može da zasmeta nestrpljivim igračima, to savršeno ilustruje vreme u kojem je radnja smeštena, ondašnje društvene prilike i običaje. Generalno gledano, autori su utrošili puno vremena na detalje, vodeći računa o svakoj sitnici, vizuelnoj ili zvučnoj, koja može uticati na atmosferu. Za igru je pripremana originalna muzika, ali je kasnije odlučeno da se umesto nje kao podloga iskoriste poznata dela umetničke muzike toga doba. Tako su klavirsko-violinski komadi Dvoržaka, Griga, Šumana i Čajkovskog našli svoje mesto u scenama iz igre, što jeste neuobičajeno i čudno, ali više nego efektno. Nekoliko reči o metodologiji sakupljanja dokaza i načinu izvođenja zaključaka. Sve informacije koje Holms i Votson prikupe tokom istrage zapisuju se u beležnicu i svrstavaju u tri kategorije: izjave očevidaca (kompletne transkripcije dijaloga), zapažanja o materijalnim dokazima, kao i pisana i foto dokumentacija. Na kraju svakog dana dvojica prijatelja analiziraju svoja otkrića i sumiraju ih u obliku testa koji sadrži nekoliko pitanja na koja igrač treba da odgovori potvrdno ili odrečno, ali pre svega tačno. Teškoća je u tome što je svaki odgovor potrebno potkrepiti adekvatnim dokazima iz pomenutih kategorija. Ponekad je to relativno lako jer samo pitanje direktno implicira odgovor, ali je mnogo češće neophodno kombinovati više dokaza, što je po pravilu zaguljeno jer je njihov broj izuzetno veliki. Pošto popuni upitnik i obrazloži svoje odgovore, igrač zatvara beležnicu i, ukoliko se njegovi zaključci pokažu kao tačni, uslediće naredno poglavlje. Na samom kraju igre, a neposredno pre završnog filma, postoji još jedan test u kojem je potrebno imenovati sve žrtve i njihove ubice. Srećom, ova pitanja su opcionog karaktera jer nakon njih nastupa finale u trajanju od tačno dvadeset četiri minuta (verovatno najduže u istoriji kompjuterskih igara) u kojem Holms, na sebi svojstven način do detalja obrazlaže sve aspekte slučaja, dok ostali prisutni, uključujući i večitog luzera, inspektora Lestrejda, zabezeknuti slušaju njegovo predavanje. Kako vreme prolazi, igre Frogwaresa postaju sve bolje i bolje. Pastoralnu sliku o Slučaju srebrne minđuše ozbiljno kvari jedino problem s kretanjem i položajem kamere koji je, iako manje izražen nego kod Journeyja, i dalje prisutan. I pored toga, u pitanju je zrela igra autorskog tima koji je definitivno ispekao zanat. Od njihove sledeće igre, adaptacije Vernovog romana „Put oko sveta za 80 dana”, možemo očekivati samo najbolje. Slobodan MACEDONIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |