Zaplet je prvi suptilni pokazatelj da su autori raspolagali malim razvojnim budžetom. Battle Mages se odvija u generičkom fantazijskom svetu koji deluje kao da je sklapan metodom nasumičnog odabira, i to uz obilatu primenu svakog fantasy klišea kojeg su momci na brzinu mogli da se dosete. Miroljubivi ljudi, patuljci i vilenjaci koegzistiraju u kvazi-srednjovekovnom okruženju Daenmora. Sile mraka su posle dugogodišnjih ratova napokon zarobljene u kristalu koji je zakopan duboko pod zemljom, ali krhki mir ne traje dugo. Horde undead kreatura i bande goblina ponovo su počele da haraju svetom i terorišu stanovništvo. Narod vapi za junakom, a vi ste upravo završili školu magije. Avantura može da počne... Kako vaš avatar bude tokom igre sticao borbeno iskustvo, bićete u prilici da izučavate nove, moćnije magije. Spell-book svake škole sadrži po petnaest magija (aranžiranih u piramidalnu strukturu), te krajnji broj dostiže respektabilnih 45 načina da protivnicima zagorčate život i pripomognete svojim trupama. Battle Mages nudi još i četvrtu opciju, kao alternativu čarobnjačkom zvanju. Komandir nije u stanju da baca čini, ali je zato nenadmašan kada je u pitanju upravljanje velikim vojskama. Magije u početku nemaju nekog posebnog uticaja na tok borbe. Vatrena lopta (jedna od osnovnih magija Haosa) jedva da će oprljiti brkove običnih drumskih odmetnika na koje ćete nabasati već posle pedesetak metara. Pored toga, čak i najslabije čini zahtevaju skoro čitav minut da se opet aktiviraju. Okršaj je do tada najčešće već završen, obično masovnim pokoljem vaših trupa. Borbena umešnost strelaca i mačevalaca kojima ćete isprva raspolagati na katastrofalnom je nivou. Njih je eventualno moguće unaprediti u daleko žilavije vitezove i elitne strelce, ali put do tog cilja predstavlja malu odiseju za sebe. Battle Mages vas u samom startu baca u duboki bazen, bez ikakvog pojasa za spasavanje. Izgradnje baze nema, pa se tako nabavka svežih trupa obavlja uglavnom kroz regrutaciju u prijateljski nastrojenim naseljima. Zlata isprva imate malo, a jedini način da pribavite nove zalihe jesu racije na odmetnička skrovišta ili lov na agresivne životinje koje tumaraju krajolikom. U oba slučaja potencijalna dobit od pedesetak zlatnika jedva da nadoknađuje značajne gubitke među vašim slabašnim regrutima. Mnogi igrači će stoga imati poteškoća da se pokrenu s mrtve tačke. Ako dogurate do sledećeg poglavlja, otkrićete da se vaša celokupna vojska i resursi prenose iz misije u misiju, a la Homeworld. Veterani ove svemirske sage znaju šta to znači: samo ubedljiva pobeda je prihvatljiva pobeda. Vaše opcije na bojnom polju svode se na nekoliko osnovnih komandi. Kako aktivno učešće putem bacanja magija nije posebno efektno, ostaje vam samo da naredite napad i posmatrate kako AI rešava situaciju. Vaše trupe se tokom marširanja automatski raspoređuju tako da melee borci idu napred, dok „vatrena” podrška ide pozadi. Učesnici se tokom okršaja često ponašaju zbunjeno, osvrćući se oko sebe u potrazi za novim protivnikom i obigravajući po obodu rulje (barem se sve jedinice kreću istom brzinom, što će vas poštedeti većih manevarskih glavobolja). Nema lakog načina da prosudite kako bitka napreduje, pošto je za prikazivanje preostale snage protivnika potrebno držati specijalni taster i nasumično šarati kursorom po bojištu. Battle Mages vizuelno snažno asocira na skorašnji Warrior Kings, sa slično rešenim kontrolama plutajuće kamere. Zanimljivo je to što vas igra penalizuje (brzim osipanjem mana poena) ukoliko se isuviše udaljite od svojih trupa. Na ovaj način je istraživanje mape sve vreme ograničeno. Ovo je u teoriji trebalo da nametne određen tempo napredovanju igrača, ali u praksi usporava akciju do granice podnošljivosti. Đorđe NAGULOV | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |