TEST PLAY<>
042004<><>

Battle Mages

Klasični „laso” manevar mišem, kojim smo nekada na stotine jedinica rasipnički slali u sigurnu smrt, danas predstavlja prevaziđenu taktiku koju nijedan iole ozbiljan sobni strateg više ne koristi. Lični opis prosečnog RTS naslova dosta se promenio u odnosu na svoje pretke. Laki role-playing elementi i povećana potreba za mikromenadžmentom postali su maltene obavezan sastojak novijih generacija RTS igara. Zasad najsigurniji način da proizvod neafirmisanih umetnika nađe svoje mesto pod suncem (barem dok se ne pojavi RTS ekvivalent Serious Sama) jeste da sledi većinu, uz poneku umerenu inovaciju. Battle Mages, debitantsko ostvarenje ruskog developera Targem Software, mahom hoda stazom koju je prethodno dobro utabao Warcraft III.

Zaplet je prvi suptilni pokazatelj da su autori raspolagali malim razvojnim budžetom. Battle Mages se odvija u generičkom fantazijskom svetu koji deluje kao da je sklapan metodom nasumičnog odabira, i to uz obilatu primenu svakog fantasy klišea kojeg su momci na brzinu mogli da se dosete. Miroljubivi ljudi, patuljci i vilenjaci koegzistiraju u kvazi-srednjovekovnom okruženju Daenmora. Sile mraka su posle dugogodišnjih ratova napokon zarobljene u kristalu koji je zakopan duboko pod zemljom, ali krhki mir ne traje dugo. Horde undead kreatura i bande goblina ponovo su počele da haraju svetom i terorišu stanovništvo. Narod vapi za junakom, a vi ste upravo završili školu magije. Avantura može da počne...

Izuzimajući rase koje nastanjuju Daenmor, Battle Mages ne poseduje frakcije u klasičnom smislu, pa tako kampanju uvek započinjete na istom mestu i sa istim snagama. Umesto rase, igrač na početku bira kojoj od tri osnovne škole magije želi da se prikloni: školi Haosa, Prirode ili Energije. Već samo ime svakog od ovih pravaca jasno vam stavlja do znanja kakav repertoar magija možete očekivati, pošto Battle Mages ni za dlaku ne odstupa od ustaljenih žanrovskih zapovesti. Red Haosa stoga potencira ofanzivu i magije bazirane na vatri, red Prirode će vas naučiti defanzivnim magijama, sa fokusom na lečenju i odbrani, dok se po istom principu red Energije nalazi negde na zlatnoj sredini, nudeći pomalo od svega.

Kako vaš avatar bude tokom igre sticao borbeno iskustvo, bićete u prilici da izučavate nove, moćnije magije. Spell-book svake škole sadrži po petnaest magija (aranžiranih u piramidalnu strukturu), te krajnji broj dostiže respektabilnih 45 načina da protivnicima zagorčate život i pripomognete svojim trupama. Battle Mages nudi još i četvrtu opciju, kao alternativu čarobnjačkom zvanju. Komandir nije u stanju da baca čini, ali je zato nenadmašan kada je u pitanju upravljanje velikim vojskama.

Magije u početku nemaju nekog posebnog uticaja na tok borbe. Vatrena lopta (jedna od osnovnih magija Haosa) jedva da će oprljiti brkove običnih drumskih odmetnika na koje ćete nabasati već posle pedesetak metara. Pored toga, čak i najslabije čini zahtevaju skoro čitav minut da se opet aktiviraju. Okršaj je do tada najčešće već završen, obično masovnim pokoljem vaših trupa. Borbena umešnost strelaca i mačevalaca kojima ćete isprva raspolagati na katastrofalnom je nivou. Njih je eventualno moguće unaprediti u daleko žilavije vitezove i elitne strelce, ali put do tog cilja predstavlja malu odiseju za sebe.

Battle Mages vas u samom startu baca u duboki bazen, bez ikakvog pojasa za spasavanje. Izgradnje baze nema, pa se tako nabavka svežih trupa obavlja uglavnom kroz regrutaciju u prijateljski nastrojenim naseljima. Zlata isprva imate malo, a jedini način da pribavite nove zalihe jesu racije na odmetnička skrovišta ili lov na agresivne životinje koje tumaraju krajolikom. U oba slučaja potencijalna dobit od pedesetak zlatnika jedva da nadoknađuje značajne gubitke među vašim slabašnim regrutima. Mnogi igrači će stoga imati poteškoća da se pokrenu s mrtve tačke. Ako dogurate do sledećeg poglavlja, otkrićete da se vaša celokupna vojska i resursi prenose iz misije u misiju, a la Homeworld. Veterani ove svemirske sage znaju šta to znači: samo ubedljiva pobeda je prihvatljiva pobeda.

Vaše opcije na bojnom polju svode se na nekoliko osnovnih komandi. Kako aktivno učešće putem bacanja magija nije posebno efektno, ostaje vam samo da naredite napad i posmatrate kako AI rešava situaciju. Vaše trupe se tokom marširanja automatski raspoređuju tako da melee borci idu napred, dok „vatrena” podrška ide pozadi. Učesnici se tokom okršaja često ponašaju zbunjeno, osvrćući se oko sebe u potrazi za novim protivnikom i obigravajući po obodu rulje (barem se sve jedinice kreću istom brzinom, što će vas poštedeti većih manevarskih glavobolja). Nema lakog načina da prosudite kako bitka napreduje, pošto je za prikazivanje preostale snage protivnika potrebno držati specijalni taster i nasumično šarati kursorom po bojištu.

Battle Mages vizuelno snažno asocira na skorašnji Warrior Kings, sa slično rešenim kontrolama plutajuće kamere. Zanimljivo je to što vas igra penalizuje (brzim osipanjem mana poena) ukoliko se isuviše udaljite od svojih trupa. Na ovaj način je istraživanje mape sve vreme ograničeno. Ovo je u teoriji trebalo da nametne određen tempo napredovanju igrača, ali u praksi usporava akciju do granice podnošljivosti.

Đorđe NAGULOV

 
Far Cry
Tom Clancy’s Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Lords of The Realm III
World Soccer: Winning Eleven 7 International
Tom Clancy’s Rainbow Six 3: Athena Sword
Battle Mages
Šta mislite o ovom tekstu?
Knights of the Temple
Jagged Alliance 2: Wildfire
Railroad Pioneer
Bad Boys II
Against Rome
Sitting Ducks
Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed
Neighbours From Hell 2: On Vacation
Brave Soul
Europa 1400: The Guild Gold
Midnight Nowhere
A Quiet Weekend in Capri
Battlefield Vietnam
Unreal Tournament 2004

Potrebno:
Pentium 3 733 MHz, 128 MB RAM, GeForce 2 ili Radeon 7500, 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4 1.8 MHz, 512 MB RAM, GeForce 4 ili Radeon 9500, 128 MB VRAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .battle -mages .com

62
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera