Radnja je smeštena u srednjovekovnu Evropu gde imate izbor da se borite za jednu od ukupno četiri sukobljene strane (Irci, Englezi, Francuzi ili Germani), a u igri se pojavljuju i Flamanci, Italijani i Škotlanđani. Kao i ranije, igra je podeljena na dve celine: taktičko-borbenu i stratešku. Razlika u odnosu na raniju igru ogleda se u vezi između ova dva segmenta. U bilo kom trenutku moguće je šetanje iz jednog moda u drugi, s tim što, dok ste u borbenom modu, vreme uporedo teče u strateškom i obratno. Naravno, moguće je angažovati kompjuter da vodi borbe, dok igrač svoju pažnju može bezbrižno da usmeri na strateške poslove. Još jedan novitet ogleda se u odeljku za diplomatiju preko kojeg je (pogađate) moguće sklapanje/raskidanje saveza, objava rata, slanje poruka drugim vladarima itd. Borbene jedinice se dele na jurišne i streljačke. U jurišne spadaju seljaci (koji u celoj igri jedini i rade i ginu), obična pešadija, ratnici ili napredna pešadija, kopljanici, mačonoše, plemići (elitne jedinice), laka i teška konjica. Od streljačkih jedinica tu su vojnici sa standardnim lukovima i samostrelima. Svaka nacija poseduje i specifične jedinice. Tako Englezi imaju velške strelce, Germani tevtonske vitezove itd. Za opsadu zamkova služe katapult i jurišni tornjevi. Moguće je i spajanje dva heroja odnosno njihovih armija u jednu celinu, a svaka armija na bojištu može da se postavi u jednu od nekoliko ofanzivnih ili defanzivnih formacija (line, column, skirmish, shield wall, phalanx, schiltrom, stakes, mantlets). S grafičke strane, LoTR III briljira – izvanredan izbor boja, gomila sitnih detalja na mapi, lepo animirane jedinice i fenomenalni 2D crteži predstavljaju pravi melem za oči. Nedostaci AI rutine biće trenutno zaboravljeni već pri prvom pogledu na kolorit i elemente bojišta – ko bi rekao da srednjovekovno klanje može da izgleda ovako dobro? Za svaku pohvalu je i činjenica da za sve ove vizuelne lepote nije potrebna neka aždaja od mašine – sasvim lepo će raditi i na propisanom minimumu. Muzička podloga je odlična, ali bi glasovni odzivi jedinica mogli da budu kvalitetniji. Da sve ne bude savršeno kao mis Venecuele „potrudio” se AI – Ahilova peta ove igre. Na primer, pošaljete vojnika da se popne uz zidine neprijateljskog zamka, a on nesrećnik upadne u nekakvu srednjovekovnu beskonačnu petlju u kojoj se non-stop penje, klizi, pada, penje, klizi, pada... Prisutan je i tzv. Jovanka sindrom, kada protivnik hrani strelama vaše junoše, a oni mirno razgledaju krajolik u potrazi za runolistom... Retardiranost likova u igrama već poprima oblike epidemije. Pored toga, dešava se i da vaša vojska krene u suprotnom pravcu od naznačenog. Tu bi okretanje miša na stolu za 180° rešilo problem (samo ako posedujete bežični miš). Ovakve sitne gluposti i propusti mogli su da se izbegnu. Kao i uvek, očekuje se patch koji bi trebalo da donese ispravke. Zbog tužnog stanja u igračkoj industriji današnjice, pravi mali praznik predstavlja svaka igra koja u sebi sadrži možda i najbitniju od svih osobina – atmosferu igranja – a da to bude iznad proseka. Srećom, LoTR III je toliko zanimljiv i kvalitetno realizovan da će svaka seansa sasvim sigurno trajati nekoliko sati. Kada se na to doda i postojanje editora zamkova – zaključak je jasan: nabavite Lords of The Realm III i uživajte. Jan ČMELIK | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |