TEST PLAY<>
042003<><>

Harbinger

Kada je prvi put najavljen, uz Harbinger je odmah nalepljena etiketa „Diablo u svemiru”, ideja koju su dizajneri iz „Silverback Entertainmenta” zdušno podržavali. Kada su se pojavile prve predivne slike iz igre, jednostavno nismo mogli da dočekamo da zaigramo ovaj potencijalni novi dragulj u kruni akcionog RPG-a. Sada, kada je Harbinger konačno došao, opšti utisak je da bi mnogo bolje bilo da je rad na ovom naslovu još malo potrajao.

Harbinger (engl. glasnik, konačar) iz naslova zapravo je ime gigantskog svemirskog broda koji putuje svemirom i uzima stanovnike sa naseljenih svetova radi testiranja, postajući na taj način njihovo poslednje konačište. I dok brod putuje kroz galaktička prostranstva vršeći automatski svoju funkciju, mnoge od zatočenih vrsta su se otrgle kontroli i stvorile minijaturne organizacije i ekosisteme unutar ovog svemiskog kolosa. Svo troje junaka igre dele istu nesrećnu sudbinu – oteti su sa svojih svetova i pred njima je dug put kojim će izmeniti ne samo svoju, već budućnost svih putnika na Harbingeru. Prvi junak je čovek, prosečan Zemljanin; u borbi koristi mine i razne zamke kao i stimulativna sredstva koja mu privremeno poboljšavaju karakteristike. Drugi lik je Gladijator i nimalo ne liči na Rasela Kroua. Gladijatori su spoj humanoidne mašine i svesti živog bića, ali ovaj koga vodite je odbačen od strane svojih gospodara da bi ponovo bio aktiviran u bespućima Harbingera. Sada traži smisao života tamaneći horde protivnika, za šta je najbolje opremljen, jer je fizički najsnažniji lik. Može da upravlja kamerama i drugim neživim pomagalima da bi lakše locirao protivnika. Treći lik je Culibine, poslednje pripadnica rase energetskih bića koja je uništio sam Harbinger. Na putu osvete ova ratnica koristi moćna dalekometna oružja, a regenerativne sposobnosti pomažu joj da nadoknadi svoju fizičku krhkost.

Slično „Westwoodovom” Noxu, svaki lik u Harbingeru prati svoju putanju kroz igrački svet tako što efektivno daje tri blago drugačija igračka iskustva. Naglasak je na „blago” zbog toga što iako su neke lokacije drugačije i saznajete druge stvari u kontaktu sa NPC-ovima, sve tri klase su „na terenu” u principu iste. Kada usvojite činjenicu da samo napad izdaleka ima praktičnu upotrebu, čeka vas klasično tamanjenje mehaničkih i bioloških protivnika, sakupljanje predmeta koje oni ispuštaju na samrti i unapređivanje opreme. Svaki lik koristi specifičnu opremu, što je interesantno sa kolekcionarskog aspekta akcionih RPG-ova.

Pri stvaranju sistema razvoja lika dizajneri se takođe nisu pretrgli. Kada napredujete za jedan nivo dobićete da rasporedite tri poena u četiri kategorije atributa: borba izbliza, borba sa distance, vitalnost i veštine specifične za klasu.

Igra se odvija kroz misije koje dobijate od NPC-ova. Svaki zadatak vas putem portala šalje u neki deo broda gde najčešče morate da pronađete određeni predmet dok se pritom obračunavate sa hordama raznih stvorenja. Mogućnost njihovog respawna („vaskrsavanja”) je, dugoročno gledano, dobra stvar. To vam omogućuje da skupite još prekopotrebnog iskustva jer ako budete jurili kroz zadatke sa maksimalnom efikasnošću, može se desiti da se na početku neke izrazito teške misije nađete u ćorsokaku na čijem su jedinom izlazu nedruželjubive i preterano velike bube sa kojima ćete teško izaći na kraj.

Harbinger nema, a mogao bi da ima, neku formu nasumičnog genratora mapa koji bi vam omogućio da povedete isti lik na još jedan krug oko igrališta. Ovako, kada prođete igru po jednom sa svakim likom sve je gotovo, jer ne možete da igrate sa „nabudženim” likom po drugi put iste mape, a nema potrebe da igrate drugi put sa istom klasom kada nema dovoljno veština da biste razvijali svog junaka u drugom smeru. Istina, specifičnosti svakog lika vezane za priču učiniće vam bar ovaj „jedan prolaz po junaku” prilično interesantnim.

Harbinger elegantno demonstrira kako izgled zapravo ima minimalno veze sa kvalitetom igre. 2D izometrijska grafika je vrlo atraktivna i predstavlja jednu od svetlijih tačaka. Čak i da je obučen u 3D ruho koje bi moglo da se meri sa Unrealom 2, Harbingera bi i dalje mučila nedovoljno razrađena mehanika igre. S druge strane su solidan zvuk i muzika koji doprinose stvaranju mračne atmosfere, prošarane specifičnim humorom. Baš ova atmosfera i jednostavnost igre učiniće Harbinger razonodom za ljubitelje akcionih RPG-ova.

Dragan KOSOVAC

 
Tom Clancy’s Rainbow Six 3: Raven Shield
Master of Orion 3
Gun Metal
Enclave
Heroes of Might & Magic IV: Winds of War
Line Of Sight: Vietnam
Jurassic Park: Operation Genesis
Harbinger
Šta mislite o ovom tekstu?
Praetorians

...još jedno mišljenje
Uperiti prstom u neku od pojedinačnih mana Harbingera ne bi donelo zaokruženi zaključak: kao suma delova koji su potpuno prosečni, kompletiran proizvod ostavlja poprilično mlak utisak. Priča je mogla biti interesantnija, linearnost manja, grafika lepša, zvuk uverljiviji, protivnici maštovitiji... Šteta za superiornu ideju, koja je u sposobnijim rukama mogla da postane nalik na System Shock. Ili, ako volite stripovske paralele, sličnija čuvenoj „Druni”.
Miodrag KUZMANOVIĆ

Potrebno:
P3 500MHz, 128 RAM, DirectX 8.0 kompatibilna grafička kartica, 16 MB VRAM
Poželjno:
Celeron/P4 1600 MHz ili Athlon 1600+, 256 MB RAM, GeForce2 MX, 32 MB VRAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .harbingergame .com

73
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera