TEST PLAY<>
022002<><>

Serious Sam: The Second Encounter

Kada sam pre nešto više od godinu dana (jedan mesec pred izlazak originalnog Serious Sama) radio intervju sa Davorom Hunskim, jednim od glavnih programera „CroTeama”, pitao sam ga kako će izgledati prvi deo igre i da li postoje planovi za nastavak. Rekao mi je sledeće: „Ovako za sada stvari stoje: prvo bi trebao izaći Serious Sam a zatim drugi dio igre (prvi dio po sniženoj cijeni zbog težnje za masovnošću). Prvi dio bi bio baziran na egipatskom dijelu sage, nastavak na raznim planetama, SF prostorima...”

Sada, početkom 2002. godine, jedno od najboljih FPS ostvarenja, ako ne i igra godine, dobilo je svoj zvanični nastavak – Second Encounter. Zapravo, ni sami „CroTeam” momci nisu sasvim sigurni da li je u pitanju nastavak igre, add-on, dodatni set misija ili nešto potpuno četvrto. Na kraju se stiglo do kompromisnog rešenja nazvanog - „nastavak priče”.

Još jednom preuzimate rolu Sam „Serious” Stonea, marinca sa lošim stavom poslatog da spase planetu od zlih vanzemaljaca koji bi da je pokore. Sama priča i nije toliko bitna, jer koristi tek toliko da Semu da neko opravdanje kako bi krenuo u bestidno roštiljanje po neprijateljskim redovima. Čak i ako niste igrali prvi deo, ništa niste propustili, niti će vam igranje druge epizode zato na bilo koji način biti otežano.

Većina oružja i protivnika prokrčila je sebi put i do Second Encountera, preko čuvenog miniguna i rocket launchera, do Karnaka, bezglavih kamikaza i nekakvih minotaurskih stvorenja. Noviteti u naoružanju su snajperska puška kojom skoro svakog protivnika možete ubiti iz daljine samo jednim metkom, zatim bacač plamena (veoma popularan ovih dana u FPS igrama) kao i motorna testera, uz koju Sem veselo zvužduće „Lumberjack” temu Monti Pajtonovaca.

Tu je i nešto novih protivnika, svaki sa unikatnim naoružanjem koje će vam u prvih nekoliko trenutaka praviti probleme, ali čim spoznate način na koji „razmišljaju”, više neće biti briga. „Razmišljaju” je pod navodnicima, jer ni u drugom delu sage neprijateljski AI nije preterano razvijen. Još uvek je glavna težnja na hordama protivnika koji bezglavo jure ka vama. Verovatno bi povećanje inteligencije igru učinilo preterano teškom i nepristupačnom širem igračkom auditorijumu.

Od noviteta su tu i 3 power-upa. Teško da će ijedan osvojiti nagradu za najoriginalniju ideju, ali će svakako biti od koristi usred „ljute” borbe. To su „Serious Speed” koji čini našeg junaka duplo bržim, zatim „Serious Damage” što je „CroTeamov” odgovor na ID-ov „Quad Damage” (povećanje razorne moći oružja) i „neranjivost” koja je, verujem, prilično razumljiva.

Što se mapa tiče, jedno je sigurno - nema više Egipta. Za razliku od smeđe-žutih tonova koji su preovladavali kroz kompletni prvi deo igre, Ozbiljni Štef (Davor spomenu da je ovo pravi prevod Semovog imena sa engleskog, a ne – „Ozbiljni Sima”), u nastavku se kreće kroz predele Južne Amerike, gde ima priliku da upozna hramove pripadnika plemena Maja, stari Vavilon, ali i neke izuzetno hladne predele, pokrivene snegom, kao totalnu suprotnost Egiptu.

Kako biste malo odmorili levi taster miša i kažiprst desne ruke, a i da igra ne bi preterano brzo dosadila, ekipa iz susedne nam Hrvatske ubacila je i nekoliko logičkih zavrzlama. Nikakvo jako naprezanje moždanih ćelija nije potrebno da bi se problemi rešili, već se sve zasniva na pomeranju određenih stubova ili gromada kamenja, razbijanju prolaza i pucanju u raznorazne prekidače.

Nastavak obiluje velikim brojem skrivenih predmeta, objekata i prostorija, pa nije zgoreg malo odstupiti od logične putanje kretanja i potražiti poneku skrivenu stazu. Često ćete biti nagrađeni specijalnim predmetima i oružjima, a možda nađete i tajnu telefonsku govornicu - šta se u njoj dešava ostavićemo vam da otkrijete.

Po ustaljenoj formuli, na početku nivoa ukrstićete „koplja” sa nekoliko manjih protivnika, da bi ih kasnije bilo sve više. Na nekoliko lokacija na vas će se u istom trenutku svaliti gomila neprijatelja i na kraju, logično, Glavonja nezadovoljan vašim napretkom, koji će pokušati da vam pomrsi konce, ne znajući da je Štef čovek kome se ne treba zameriti.

Propusta ima malo. Neko bi možda rekao da nema elemenata za razmišljanje, nikakve prateće priče i prave radnje koja se odvija kroz nivoe, i verovatno bi bio u pravu. Ali, Serious Sam nikada nije ni težio da takve uslove ispuni. U pitanju je jedna „penasta” igra za razbibrigu na nekoliko dana, koja pruža lepe trenutke igranja i u verziji za više igrača. Ono što se eventualno može zameriti jeste činjenica da je igra prelaka čak i na nekim većim nivoima težine i da, ako ne želite, ne morate da ubijete protivnike, već uglavnom samo da protrčite između njih sve do kraja nivoa.

U paketu stiže i Warped Deathmatch, sjajan mod za ovu igru, koji poseduje nekoliko varijanti multiplayer igre. Ističe se Capture The Flag, koji možda nije dovoljno razvijen kao i Quake3 varijanta CTF moda, ali zaslužuje da mu se posveti pažnja. Na CD-u se nalaze i Serious Modeler za pravljenje modela i Serious Editor za proizvodnju sopstvenih mapa, što ovaj paket iz „CroTeama” čini potpunim.

Na pitanje „Šta posle Epizode 2”, Davor odgovara:

Ovisi o uspjehu druge epizode Sama i o poslovnim interesima. Ako sve prođe kak spada, biće Sam 2. A to će biti s novim engineom, ludnica, garantiram. Ako ne to, onda barem Epizoda 3”.

Milan ĐUKIĆ

 
Medal of Honor: Allied Assault
Serious Sam: The Second Encounter
Šta mislite o ovom tekstu?
Loch Ness
Hooligans: Storm Over Europe
Salt Lake 2002
Car Tycoon
Tropico: Paradise Island
Star Wars: Star Fighter
Darkened Skye
S.W.I.N.E.
4x4 EVO 2
Larry Ragland's 4x4 Challenge
Lightweight Ninja
Kirikou

MINIMUM:
Pentium2/500 MHz, 128 MB RAM-a, D3D – 16 MB
OPTIMUM:
Pentium3/800 MHz, 256 MB RAM-a, D3D – 32MB

83

Softver ustupio „Extreme Plato”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera