TEST PLAY<>
072001<><>

Original War

Agresivno potenciranje originalnosti igre u većini slučajeva nema potporu u stvarnosti, već predstavlja marketinški manevar za uzimanje love „na brzinu”. Svega pet naslova iz istorije real-time strateških igara – Dune, Dark Reign, Starcraft, Ground Control i Homeworldmogu se smatrati istinski originalnim, u smislu setovanja standarda, kasnije manje-više uspešno kopiranih od strane bezbrojnih konkurenata. Original War po većini osobina zaslužuje svoje mesto u tom panteonu, mada ipak ima nekoliko tehničkih (ne i konceptualnih) propusta koji umanjuju ukupnu ocenu.

Autorima igre preko očekivanja je uspelo generisanje kvalitetnog zapleta koji će vas konstantno terati na rvanje sa manijakalno teškim kampanjama. Fabula je od prilike ovakva: u prvoj polovini XX veka, izvesni američki arheolog pronalazi mašinu-artefakt misteriozne namene i porekla. Tek početkom XXI veka naučnici otkrivaju da je u pitanju vremeplov čija uspešna primena može „ispeglati” istoriju čovečanstva, eliminisati greške (Staljina, Hitlera, Mao-Ce-Tunga...) i, u globalu, stvoriti raj na zemlji. Jedini problem je što sprava troši unikatno gorivo, siberit, a njegove jedine poznate zalihe nalaze se duboko na teritoriji Rusije. Pošto Anglosaksonci ne veruju da se sa braćom Rusima mogu dogovoriti o zajedničkoj eksploataciji mašine (i zajedničkoj viziji idealne budućnosti), na pamet im pada zanimljiva ideja: poslaće ekspedicioni tim dva miliona godina u prošlost da iskopaju zalihe siberita i prenesu ga na teritoriju Aljaske, kako bi u XXI veku imali oba keca u rukavu. Put funkcioniše samo u jednom smeru pa se za članove vojno-naučne ekspedicije biraju ljudi bez imovinskog, rodbinskog ili porodičnog balasta u sadašnjosti. Jedan od njih je i poručnik Džon MekMilen, faca kalibra Džima Rejnora, koji u poslednoj noći pred polazak upoznaje ženu svog života. Ironiju sudbine brzo će zaboraviti, jer ga sa druge strane, pored pitekantropusa i ptice Dodo, čekaju i uniformisani protivnici sa teškim slovenskim akcentom...

Original War iz mora sličnih igara izdvaja uverljivi koncept resursa i mogućnost „selektivne” proizvodnje jedinica. Pokretačka snaga svega su ljudi. Svaki od vaših pulena poseduje ime i prezime što ga, logično, čini veoma jedinstvenim. U praksi to znači da ste ograničeni ekipom koja je sa vama napravila jump u prošlost, a građevine za proizvodnju, istraživanja i odbrambene instalacije zahtevaju operatere da bi mogle da funkcionišu, vozilima koja proizvodite potrebna je posada (bar dok u kasnijem toku kampanje ne savladate tehnologiju daljinskog upravljanja) itd. Ljude prenosite iz misije u misiju, a svako uspešno kompletiranje zadatka donosi im određeni broj iskustvenih poena. Prisustvo snažnih RPG elementa ogleda se u četiri vrste profesija koje svaki od njih može da obavlja. Zavisno od rejtinga u pojedinim kategorijama, stavljaćete im u zadatak da budu vojnici, mehaničari, inžinjeri ili naučnici. Promena profesije u letu izvodljiva je putem odgovarajućih građevina (skladište, na primer, može trenutno od bilo koga napraviti inženjera neophodnog za građenje i popravku zgrada). Zavisno od zadatka koji obavljaju u datom trenutku, lagano će im rasti i nivo određene veštine. Vremenom ćete se zaista vezati za ljude koji vas prate od početka i čiji ste svaki korak i razvoj pažljivo usmeravali, te ćete natprosečno paziti da ih slučajno ne izgubite.

„Tehnički” resursi nephodni za uobičajenu logistiku su sanduci sa opremom, nafta, električna energija i siberit. Sanduci su osnov svega – njih vam šalje baza iz budućnosti i njihovo pojavljivanje je nasumično (povremeno se materijalizuju u borbenoj zoni). Nafta vam je neophodna za pogon vozila i energiju za napajanje građevina (mnogo je efikasnija nego solarne elektrane), dok će vam siberit biti potreban u kasnijem toku kampanje (da ne otkrivamo previše). Pošto su vam ljudi toliko dragoceni, eventualni borbeni angažman se isplati jedino dok upravljaju borbenim vozilom. Vozila su potpuno modularna: sastavljate ih iz delova (različite vrste šasija, naoružanja, opreme i pogona), a broj opcija vezanih za direktno to zavisi od napretka vaših istraživanja i potreba trenutne misije (od vrste terena, na primer, zavisi da li ćete sklapati točkaše ili guseničare).

Obe kampanje sastoje se od po dvadeset prilično teških misija. Većina ih ima vremensko ograničenje (što je jedina istinska mana igre) što će dodatno otežati i onako komplikovanu situaciju sa resursima i ljudstvom. Igra zahteva čelične živce i potrebu za stalnim snimanjem situacije, što donekle ruinira dinamiku i brzinu dešavanja, te se možda neće svakome dopasti. Sa druge strane, u svakom trenutku akciju možete pauzirati radi izdavanja naređenja (kao u Baldur’s Gateu), što će stratezi sa slabijim refleksima svakako pozdraviti.

Nabavite igru, zaboravite na sitne propuste i vežbajte strpljenje. Pored dobre zabave, Original War će vam pružiti najkvalitetniji trening ove plemenite osobine koji može da se kupi...

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Arcanum: Of Steamworks & Magick Obscura
Baldur's Gate II: Throne of Bhaal
Independence War 2: Edge of Chaos
Diablo II: Lord of Destruction
Anachronox
Original War
Šta mislite o ovom tekstu?
Gilbert Goodmate: and the Mushroom of Phungoria
Operation Flashpoint: Cold War
Z Steel Soldiers
Startopia
Emperor: Battle for Dune
The Sting!
Star Trek: Deep Space Nine - Dominion Wars
Sudden Strike Forever
Techno Mage
Star Trek: Star Fleet Command - Orion Pirates
Zeus Expansion: Poseidon
911 Fire Rescue
Alone in the Dark: The New Nightmare
Road to India
Legends of Might and Magic

MINIMUM:
Pentium /233 Mhz, 64 MB RAM-a, 4 MB VRAM-a
OPTIMUM:
Pentium 2/400 MHz, 128 MB RAM-a, 4 MB VRAM-a

89
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera