TEST PLAY<>
022001<><>

Space Empires IV

Prijatna iznenađenja nisu uvek rezervisana samo za visokobudžetne komade softvera u koje je uložena velika suma dolara. Dokaz da mali nezavisni razvojno/prodajni timovi nisu mrtvi je i „kućica” „Shrapnel games”, odgovorna za nekoliko solidnih, old-fashion poteznih strategija koje su neopravdano etiketirane žanrovski mrtvim vidom zabavnog softvera. Kupci na zapadu ne mogu naći njihove proizvode u radnjama: distribucija direktnim naručivanjem preko web sajta firme jedini je način da ovi deficitarni proizvodi ikada ugledaju svetlost dana. Doduše, nama se sve ionako svodi na lokalni CD klub...

Jedan od bisera iz domaće radinosti je i fenomenalni Space Empires IV, upravljačka simulacija urađena u najboljoj tradiciji Master of Oriona. Predhodna tri dela distribuirana su kao shareware izdanja (i kao takva ostala apsolutno nepoznata igračima sa ovih prostora), dok je četvrti krenuo komercijalnim kursom.

Utisak koji ostavlja ova igra je u najmanju ruku pozitivno kontraverzan. Elementi čiste strategije, nepregledan broj strateških opcija i neverovatno bogatstvo mogućnosti za krojenje imperije po svom ukusu daleko ostavljaju sve legende žanra uzete zajedno! That’s right, K-240, Ascendancy, Master of Orion, Birth of the Federation i skoro sve ostale na gomilu sabrane igre ne nude toliko fleksibilnosti i opcija kao niskobudžetni Space Empires IV! Kontrola svakog zamislivog aspekta imperije, od menadžmenta planetama, gradnje flota, kastomizacije brodova, diplomatije i istraživanja je potpuna i definitivna. Većinu procesa je moguće automatizovati, poveravanjem istih resornim ministrima koji svoj posao dobro vrše.

Crna strana medalje je odsustvo bilo kakve multimedije i ičega što liči na priču. Manje strpljivi igrači proglasiće Space Empires IV dosadnom varijantom interaktivne mape, grafički dizajn nečim što je pobeglo iz kasnih osamdesetih, a zvuk, koji se u potpunosti sastoji od jednobraznog klik na stavke u meniju, neslanom šalom. Da su autori igre raspolagali sa 100.000 $ i SF piscem 7. kategorije koji bi dosolio atmosferu, govorili bismo o apsolutnom šampionu koga do 2100. niko ne bi dostigao! Ovako... šteta i nenadoknadiv gubitak, osim ako se za 5.deo ne nađe sponzor.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Giants: Citizen Kabuto
Kingdom Under Fire
Screamer 4x4
Project IGI: I’m Going In
Freedom: First Resistance
Stupid Invaders
Egypt II: The Heliopolis Prophecy
Arthur's Knights Chapter One: Origins of Excalibur
The Road to El Dorado
The Ward
Starfleet Command vol. 2: Empires at War
B-17 Flying Fortress: The Mighty 8th
The Typing of the Dead
Disney’s Dinosaur
Space Empires IV
Šta mislite o ovom tekstu?
Ground Control: Dark Conspiracy
Quake 3: Team Arena
Earth 2150: The Moon Project

MINIMUM:
Pentium /133 MHz, 32 MB RAM-a
OPTIMUM:
Pentium 2/300 MHz, 64 MB RAM-a

88

Softver ustupio „NT Soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera