TEST PLAY<>
082000<><>

Terminus

Među brojnim svemirskim simulacijama sve je teže, ako ne i nemoguće naći igru s dovoljno harizme i idejnih inovacija koje bi uzdrmale žanr prepun mediokritetnih programa. Izuzetak od pravila predstavlja novi projekat kuće „Vicarious Visions”, izuzetna svemirska simulacija koju bi svaki poštovalac žanra trebalo da pridoda svojoj kolekciji.

Već prvi susret s Terminusom probudiće vam nostalgiju i vratiti u vreme Wing Commandera, serijala koji nas je po prvi put uveo u frenetični svet svemirskih okršaja. Godina je 2197. Temeljna istraživanja sunčevog sistema dovela su do otkrića drevne vanzemaljske civilizacije, tačnije onoga što je od nje ostalo. Pronađeni su artefakti koji su omogućili ljudima da konstruišu vrtložne kapije hipersvemira, preko kojih su mogli da prevaljuju fantastične udaljenosti i osvajaju neistražene predele svemirskog prostranstva. Na početku igre upoznajemo dve frakcije koje se bore za prevlast: The United Earths League, u kojoj važi zakon gvozdene ruke, i Martian Consortium, grupaciju koja se bori za nezavisnost i drugačije uređenje. Misiju možete početi kao pilot jedne od dveju pomenutih strana ili pak kao pirat, odnosno plaćenik.

Prvo iznenađenje koje nam je Terminus priredio bilo je u potpuno drugačijem fizičkom modelu, zasnovanom na zakonima njutnovske mehanike (akcija i reakcija, ubrzanje i inercija). Letenje u uslovima nulte gravitacije ovde nije nimalo jednostavno: na površini broda nalaze se mlazni motori kojima se letelica rotira i pokreće u željenom smeru, pri čemu aktiviranje jednog motora izaziva pokretanje broda u suprotnom smeru. „Vazdušne kočnice” ne postoje, pa i se i prilikom usporavanja morate služiti motorima lociranim na prednjoj strani letelice, što stalno treba imati na umu, posebno prilikom približavanja cilju (zaboravite na nagla kočenja, inače ćete za tili čas završiti kao gomila užarenog svemirskog đubreta). Zbog svega ovoga, potrebno je dosta vremena za savladavanje kontrolnog sistema i uspostavljanje dobre koordinacije između navigacije i preciznog nišanjenja. A toliko smo kukali kako nam treba realističan model letenja...

Da bi održao dobru prilagodljivost igračima s različitim iskustvom, Terminus obiluje opcijama za fino podešavanje dinamike leta, kao i solidnu trening opciju u okviru koje se neiskusniji piloti sistematski obučavaju za letenje i borbu (ako se, kojim slučajem, dočepate originalnog izdanja, obradovaće vas i iscrpno uputstvo na preko 200 strana).

Borbeni model se znatno razlikuje od igara Wing Commander tipa, gde se sve svodi na linearne okršaje po principu „opazim ga, ustremim se i zalegnem na obarač”. U Terminusu morate razmišljati trodimenzionalno i u svakom trenutku držati na oku kompletno okruženje. Protivnici vas mogu napasti s bilo koje strane, ne birajući ugao, pa ćete imati utisak da se nalazite u balonu koji leti preko strelišta. No, zahvaljujući potisnim motorima, moguće je izvesti nekoliko efikasnih manevara kojima ćete lako iznenaditi protivnike. Jedan od njih je tzv. „slide” manevar (ili „krug smrti”), dobro poznat ljubiteljima FPS igara: okrenete se licem prema protivniku, pokrenete bočne motore i krenete da „strejfujete” kružnom putanjom oko njega, pritom ispaljujući smrtonosne projektile. Problem je što i kompjuterski vođeni borci vrlo dobro poznaju tajne dobrog manevrisanja i izvode ih nepogrešivo.

Brodovi su detaljno dizajnirani i mogu se konfigurisati na najrazličitije načine. Pored standardne opreme (štitovi, oružja i drugo), nailazićete na raznorazne dodatke kojima ćete svoj brod očas pretvoriti u leteću tvrđavu tipa Millenium Falcon (čak i fasadu letelice možete prilagoditi svom ukusu). Postoji pet režima igre, a najinteresantnija je kampanja s nelinearnom radnjom koja se razvija kroz seriju slučajno generisanih misija (iz baze od 4.000 događaja, stotinjak mini-priča i sporednih ciljeva i šest mogućih završetaka). Tok igre zavisiće od ishoda misije, kao i od interakcije likova koje kontroliše računar i čije se ponašanje takođe slučajno generiše. To pruža praktično neograničene mogućnosti za razvoj priče, pri čemu se sve varijanta odlikuju dobrim i uverljivim scenarijom. Ostali režimi obuhvataju akcioni modus (u kome ćete najbolje osetiti moć odlične AI rutine), trenažne misije, slobodno letenje (kome će se ponajviše obradovati ljubitelji Privateera i svemirske trgovine) i multiplayer okršaje (čak i kampanju moguće igrati u mrežnom režimu).

Vaš uspeh u Terminusu zavisiće i od odnosa koji uspostavite s likovima koje vodi računar, jer oni dobro pamte svaki vaš potez i uspostavljaju karakterističan odnos, u zavisnosti od toga kakve emocije gaje prema vama. Primera radi, ako neoprezno koknete nekog bandita na putu, može se desiti da vas u narednom trenutku spopadne ekipa od desetak plaćenika koje je unajmio prijatelj momka koga ste maločas oduvali. Zeznuto? Možda, ali je vraški zabavno.

Terminus odlikuju još i sjajna tehnička rešenja, bogata 3D grafika, kvalitetan engine, detaljno mapiranje solarnog sistema (mape su preuzete iz NASA baze) i neponovljiva atmosfera. Sve u svemu, propustiti ovu igri bila bi velika greška.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Diablo II
Deus Ex
Shogun: Total War
Vampire: The Masquerade - Redemption
Icewind Dale
FLY! 2K
Terminus
Šta mislite o ovom tekstu?
Combat Mission: Beyond Overlord
Star Trek: Klingon Academy
Empire of the Ants
Dark Reign 2
The Dukes of Hazzard

MINIMUM:
Pentium/200 MHz, 32 MB RAM-a
OPTIMUM:
Pentium 2/400 MHz, 64 MB RAM-a, 3D kartica

87

Softver ustupio „NT Soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera