TEST PLAY<>
082000<><>

Diablo II

Više od tri godine „Blizzard Entertainment” je podgrevao atmosferu među nestrpljivim igračima, plasirajući vesti o nastavku igre koja je toliko učinila na polju elektronske zabave. Prvenstveno, zasluga joj pripada zato što je reinkarnirala skoro zamrli žanr RPG/FRP igara. Da nije bilo Diabla, nikada ne bismo videli dragulje poput Baldur’s Gatea ili Planescape: Tormenta. Nastavak je u pretprodaji već oborio sve rekorde, postavši najprodavanija igra svih vremena na PC-u, za prvih nedelju dana. Dobar marketing mnogo znači, pogotovo ako je u pitanju prosečan proizvod.

Svi elementi igre su detaljnije i studioznije odrađeni u odnosu na prethodnu. Nažalost, čini se da su momci iz Ostina (tzv. „Blizzard North”) preterali u svom perfekcionizmu. Mnoga unapređenja nekako remete jednostavnost i ritam igre koji je krasio Diablo. Uz to treba dodati će Diablo 2 ući u istoriju kao prva igra koja je imala oficijelnu zakrpu za greške programskog koda pre nego što je izašla na tržište.

Pozadinska priča se odmotava kroz predivno animirane sekvence (koje zajedno traju oko pola sata) i razgovore sa sporednim likovima u igri. Na kraju prve igre, heroj je porazio Diabla i uzeo njegov rog (Soulstone, moć i dušu demona) i stavio ga sebi kako bi poštedeo svet zla. Pokušavajući da u sebi kontroliše demona, on ističe (u svom monologu) da će potražiti mir na istoku. Na svom putu heroj polako gubi u neprestanoj borbi sa Diablom i postaje lutalica koja za sobom ostavlja trag uništenja. Novi heroj ga mora zaustaviti pre nego što bude kasno i ujedno saznati šta pored mira mračni lutalica traži na istoku...

Diablo 2 čine četiri poglavlja i svako je veoma dugačko u poređenju s prethodnim delom. Prateći mističnu lutalicu, svako poglavlje uvodi vaš lik u novi region, karakterističnog izgleda i s respektivno rastućim brojem protivnika. Prvo poglavlje odvija se u kampu nedaleko od gradića Tristrama koji je bio poprište događaja u Diablu. Naime, demonka Andariel zaposela je obližnji manastir i logično, potrebna je pomoć heroja za prinudno iseljenje. Drugo poglavlje vodi junaka u pustinjski grad Lut Gholein. Pored njega se nalazi grobnica velikog maga Tal Raše koji je čarolijom u sebe zarobio Diablovog mlađeg brata Baala. Može se pretpostaviti ko je posle čarobnjakove smrti preuzeo njegove moći. U trećem poglavlju, u džunglama oko močvarnog grada Kurasta heroj mora obići Diablovog starijeg brata Mephista u zatočeništvu. Konačni obračun s demonom u četvrtom poglavlju vodi junaka u sam pakao.

Umesto tri, odnosno četiri lika (ako se računa sveštenik iz dodatka Hellfire), izbor je sada proširen na pet likova. To su amazonka, nekromanser, varvarin, čarobnica i sveti vitez (paladin). Karakteristike i veštine likova veoma se razlikuju, ali su izbalansirane, te nijedna klasa heroja nije superiorna u odnosu na drugu. Svaki heroj ima četiri osnovne karakteristike: snaga, okretnost, vitalnost i energija. Manji novitet je kondicija (stamina) i mogućnost bacanja predmeta, kao npr. eksplozivnih i otrovnih napitaka, sekira, noževa i kratkih kopalja za bacanje (dževelini). Kondicija (žuta linija u donjem levom uglu ekrana) određuje koliko dugo heroj može da trči i zavisi od osnovnih karakteristika lika.

Još jedna novost je ta da heroj poseduje po trideset unikatnih veština koje omogućuju kreiranje različitih likova iste klase zavisno od veštine koja se razvija. Napredovanjem kroz nivoe (ili kao nagrada nakon završenog questa) lik dobija poene kojima može da razvija veštine (aktivne i pasivne). Pasivne veštine koriste se automatski i upotrebljavaju se sve istovremeno (npr. Nekromanser ima nekoliko karakteristike za poboljšavanje prizvanih stvorenja). Za upotrebu aktivnih veština potrebna je magična energija (mana), a istovremeno se mogu koristiti samo dve. Više uloženih poena u jednu veštinu uvećava njeno dejstvo.

Amazonka je ratnica veoma slična liku lutalice (rogue) iz Diabla. Ona je veoma umešna sa kopljem, pored luka i strela s kojima je idelan par. Prva kategorija njenih veština posvećena je kopljima (napada brže i snažnije ili ojačava svako koplje otrovom i čarolijom). Veštine za lukove i samostrele ojačavaju strele vatrenom ili ledenom magijom i omogućavaju istovremnu paljbu više strela. Tu su takođe pasivne i magične veštine za izbegavanje protivnikovih napada, nanošenja više štete neprijatelju ili prizivanje vile Valkire da se bori na njenoj strani.

Nekromanserova osobina je prizivanje stvorenja da se bore umesto njega. Na nižim nivoima to su kosturi palih neprijatelja, golemi i kosturi-čarobnjaci, da bi na višim nivoima vaskrsavao mrtve neprijatelje u svoju korist. Pasivne veštine povećavaju broj potčinjenih i poboljšavaju njihove karakteristike. Kakav bi to nekromanser bio da ne deli smrt iz prve ruke, te njegove aktivne veštine obuhvataju razne otrove i prokletstva, omogućavajući mu da pomoću magija napadne iz daljine, oslabi ili uspori protivnika, zarobi ih u kavez od kostiju ili ih natera da napadaju jedni druge.

Varvarin je fizički najsnažniji heroj u igri, ali je najslabiji s magične strane. On je jedini lik urođene sposobnosti da nosi dva oružja istovremeno, ili da nosi dvoručna oružja u jednoj ruci. Varvarinove veštine dodatno popravljanju njegove mogućnosti na bojnom polju. Tu su pasivne veštine koje uvećavaju efikasnost sa mačevima, sekirama, buzdovanima, kopljima, helebardama i pri upotrebi oružja za bacanje. Dodatne pasivne veštine povećavaju brzinu i otpornost na obične i magijske napade. Aktivne veštine unapređuju varvarinov napad, omogućuju mu da skoči na neprijatelja i napadne više protivnika odjednom. Pored toga, može da izvede borbene pokliče kojima tera ili privlači neprijatelje, dodatno ojačava svoj oklop ili oslabi napad protivnika. U pokliče spada „majka” svih veština u Diablu II – Battle Commmand (privremeno podiže nivoe svih izučenih veština).

Nakon fizičke sile varvarina dolazi hirurška preciznost čarobnice. Sve njene aktivne veštine su čarolije, a pasivne veštine ojačavaju magije polju vatre, leda, munje ili ubrzavaju regenerisanje mane od koje joj zavisi život. Za razliku od prvog Diabla gde su svi likovi mogli da nauče magije, iste su sada rezervisane isključivo za čarobnicu (vatrene lopte, nova ili teleport). Ledene magije su novina i pored što nanose štetu, usporavaju protivnike, a mogu da ih i potpuno zalede. Čarolije koje nijedan lik ne može da nauči su town portal i identify, a za njih su potrebni skrolovi i knjige.

Poslednji borac na strani svetla je paladin. Ovaj sveti čovek je sledbenik učenja Zakarum i snagu razvijanu vojnim treningom povećava molitvama. Iako nema nijednu pasivnu veštinu lik je savršeni balans između moći i magije. Njegove borbene veštine omogućavaju da ojača napad žrtvujući sopstvenu životnu energiju, da napadne više protivnika ili da preobrati zlo čudovište na stranu dobra. Paladin može da ojača svoj štit i njime napadne neprijatelja, a tu su veštine posebno namenjene borbi protiv nemrtvih (poput čarolije holy bolt iz prve igre). Paladinove molitve daju mu ofanzivne i defanzivne aure koje ga leče i jačaju, ili oslabljuju neprijatelje.

Što se igračke atmosfere tiče, tu su mišljenja definitivno podeljena. Diablo 2 nesumnjivo je zarazna i veoma zabavna igra, ali prvenstveno zahvaljujući svom prethodniku kome duguje sve elemente koji magnetički privlače i u ovom delu. Izbalansiranost igre je na nuli. Dodeljivanje poena iskustva potpuno je degradirano, čime se stiče utisak da je sistem isključivo tu da bi zadovoljio etiketu RPG -akcione igre. Vrlo brzo se napreduje do viših nivoa, lik jača do neslućene snage, da bi na kraju opet bio suviše slab za neke zadatke. Posebno je razočaravajuće da postoji mali broj NPC likova, pritom kao i u prvom delu ograničenog kretanja (ne računajući što se mrdaju gore-dole na istom mestu). U kombinaciji sa masom magičnih predmeta i slabim protivnicima, Diablu 2 nedostaje šarm koji je prethodni deo imao. I pored brojnih inovacija i unapređenja, igra boluje od žrtvovanja kvaliteta zarad kvantiteta. Konstantno je prisutan arkadni element napredovanja i ubijanja mase protivnika uz veoma loše Questove i bljutavu pričicu (koja je već ispričana u prvom delu). Odluka dizajnera da se okrenu mnogo više ka akcionom elementu sasvim je logična, s obzirom da kompleksnost zadataka i atmosferu Planescapea ili Baldur’s Gatea - Diablo 2 nikada ne bi postigao.

Snimanje pozicije veoma je bolno. Postoji opcija za snimanje i izlazak iz igre. To znači da igra snima isključivo statistike i predmete lika, dok ne snima preciznu lokaciju na kojoj se nalazi. Povratak u igru znači nanovo ubijanje protivnika u istom poglavlju, koje su više puta eliminisani (Final Fantasy serijal makar ima lepu priču). Jednostavna opcija poput „Save & Continue” iz prvog dela bila bi poželjna, a ne da igrač bude primoran da prekine igru kada želi da snimi poziciju.

AI protivnika u Diablu 2 dosta je dobar. Protivnici imaju posebne karakteristike u zavisnosti od vrste kojoj pripadaju. Tako na primer, sva manja stvorenja imaju vođu koji se krije i napada iza ostalih, a kada poginu vaskrsava ih čarolijom. Kada ubijete vođu, ostala stvorenja beže u strahu. Veoma interesantan element igre su NPC likovi koji idu u istraživanje s herojem. Mogu se iznajmiti plaćenici, pronaći srodne duše u traganju za Diablom ili vaskrsavati mrtvi. Ova novina je veoma korisna, pošto na kasnijim nivoima nije lako boriti se protiv svih protivnika. No, u iščekivanju nove zakrpe, ova opcija daleko je od savršenstva. Saputnici se često zaglavljuju po uglovima prostorija, ne dozvoljavaju liku da prođe itd. Tako npr. „minjoni” koje je vaskrsao nekromanser stoje ispred svog gazde i ne puštaju ga da prođe kroz uzanu pećinu. Jedino rešenje je da se vrate među mrtve. Druga zanimljivost je da čarolijom nekromanser napravi barijeru od kostiju, a potčinjeni je napadnu i unište.

Grafika je detaljna i lepo dizajnirana, naročito u kasnijim poglavljima. Šteta što je ograničena na prevaziđenu rezoluciju od 640x480. Svi nedostaci će nesumnjivo biti ispravljeni u zakrpama, ali je posle više od tri godine trebalo da igra bude završena. Posle Warcrafta, StarCrafta, Diabla i sada Diabla 2, „Blizzard” se nesumnjivo popeo na tron jedne od najuspešnijih firmi za proizvodnju kompjuterskih igara, pritom ostavljajući gorak ukus pobede kod svih ljubitelja elektronske zabave.

Dragan KOSOVAC, Branislav BABOVIĆ

 
Diablo II
Šta mislite o ovom tekstu?
Deus Ex
Shogun: Total War
Vampire: The Masquerade - Redemption
Icewind Dale
FLY! 2K
Terminus
Combat Mission: Beyond Overlord
Star Trek: Klingon Academy
Empire of the Ants
Dark Reign 2
The Dukes of Hazzard

MINIMUM:
Pentium/233 MHz, 32 MB RAM-a, D3D
OPTIMUM:
Pentium 2/466 MHz, 128 MB RAM-a, D3D/16 MB

80

Softver ustupio „Exit production”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera