TEST PLAY<>
071999<><>

Aliens vs Predator

Dobrih pucačina u prvom licu nikada nije dosta: standardne igre tog tipa dođu i prođu, uz povremenu pojavu međaša koji postave nove standarde (Unreal za grafiku, Quake 2 za multiplayer, Half-Life za sve ostalo), uz manje-više precizan balans svih ostalih komponenti. No, najvažnija od njih je isključivo atmosfera, kao sinteza grafike, zvuka, fabule i dešavanja, koju pojedinačne omaške i debalans pomenutih kategorija lako mogu da banalizuju, a igru učine zanimljivom samo tinejdžerima kojima treba ventil za adrenalin. Izuzeci su retki, a jedan je pred nama...Aliens vs. Predator je, prosto rečeno, apsolutni šampion atmosfere među komercijalnim „šuterima” najnovije generacije (za trenutak ćemo zaboraviti na Half-Life).

Ako spadate u dugogodišnje čitaoce „Sveta kompjutera”, možda ćete se prisetiti početka devedesetih, kada je igra prvobitno najavljena. Iako se nikada nije pojavila u verzijama za najpopularnije sobne kompjutere, postojale su verzije za Game Boy i nesrećnu Atarijevu „Jaguar” konzolu: Game boy varijanta bila je obična 2D platforma sa Predatorom koji je seckao Aliene, dok je verzija za konzolu pogodila vrlo blizu ovog lepotana koji je konačno osvanuo na PC-u. To nimalo ne čudi, jer je programerski tim „Rebellion” odgovoran za obe.

Ono što predstavlja veliku prednost za Aliens vs. Predator je status kultnog fenomena njegovih protagonista, iz koga sledi odsustvo potrebe sa bilo kakvom uvodom koji bi obasnio njihove motive i gradio neku svoju pričicu. Sem onih koji su poslednjih petnaest godina proveli u komi ili zatvoru, ne verujemo da postoji neko ko ne zna ko je Predator, ko nije gledao neki od nastavaka „Osmog putnika”, ko ne zna šta su kolonijalni marinci, ko su Ripli, Hiks, Hadson, Berk i Bišop, šta je Ripli rekla kraljici Aliena pošto se uvukla u robotski viljuškar...

Na samom početku, igra vam nudi početni izbog protagoniste: avanturu možete započeti kao Alien, Marinac ili Predator, sa zadatkom da omiljenog pulena uspešno provedete kroz zacrtani broj nivoa (lokacije i ciljevi su im potpuno različiti, uz povremena preplitanja priče). Zadaci su relativno jednostavni i najčešće se svode na traženje izlaza iz određene celine, uz povremeno žongliranje sa prekidačima, liftovima, platformama i tamanjenje neprijatelja. Ako smatrate da igri fali malo originalnosti i avanturističkih elemenata (koji su stvar ukusa), mišljenje ćete promeniti onog trenutka kada započnete igru i do grla zaronite u klaustrofobiju, tenziju i strah koji su prisutni od prvog koraka koji napravite.

Vrlo je verovatno da ćete prvo iskušati Marinca. U odnosu na kolege vanzemaljce, momak je ubedljivo najkrhkiji: 3-4 zamaha Alienovih šapa ili repa, kupanje u kiselini koju ovaj ima umesto krvi (ako ga razvalite izbliza), ili samo jedan jedini face-hugger koji će vam se prilepiti za lice dovoljni su da vas više nema. A ako naletite na Predatora, šanse za opstanak su još manje, pošto će vas jedan pogodak iz lasera na ramenu trenutno prepoloviti, da i ne spominjemo bliski prolazak diska-bumeranga (viđenom u „Predatoru 2”). Kompenzaciju sa slabašnu konstituciju marinac nalazi u oružju i opremi koju može da koristi: u standardni komplet spadaju detektor pokreta (motion tracker), infracrvene naočare i automatska puška sa lanserom granata (M-41 A Pulse rifle). U skladu sa napretkom igre, nalazićete još ubojitiji hardver (tzv. „smart gun”, odnosno, teški mitraljez koji u filmu nose Vaskez i Drejk, bacač plamena, bacač raketa, minigan...). U celini, igranje sa marincem predstavlja najkompletniji, ali i najjeziviji doživljaj: trčite kroz treperavo osvetljene hodnike, detektor pulsira, ne vidite ništa... palite infra-naočare (uz koje nemate detektor)... Alien vam skače na glavu, pucate u prazno (kratkim rafalima, jer je municija jako dragocena)... gasite naočare da utvrdite sa kojih strana dolaze... okidate granatu u obližnji zid... jesu li to vaši delovi tela okolo?... bežite u mrtav ugao i vadite bacač plamena kao poslednju odbranu... Zaista, osećaj je mnogo, mnogo bolji od filmskog i toliko opipljivo stravičan, da nema tog igrača-veterana koji neće povremeno progutati knedlu.

Alien nudi dijametralno suprotnu perspektivu: sem repa i kandži, potpuno je nenaoružan i na čistini je vrlo ranjiv. Zato je brz kao munja i poseduje sposobnost za kretanje po svim površinama, uključujući zidove i plafone, i može da bezbedno padne sa bilo koje visine. Kretanje u sve tri dimenzije će vas na početku sigurno zbuniti (prvo će vas oduševiti), ali vežba će od vas napraviti pravog Xeno-terristu i majstora. Autori su išli dotle da su za Aliena projektovali i poseban (riblje oko) pogled iz sopstvene perspektive, koji podseća na poseban 3D engine u okviru igre! Zaista sjajno!

Predator je, naravno, hodajući tenk: standardni arsenal (uređaj za nevidljivost, laserski top i sečivo) nadopunjuje pištoljem, harpunom i kukom za platforme, uz neverovatnu otpornost na pogotke i ujede. Jedina mana mu je što upotreba tih „tehno-gadžeta” troši dragocenu energiju i što istovremeno ne može da vidi Marince i Aliene (kao i u filmu, poseduje dva moda za osmatranje okoline).

Fantastična grafika, neverovatna atmosfera i tri igre u jednoj čine doživljaj čije bi propuštanje bilo ravno katastrofi!

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Star Wars: Episode I Racer
Star Wars: Episode I The Phantom Menace
Aliens vs Predator
Šta mislite o ovom tekstu?
Asghan: The Dragon Slayer
Wild Metal Country
Machines
Wages of Sin
Corsairs
Expendable
Blaze & Blade: Eternal Quest
Midtown Madness
Need for Speed 4: High Stakes
Championship Manager 3

PLATFORMA:
Pentium/166 MHz, 32 MB RAM-a, Direct 3D

Softver ustupio „Extreme Plato”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera