Sat – moderni statusni simbol |
Zamislite savremenog poslovnog čoveka koji, u toku nekog uštogljenog (i profitabilnog) poslovnog ručka, ne pogleda nervozno bar svakih desetak minuta na članak svoje leve ruke. Ili prenos finalne trke na 100 m svetskog prvenstva u atletici, pri kom vam u donjem desnom uglu ekrana ne skakuću jedna za drugom cifre desetih i stotih delova sekunde. Kakva bi to trka Formule 1 bila kada se ne bi znalo koliko je hiljaditih delova sekunde Šumaher iza Hakinena? Čak i neradni i parazitski slojevi jednog društva vole da pogledaju u magičnu spravicu, naročito kad kasne na eksperimentalne vežbe ili sastanak sa devojkom.
Pogađate šta je u središtu cele priče? Evo spiska nekih interesantnih zvaničnih adresa: www.seiko-corp.co.jp – jedan od proizvođača čiji su modeli najomiljeniji na našem tržištu (naročito oni sa Zelenog Venca). www.casio-usa.com – još jedna od vrlo popularnih korporacija kod nas sa širokim spektrom raznorodnih tehničkih potrepština bez kojih je normalan život nezamisliv (sintisajzeri, digitalne kamere i slično). www.citizenwatch.com – svetski poznata firma „Citizen” (čiji se „originali” takođe mogu naći za desetak maraka na „Zelenjaku”). www.omega.ch – „Omega” je jedna od živih legendi među proizvođačima čije su modele s ponosom nosile i naše dede i pradede. www.longines.com – ime „Lonžin” ne bi trebalo da bude nepoznato ljubiteljima svih vrsta sportova. www.timex.com – bezobraznici koji vole da se reklamiraju pre bioskopskih hitova i popularnih TV serija i prave sve od igle do lokomotive. www.swatch-art.com – firma „Swatch” popularna je pre svega kod mlađih naraštaja, kako zbog dizajnerskih (ponekad i avangardnih) poduhvata na svojim satovima, tako i zbog svoje sklonosti ka sponzorisanju kulturnih manifestacija, rejv žurki i slično. www.fossil.com – američka kompanija koja se, u poslednje vreme, dosta reklamira na nekim našim televizijama, a pravi satove inspirisane između ostalog i NBA timovima. www.w-o-s.com/rolex.html – za kraj smo ostavili statusni simbol uspešnih „biznismena” iz istočnoevropskih zemalja. Iako još nezavršena, „Rolexova” stranica svakako zaslužuje da je posetite. Ove adrese i sličice kraj njih sigurno su vas asocirale na temu ovog teksta... Satovi, rekoste? „O’ contrair, my dear friends, o’ contrair!”. Vojislav ĆIRKOVIĆ |